INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Monday, March 29, 2010

:: tema raye tahun ini ::

di dalam kelas yg agak borinkkk...mendapat msg dari seorang yg salu bikin kecoh..my kakak..kak ti..msg tye baju raye tahun ni nk kaler per??as i said..dia tu kecoh..kihkih..lom abes lagik ganti pose da sebuk tye tema baju raye..tibe2 rase cam x sabar gile weyh nk raye.yippii.ups!..sila gantikan pose anda before beraya yerk.aku cakap la depends pada sore majoriti.aku folo jer la.dia cakap thun ni sume nk kaler sama tp corak laen la..lau corak sama..kaler same..kang malu plak nk g beraya.kang xpasal2 kene wt turn sape nk kuar beraya.ngeh3.pastu kakak aku yg sorg lagi pown msg..naik ponim eden..tye soklan same gak..dorg decide nk wat kaler biru..baek jgn tye aku.

yes!..muktamad!baju raye kaler biru.aku x teruja sgt pown ..igtkan tahun ni juz nk beli yg siap jer.lg senang.lgipown yg cutting cam aku ni x susah pown nk jumpe.kalo yg jahit siap ni up to date sket.kain kembang kuncup..tgn mengelebeh sane sini..juz choose and pay jer!teringat baju raye aku tahun lepas.sampei 5 pasang.termasuk sepasang yg bebyboy sponsor..dia bg duit aku yg belikan.tenkiup dear!.sepasang baju kaler biru turqoise lom lagi aku hambek sampei skrg..kejam x aku??..mebi dah jadik kain buruk kowt..aritu dh msg tailor tu..tp aku xde mase lagik nk balik hambek..tgu la..buley wt rayer tahun ni.gilo!setahun peram kain tu wat jeruk..kehkeh

tp bile da besa2 cenggini..aku x lagi teruja cakap wow kat mak-mak budak lau pakai cantek-cantek.tp aku lagi sonot nengok beby2 dan kanak2 chomel jer bile pkai baju kurung ekceli.yg lelaki plak pakai baju melayu ng sampin.chantek sgt..yg aku geram tahap cipan tu bile nengok kanak-kanak pompuan pakai bju kurung..da la pakai pampers..lg tercongek2 punggung.rase cam nk sepak sket pggung tu..kahkah..jahatnyer aku..dulu xmerasa pown pakai camtu..dulu gaun ropol2.kaler pown nk sama ng kakak aku.skrg ni lau baju same siap buley berkelahi lagik..alkisah anak sedara aku lgi lawak..dh la tym kecik dlu chubby gilos tahap babeng .mcm anak gajah..jumbo!.pastu mama dia buatkan baju melayu..ye la teruja nk lihat anak teruna nye pakai baju melayu kan..pastu belikan sampin untuk kanak2..beli songkok..ececeh..kiutnyer..romen kang!..pastu tym hari raye tu..pg raye tu elok jer..segak bergaya bebs..bese kanak-kanak mane la tahan sampei ke ptg pakai bju2 camtu..panas katenyer,,tp si haikal ni elok jer ..sampei ke maghrib!tu yg mcm x cayer tu...da naek heran aku..xde perasaan nk bukak baju ke budak ni.yg terkejut tu ng sampin skali x dibukaknyer.memg raye sakan la..pastu bile aku selak sampin nyer!..huh...sume sudey terjawab!!!..sluar baju melayu da koyak rabakkk..tersembul2 pampers tu kuar!..kahkahkah!..lawak siyottt..patot la sopan je.rupanye sampin tu juz nk cover sluar yg koyak tu..tu la bontot tajam sgt.ngeh3.muke x leh blah..wt dunno jer..tu la sape suh mkn banyak!kang da gemok..bile da gemok sluar pown kene la wat saiz untok org gemok kan???jgn salahkan i yg kutuk u ye haikal..kak chik tak bersalahhhhh...

anak sedara pown da bertambah..x sabar sgt nk tengok dorg2 ni pakai baju kurung ng baju melayu pastu ikat tocang..aduhhh..geram nyer haku!..sabar2..aku cubit korang sampai lebam nanti yer..

ni baju raye kaler sama yg xde corak..ni 1st baju raye

ni baju raye 2nd..mom aku hadiahkan sutera ni

ni baju raye yg 3rd..disponsor oleh bebyboy!

baju keempat tiada lam pic dan baju raye kelima ditransferkan ke tahun ini...haha!