INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Tuesday, December 29, 2009

:: thanks 4 da gift ::

>>kad yg shangat syahdu
>>comey kan

>>sepasang kurung merah

>>anak kami yg tomei

:: br nk post..hehe...sowi cayang..memandangkan ini belog togetha ng yayam ucuk love daling i ni..so kene post gak pape yg menarik ni..xkan nk post ng kenkawan jew..nti terase la bebyboy i ni..muahX..shayam ye lew..ari tuh kan najmie balik tym coti krismas..kebetulan arituh gak aku nk balek batu pahat..hukhuk..sedey~shangat sedey i tell u dalim..lam ati Tuhan je tahu..rindu sama u lalim..tp xpe..ptg tu afte solat kuar lepas2 rindu chupc hupchupmuahxmuahx sama bebyboy..hehe..& mlm tuh bebyboy anta nek bus..yippi!!hiphiphooray...tp suprise..da napok dr jaoh tergedek2 jalan sambel senyum & membimbit paperbag..aduh..syahdunye sayangku..ape lg ni?taraaaaa..
'nah sayang...pemberian ekhlas dr abg..'

'oo my God..ape ni?thanks abg..i lap u lebey extra lg' hikhik..(senyum kambeng gtuh)

naek bus lam kul doblas..bus delay 1 jam..bodoh bapak ko bus..sebut jew bus cepat..tp lembab lambat nk mampos..tp xpe..ley lame2 ng bebyboy ku..x puas menatap wajahmu yg endah..auwww..bus sampei..terus jd sebak..meninggalkan orang tesayam...bye2 sayangku..sambel nanges lam ati je..lam ati jew tau!!...& lam bus ku bukak paperbag tgk pe yg dia bg..wah syahdu sungguh..sepasang bju kurung merah..sebentuk hati..sekeping kad..tenkiu shayam..nk sgt dia tgk ku pakai bju kurung hari 1st masuk sem..akan kupakai nti g kelas nti okeh..dun wori shayamku..everthing yg abg bagi B tetp pakai wlau abg x nampak..ececeh..syahdu menusuk kalbu la pulop...
isi hati kad :tp ni yg da tertulis lam kad oredi..but yg bebyboyku tulis x dapat nk tunjuk okeh..secrett..hehe
to the one i love..
they may have been
silver stars before
there may have been
skies of blue
but the stars and the
skies have been
blended now in the
wonderful heart of you..
it is hard to believe that
the sun would shine
that roses would bloom the same
if your pathway and mine
had never crossed...
if i had never heard your name
and so i am grateful for
the star and the flowers
and dreams that have all come true
but i treasure most
the love i've known
because,Darling, of you..
wah..terusik jiwa..menusuk kalbu..saket jantung jap..sangat romantika..i love u so much najmie..love so strong...!!!











:: layan 'santau' ::




:: mlm yg memborinkan..abes jew clas yg cam hampeh kul 7 trus balek & solat..my rumate da menunggu untuk pegi melayan muvi...haha...terus merempit meremput selaju yg buley sampei si yatt kt belakang terdiam sejute bahase..haha...wt keputusan nk tgk santau muvi..wlaupun dak gedik 2 org tu dh ketakotan..ak & paah x kesah..weks!!padan muke mg timoh & dayah (name saintifik fatin & yati)hahahahahaha..ngeee:)
masuk jew terus beli tiket & jagung pop..(popcorn)..muvi pon bemula lah..4 eko ni bukan reti duk diam..bergelaha sekali..tepik la suke la ape la..yg dop tahan tu bob lokman hok bodo hor leh jd tok bomoh..kuang3..tp oke la..leh dpt 60% jew la..bese la..antu melayu ni x sehebat antu thai 0r indon.tp moral value yg ku dpt santau ni dh mcm satu trend lam idup manusia ni.besenya melayu kite la yg ske wt2 santau ni..cube korg pk..penah dgr ke org cine & india maen2 santau menyantau ni?..dengki mendengki ni bangsa kite le..jeles tgk org kaye..berjaya..bahagia...cerdik..pastu sebuk nk mentau org..x pelu lah wahai manusia.hidup x aman & diberkati idup wei..pastu bile mati sok luse mulalah jdik mcm2..hah,ko nak terima ke azab tuh??bodoh punye org..lau korg jeles sgt kt sumone..ko pegi & simbah la air lada ke ape ke..xyah la nk santau ni..haha..jahat aku..merana org yg kene santau tu..silap ari bulan bwk maut..so ko nk jd pembunuh ke????pk la wahai manusia..sesungguhnye kite idup d dunia ni untuk jd khalifah yg baik & bergune..bukannya nk menyantau sentau ni okeh..

Monday, December 28, 2009

:: jogging vs camwhore ::






sepetang yg x bape nk endah...huhu..dorg wt gile nk ber jog..adeh..mls nye nk bukak kotak cr ksut sport+tracksuit..teshangatlew mls+lazy..but memandangkan everyday is rumate's day so tepaksa menjuinkan diri walaupown x bape nk ekhlas..hehe(ekhlas lew shangat)..sebenarnye nk amek ati kowang jerk..weks~

geng2 gediks ni turun lew kunun nk ber jog la shangat..tp gediks jew lebey...haha..sowi kowang..kunun wt warm up..& then bemula la jog yg sakan sampei kua peluh..x sampei half pown lam suku jalan lew i think..sibuk si fatin butin tu cari toilet..alasan tul minah tu..pdhal dh letey..ckp nk pee..blah lah lu beb..haha..so kitaowg pon mengodekkan camera amek pic lam toilet..haha..ngokngek la korg..& then continue our jog sampei la kt tf balek..si butin tu dh ajak wt shufle dance..auuwww!! bangang gile ko butin ajak dance tu..sampei naek haus kasut aku..sabo je lew...but aku melayan jew..hehe..si paah jd videowoman..si yat lak mengedikkan diri kejap jew pastu blah dr sesi rakaman shufle...haha..but i loike dis video cam lucah nih..haha..tgk222222...layannnn...zaaaasssss

video






















:: da bitches of da year ::

ooo my GOd...pompuan yg terglamer di tahun 09 ini ku panggil da bitches!!yeah...
kecian dia..namenye Khalwat binti Zina (bukan nama sebenar)..ini tiada kaitan dlm idup aku mahupun sesiapa okeh..tetapi..ntah camne dia ni terover bz body sebok hal aku lak..pe ke halnye ko da bitches!!pegi mamposlah la lu beb...da la da kawen tp buat mcm bujang trang tang tang..sebok! jg la umah tangga lu beb..kang ader yg nanges x berlagu kang..aku ni xlew jahat sgt tp lau dh ader yg inteprame lam hal ak..y not aku hapuskan dia trus..bkn nye ak tatau hal ko..umahtangga ko..tp ak ni ader la sikeeet baek ati..mls nk masok campor..lau ak tell ur 'tunggul usband' ko tu..mamposlah ko..da kawen tp bergodek ng jantan laen..mtk simpang la pompuan mcm tu..x bau syurga la beb..so..moral value nyer..jgn nk menyebok..menggedik..menbzkan hal aku lg okeh!!!last warning....tp kan bgus gak..at least ko berlembut gak..aper??ko hengat aku ni just keep & silent jerk??? no waY!!!! dh sekali terkeluar mcm ni...segala ayat jahat lam dunia nih akan ku hamburkan pd ko pompuan..tp pas aku ngumpat ko kt facebuk..ko terus sign out..haha..bkn per..kawan2 aku tetap sokong ak whatever happen okeh..so lau wt jahat sekalipown..diaorg still belakang aku wahai pompuan yg berlagak cantek!!mebi ko x puas hati & kedengkian ko terhadap aku melampau becozzz aku ni so cute dr ko..jtuh la saham ko beb..dh la perot tersembul mcm ikan buntal pon ader..huhu(jahatnyer aku..)..tp xpe la disebabkan ko tu dh tua+dh jd bini orgg..so aku still hormat sikeet la ng ko okeh pompuan..jg la umahtangga ko elok2 b4 ko menyesal x sudey..hope pas ko beranak pinak nti,ko ubahlah pangai ko yg x bape nk menjadi tu okeh..mintak ampun banyak2 k..hope between us nothin happen & pliz dun disturb my life!!coz aku dh punye idupku sendiri & i want my privacy okeh!!

Sunday, December 27, 2009

:: oliday ku bersama najmi ::











entry ni da lame ak nk post..tp asek bz berdingdong..aha..ni bru ade mase nk post...




pic2 ni tym coti sem rituh...dia bwaku ke sunway lagun..tersangatlah conok+sonok+syonok x terkira i tell u..hajatnye nk men ice skating..tp berskating atas roller koster...haha..takot shiot..sumpah..aku x nk naek lg.bordobar den..tp bebyboy ku wt muke slumber..tp ble tym vrooom...aiyakk!!!!!!dh ku dengar sore jeritan batinnye...haha..lawak.tp cam best jerk kan lau bersama ensan terchenta bersyonok2..ye la kene balance la tym belaja & berdua2 an ng dia..ekeke..pastu naek cawan ape ntah..yg posing2 tuh..mau mabuk aku..dh jd sewel..pening aku..so trshangat lah shuwit ari tuh..thanks my dear coz melayan kehendakku bermain itu ini..nge~~~:-)








<>

sori everybody..lame gile aku tinggalkan blog ni..rindu sesangat,,,I miSyu ..muah!muah!..peLuk ketat2 samE blog inih...huhu
bkn sengaja ku meninggalkanmu wahai blog tesayam..tp ku ade tanggungjawab...adeH..haha
ku shangat bz...bz ngAn final exam rituh..projek lg..bertimbun2..Xlarat i gtau Same u wahai blog tesayAm..harap mu mengerti..pastu cuti sem ku fly ke sabah...jgn jeles wahai blog..ak de tugas d sana..+p oliday sekali..haha...ni da mashuk tahun 3 sem2..yihaa..bEst..x sabar nk abeskan 1tahun lg..wee~~..pastu wahai blogku ku akan menhabeskan zmn ku bersama kamo~~~(ku nak kaWEn..)..jgn sedey2 k...make sure ak grade bachelor degree of electrical engineering with honours bersama tunang tershayam..muahahaha.hope sem ni ak berjiwa kental lg menghadap buku yg agak hampeh..ng lecturer yg potpet2..atas dorongan org sekeliling,fameli & najmi tershayam..ku tetap tabah..ngee~

<<>>

Friday, October 02, 2009

~muffin yg jdk muffin~



perkakas yg diperlukan

masukkan lam oven

chantek x muffin ????

Wednesday, September 16, 2009

selamat hari raya aidilfitri


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

waaa...syawal kian bakal menjelma...xsabar nye nk balik...
nk tgk kampong halaman.,..
hehe..sorang demi sorg da balek..tgl la yg ni msih tercongok nunggu bus
di kesempatan ni aku nk ucapkan
"selamat ari raye aidilfitri".."maaf zahir dan batin"
kita kan x penah lari dr wt salah...so,kedatangan syawal ni mri la kite maaf-bermaafan..yg ader wt salh tu mohon maaf la..& yg si pemaaf jgn la plak wt jual mhl kn..ini kan nabi sendiri memaafkan umatnyer..
syukurla Tuhan masih bg kiter bernafas ats muka bumi yang indah ni untuk meraikan lg hari2 mulia mcm ni..dh tau tu,jgn la mlm raye duk merempit sni sane last2 mati katak pagi raye..
nauzubillah..mintak jauh malapetaka mcm tu kan..ye la Tuhan nk tarik ape yg kiter ader kejap je..2 sume untuk kite menginsafi diri..taubat la kalo ader wt salah..
ye la..bukan sume manusia perfect..tp memg x perfect pon..Tuhan bg masing2 ader kurang & ader lebey..so kiter da xleh nk pertikaikan lg mda tu
dh termaktub okeY!!!!!
kepada yang telah tiada di dunia ni,kite sebagai yg diberi peluang bernafas ni same2 la berdoa supaya roh2 arwah & umat islam yang lain dicucuri rahmat..ringankan seksaan kubur...teringat pagi raye..pg kubur arwah abah..sedey..tp kiter xley nanges yang mampu hanye mendoakan..walaupon jarak jauh mane kite berdoa,tetap akan sampai gak..semoga roh abah dicucuri rahmat dan aman di alam sana..amin..
kite yg masih idup ni jgn la pk akan trus idup sampai kiamat..yang idup pasti akan mati ..beringat la..anggaplah tido tu mati kita yg kedua tp tiap kali diberi peluang celik keesokan arinya..Ya Allah..syukur sgt2..pg raye bestnye dpt salam & mintak maap ampun ng kedua org tua..(walaupon aku anak yatim,tp mak aku adalah mak & abah selama ni)...kalau boleh..cium kedua tgn..cium pp..mintak ampun..halalkan susu yg mengalir dlm tubuh..(isk...sebak...)..mtk halalkan mkn minum..anak2 memg kadangkala sering sakitkan ati kedua org tua..wt dorg nanges..tp kan biasanya kedua org tua xkan nanges dpn anak2..dia nanges dlm ati..so mase ni la kite amek peluang..(tp lau boley ari2 kite kene mintak maap)..bkn ari raye jer..pg2 raye mcm ni la berkumpul adik beradik saling maaf bermaafan..
okey,..so arap berhati2 di jalanraye yg mane balik drive sendiri tu
ilangkan ngantok anda dgn minum nescafe..haha
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
MAAF ZAHIR DAN BATIN

Tuesday, September 15, 2009

sayang & cinta

Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam. Di mana ada cinta di situ ada kehidupan; manakala kebencian membawa kepada kemusnahan

Tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? Karena Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah namanya Cinta.

Ada 2 titis air mata mengalir di sebuah sungai. Satu titis air mata tu menyapa air mata yg satu lagi,"Saya air mata seorang gadis yang mencintai seorang lelaki tetapi telah kehilangannya". Siapa kamu pula?. Jawab titis air mata kedua tu, "Saya air mata seorang lelaki yang menyesal membiarkan seorang gadis yang mencintai saya berlalu begitu sahaja"

Cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain, dan kamu masih mampu tersenyum, sambil berkata: aku turut bahagia untukmu.

Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada disisi kita.

Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mau mencoba. Jangan sesekali menyerah jika kamu masih merasa sanggup. Jangan sesekali mengatakan kamu tidak mencintainya lagi jika kamu masih tidak dapat melupakannya.

Perasaan cinta itu dimulai dari mata, sedangkan rasa suka dimulai dari telinga. Jadi jika kamu mahu berhenti menyukai seseorang, cukup dengan menutup telinga. Tapi apabila kamu Coba menutup matamu dari orang yang kamu cintai, cinta itu berubah menjadi titisan air mata dan terus tinggal dihatimu dalam jarak waktu yang cukup lama.

Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.

Jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia , lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya . Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan dibenakmu itu sekarang selagi ada hayatnya.

Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu.

Cinta bukan mengajar kita lemah, tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita menghinakan diri, tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat, tetapi membangkitkan semangat -Hamka

Cinta dapat mengubah pahit menjadi manis, debu beralih emas, keruh menjadi bening, sakit menjadi sembuh, penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat, dan kemarahan menjadi rahmat.

Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya.

Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat berarti bagimu. Hanya untuk menemukan bahawa pada akhirnya menjadi tidak bererti dan kamu harus membiarkannya pergi.

Kamu tahu bahwa kamu sangat merindukan seseorang, ketika kamu memikirkannya hatimu hancur berkeping.
Dan hanya dengan mendengar kata darinya, dapat menyatukan kembali kepingan hati tersebut.

Tuhan ciptakan 100 bahagian kasih sayang. 99 disimpan disisinya dan hanya 1 bahagian diturunkan ke dunia. Dengan kasih sayang yang satu bahagian itulah, makhluk saling berkasih sayang sehingga kuda mengangkat kakinya kerana takut anaknya terpijak.

Kadangkala kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu sepenuh hati, sehinggalah kamu kehilangannya. Pada saat itu, tiada guna sesalan karena perginya tanpa berpatah lagi.

Jangan mencintai seseorang seperti bunga, kerana bunga mati kala musim berganti. Cintailah mereka seperti sungai, kerana sungai mengalir selamanya.

Cinta mampu melunakkan besi, menghancurkan batu, membangkitkan yang mati dan meniupkan kehidupan padanya serta membuat budak menjadi pemimpin. Inilah dasyatnya cinta !

Permulaan cinta adalah membiarkan orang yang kamu cintai menjadi dirinya sendiri, dan tidak merubahnya menjadi gambaran yang kamu inginkan. Jika tidak, kamu hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kamu temukan di dalam dirinya.

Cinta itu adalah perasaan yang mesti ada pada tiap-tiap diri manusia, ia laksana setitis embun yang turun dari langit,bersih dan suci. Cuma tanahnyalah yang berlain-lainan menerimanya. Jika ia jatuh ke tanah yang tandus,tumbuhlah oleh kerana embun itu kedurjanaan, kedustaan, penipu, langkah serong dan lain-lain perkara yang tercela. Tetapi jika ia jatuh kepada tanah yang subur,di sana akan tumbuh kesuciaan hati, keikhlasan, setia budi pekerti yang tinggi dan lain-lain perangai yang terpuji.

Kata-kata cinta yang lahir hanya sekadar di bibir dan bukannya di hati mampu melumatkan seluruh jiwa raga, manakala kata-kata cinta yang lahir dari hati yang ikhlas mampu untuk mengubati segala luka di hati orang yang mendengarnya.

Kamu tidak pernah tahu bila kamu akan jatuh cinta. namun apabila sampai saatnya itu, raihlah dengan kedua tanganmu,dan jangan biarkan dia pergi dengan sejuta rasa tanda tanya dihatinya

Cinta bukanlah kata murah dan lumrah dituturkan dari mulut ke mulut tetapi cinta adalah anugerah Tuhan yang indah dan suci jika manusia dapat menilai kesuciannya.

Bukan laut namanya jika airnya tidak berombak. Bukan cinta namanya jika perasaan tidak pernah terluka. Bukan kekasih namanya jika hatinya tidak pernah merindu dan cemburu.

Bercinta memang mudah. Untuk dicintai juga memang mudah. Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperoleh.

Satu-satunya cara agar kita memperolehi kasih sayang, ialah jangan menuntut agar kita dicintai, tetapi mulailah memberi kasih sayang kepada orang lain tanpa mengharapkan balasan.

posto..posto





posto...posto..pas clas math td g pjbt pendaftar tuntut surat beby boy
hehe..
mak aih..besornye sampul
ley sumbat ng u sekali cayang..
bile bukak jer kad tu..muzik pun berbunyi..
lagu raye..sedey
waa...terharu gile..
even sekeping kad sekalipown,ia sangat la bermakna
kata2 kt dalam tu,wt aku sebak..
u igt jugak nk anta kad raye ek
thanks sesangat..
tp xley bukak tyg gambar
beby boy i ni pemalu..
pulak tu kt sampul tu dia dh tulis siap2

"PRIVATE & CONFIDENTIAL DISTRICTLY TO NURUL NAJHAH BT YUSOF ONLY"

...so..xley nk post kt cni..hehe...
tp ape2 pun i sayang u sgt abang...
sangat-sangat sangat

Monday, September 14, 2009

dun cry beby...










create post ni di awal pg..look at my eyes..nanges..aku xmo nanges..
why??ntah la..bukan gado ng beby boy..no ya..kitaowg da janji xmo gado..
ntah la..diz nyte rase suram sedey sayu pilu & sewaktu dengannyeeee
mebi kangen sama bunda,family..& juga beby boy ku...
bdn ngah letih2 + ngantok..trus tertido..ble terkejut coz bunyi hs beby boy kol..trus mud tersentap..
siyez dow..aku rindu sangat2 kt semua mlm nie
x sabar nk balek..nk jumpe my mom..nk peluk cium..nk jumpe adek2 lg..
beby boy temankan aku nanges sampei pg...

hukhukhuk(mud x bape nk baek)..

"i'effort it,till my heart stop beating and till my last breath"..

i remember dat...thanks my dear...

skunk aku da x sedey lg..cian kt mata..
dh x chantek lg..wep!!!!

ngok btl aku asek nanges..hehe

perpisahan terasing

perpisahan itu memang menyakitkan dan menyiksakan
namun usah sesekali membencinya kerana
iktibar perpisahan mendewasakan kita
dalam meniti ruang asmara yang seterusnya
perpisahan juga adalah pengajaran terbaik
yang pastinya terselindung kenikmatan yang hanya
mampu digapai berbekalkan semangat dan kesabaran
keringkan air mata..
pandanglah ke depan kerana jika seseorang itu
bukan takdir yang bisa membahagiakan..
lantas untuk apa sengsara meratapi kehilangannya
ingatlah
meski bercinta dan menyintai
membenarkan kita disayangi dan dilukai
itu tidak bermakna
ia harus membiarkan hati kehancuran
demi sebuah percintaan
yang masih samar ketelusannya...

Sunday, September 13, 2009

aku yang suke snap pic




bile kami bergumbira

wikend yg best sesangat
ley kuar jenjalan & bergediks kat jB
kitaorng 1 bilik g jenjalan x hengat dunia
mula2 g air itam..memborong kerepek nk wt raye
(sape paling banyak???aku lew..sampei rm 65 hengget)
pastu trus g jB
shopin' kt jusco tebrau..
melepak di danga bay..sampei sahur
g pandan city..uptown sane membg best tp agak padat lew
papepown..you all memg bez kenkawan
mwahhhhh
len kali kite bergedik lagi k..



Friday, September 11, 2009

mr lablab dlm kesusahan

tit...tit....masuk msg lam hp ku pas berbuke..

"B..abg da nk masuk keje ni,wat ot"

"oke...take care sayang..."

camtu la tym2 pas berbuke...beby boy salu wt ot..(menambah sumber kewangan kami)..hoho..

pastu lebey kurang 20 mnt after dat..aku terime kol

"B...abg xcdent!!"

"whut?u xcdent?kt mane?dgn ape?camne ng u bang?"

...saat tu nk nanges pown ade...but

hati aku lam mse yg same lega gak coz die still ley ckp lg ng aku..Oh my God...

selamatkan Mr Lablab ku ini..

"nti i kol u balek sayang...i nk pitam"...

..Ya Allah..hati aku menggelabah gile..sape x shayunk same pakwe beb..nak2 da dekat

nk raye cenggini cenggitu...

after dia p hospital...dia pown kol...

"B...abg xcdent ng hanjeng"

"hah?hanjeng????"
..lam banyak2 binatang lam dunia nei hanjeng gak u g langgar...

langgar la ruse ke..gajah ke..leh gak aku wt salai...mkn tym raye..

"huhu..knape u langgar anjing sayang.."

"gelap B...abg x nampak..hanjeng tu tetibe lintas...sumpah B abg x rempit bwk laju..
"

oke2..isk...jahat btul hanjeng tu kan..bantai ng bedil baru tau!!dia xtau ke da nk

raye ni??aku pown wt 3G

"oh my God dear...knape ng dagu u..tangan u..kaki u.."

huhu..cian beby boy aku..ciap kene jahit kt dagu..(sememangnye dh ader jahitan kt

stu..tp mengaburi mate owg ng seciput janggut yang shomel)

"abg...doc jahit pakai pe ek??mesin jahit ek?or mesin kelim??"

"hahahaha,u ni B..pakai jarum la...jgn la wt lawak..abg sakit dagu ni"

ekeke..saje je wt2 tanye..proceed..

"xpe bang..B doakan u cpt sembuh tau..siket je tu" (dlm hati agak banyak gk lew)...lau

u camne sekalipon i tetp syang u lebey tau..igt tu"

wawawa...da mula ayat2 jiwang aku..btol...sumaph..x tipu ah..

"thanks B..i appreciated u sayang.."

wah kembang berbunge hati aku..lebey tharu tym xcdent tu dia pakai baju aku bg...

tp da terkoyak siket..(sedey...)

"i'm so soowwy B..baju paling i sayang da terkoyak"

"nebemineee..x kesah..janji u selamat"

i hope u cpt shembuuuh ye dear...B x kesah u sakit ke...cacat ke...luke ctu luke

cni..i tetap ng u...

I LOVE U STRONG

si comot





hehe..ekeke...kawan2 sila cuba lihat pic2 comot di atas nei..
psstt....mcm bese la ...kitorg kan saling berhubung ng 3G..ng cara ni la aku ley tgk beby boy aku..tp sedang2 ckp,aku ske snap pic comot dia..
tp dia xtau..lihat la hasilnye.!!!

control yg menyakitkan

hoho..subject killer?no la...
tp knape aku dpt low mark???whut happen wit meeeee?????
adakah aku bodoh?x cerdik?kurang pandai?
weweweeeeee....no yaaaa....manede...
diulang!!aku tidak bodoh..
cume wt silly mistake..i think so...
tp xleh diakui control nyer subject agak susehhhh
x bape nk paham(memg x paham pown)
for myself NURUL NAJHAH YUSOF...u can do it much2 more better...
ni baru test 1...tgu test 2 plak...
tgu yer..control..i love uuuu!!

Thursday, September 10, 2009

ketidaksabaran

mau balik rayee..
x sabarnye..
mak..tgu anakanda mu ini balik...
wah lambatnye ari kamis nei..
mau balik..bukak pose(2 day je tgl ley bukak kt umah)
hohoho..

Saturday, September 05, 2009

bErbuka ng beby boy

wah3...beby boy ku dtg batu pahat...syoknyer x terkire
ye la 1st tym sambut ramadhan same2..
tu pown setelah aku majok..tarik muncung..
akhirnye dia dtg gak..
cian lol..penat..
"dalim..i knoe u penat..jauh lak tu but i windu sesangat tau"
dia sampai pagi ahad 30hb di larkin terus nek bus ke batu pahat..
ye la..tym tu aku kene amek test digit esok nyer...
tp nk jumpe nyer pasal...i x kireeeee!!!
kitaorg g tgk wayang..cite 'orphan'
best..menggerikan...
cite 'i love u beby boy' eh silap..'i love u bethcooper'
agak lucu...& sedikit lucah..hehe
pastu kitaorag berbukak same2
thanks my dear,i rili2 appreciated....

Wednesday, July 29, 2009

~make ovEr by g'ah makE up artiS~


~wajah sebelum di 'make over'










borink+buhsan+jemu yg amt..ari2 mgu cenggini buhsan sangat..
xtau nk wtpe..nk tgk mOvie,ongkos x bape nk banyak..huhu~
kehkeh..ajop fatin main mekup2..ader ke patot...
pa'ah plok bz shopin' on9 yer tu r...tp ader gune gak..jd photographer x bertauliah..
lalu..maka..dengan itu..keluarlah sume harta karun lam locker..hehe..barang2 mekup kitorang..
ececeh..jgn igt barang murah maaa..ni barang M.A.C, LANCOME, CLINIQUE, MAYBELLINE,..
hehe seangkatan dengannyer..(tipu jerk la bluWek!!!!)
kire kitaorg make over muke sendiri la..mcm hampeh..tp 1 x tgk mcm angelina Jolie..tp 2x tgk lak!! g'ah upernyer..hehe

Saturday, July 25, 2009

~yEz...i got da monEy~

yippi!yippi!wahai rumate kuSekalian..ataS kerjasama korang..
aku beLanje korang mkn KFC.,...
(gelak kuat..haha)
dapat 2 rat...Ececeh..bguS tol ..
pLan berjaye..leh la Aku shopin' tut...
Hope aKu dpt sanDal nikE tu & suaR roxy..hopE sesangat...
Even tu Bkn Duit aku...janji aKu dpt brg aKu nak..(sukEr x terhinggA)
psttt.....Cube binE ayat laen plak...konon2 Xmo ganti duit tuh..
korang kn pandei..(upS...dun tELL anyonE k...)
i'm noT materiaListic peRson k but....iduP ni kene la panDei2 lau btol2 nk idup..

*haha..fatin ng farhah tercongok la tu tgu kfc..ala..janjiku xkn kumingkiri lar....

Wednesday, July 22, 2009

~hEp mE~..gawAt sey


gawAt!gawAt!gawaT!.....huaAAAAA...
biLE duit mau mAsyuk!!!
huhu...kami udAh kekeringAn..kebasahan niE...hep me...
wep..ptptn x keCian kt ak ker hah..
dh la lambat masyuk..makan megi jer aku..
2 mgu paS da mintak ng my mom 2rat..
laS wik pon mtk beLAs kasehan dr abg ak..
dpt La 150 ...tp senYAp sudAe..Xgtau mOm aku..
huarGh..canE mao shopin' niE...
skunk niE nk makan bEs2 pon pk 2x..Woi x cian kt ak Ker???
hoho..
mom...Cian la Kt anakandA mu ini...
tgk Kak nuRul ciap wt paRty megi lg ni ha..
aper igt syok ker?
*but i likE sumtimes mkn ceNggini*


Saturday, July 18, 2009

~nEw shoEs..~




SemalAm p bp MAll...
hajat d ti mau laYan citE skRip 7707..but so Sad..citer tu X kuar lg..mEbi lom Sampei kt panggung bp mAll..agAk..terkuCiwa la
farHah mau layAn harry Potter but kitaorg x minat Coz x tgk yg lepAs2..
puSing2..juZ window shopping....
g mkn kt fudkop...Duet bukAnnye ader sgt..lau dh gtAl nk tgk moViE..x keSah ikat perot pon..
Agghhh ble pt nK masuk niE..aku Dh kering bAnget siot...
Suddenly..'Wey kasut aku Dh mulut buAye la'...siot ko fatiN...dh tao kaSut terngangE pesal ko saut lg kaSot tu..
cari keDai kAsut...sorg jer yg Cri kasut but 3 org yg beLi..ekeke...
  • faTin = yang Kaler biru+ ijau Sket
  • farHAh = kalEr wrnE warni
  • Aku?? = kuning tuh.
hampEh punyer..lAu masuk vinCCi memg aku niE giler Sket...dh byk kolEksi vinCCi aku..
i AddicTed to VINCCI ekceli..huhu..
sori mom...duit belAnje yg mak bg kAk nurul beLi Selipar vInCCi..sori...(shut...dun tell my mom kkk)

duet dh tgl 20hengget lg....huhu..padAn muker aku but promiZ ati i Sedikit puAs la..haha
...cePat la maSukkan duit kitaorg..dh SengKEk sgt nei..pEliz..
kitaorg nk G shoping ni..dh La skunk ngah MEga saLe..nti abEs baju org Len dh beLi..*opSS..jujurnNyerr aku**...tet...x la tipu jEr..sebeNarnYe kiteorg xde duit nk beLi buku..hehe*covEr baek punyER**..lau LAmbat maSuk camneR kitaorg nk study..nti reSult kitaorg down..hah sape Nk jwb?jwB?jwB la ...

~beComing my 'Anak Sedara'~

teeet.......how's ur baby Lam perot?sihat?
finE oready...wait..nti Kak nor mms piC beby k..Wait tau,
oh my God..ur beby?aik..cAmner nk tgk niE??
U x nampak kER?..see da facE..hand..
ooo..yup...bru Perasannnn...td x reti nk tgk maCamne..siap Pusing2 hset lg..opS sori..


?????
look...namPAk X?takjub kan..kEbesaran Ilahi...
kak noR..i hopE beby ni bEby gurl tau...Coz my anak sedara skunk da 8 orG..
but dikonKer oleh hEro2 bomBastic..
Lau beby boy lg mati i keNE buLi...Even i ni mak Sedara dorg..but tetp dibuli setelah digabung kuaSa2 luar biAsa dorg tuh..(yA Ampun..)
Lau beby girl..ley la pakAi tomei2..ikat tocang..jAlan gedek2 ng Mini skirt..
AUChhh..so sWiEt daLing...
buT..lau beby boY pon i xkeSah sgt...
tp get rEady ler untuk MembuLi kak Chik nyer ni..(sempoi kan?dah tua gedabak cam niE still suh anAk sedara pgil 'kak' chik..)


diAlog unTuk beby lam peroT..

"assalAmualaikum beby..hoW's ur life lam perot tu?
cePat kuar..kAk chik X sabar nk tgk u yg comEl niE...
dun noTy2 lam perot tu..Cian kt ur mom..
no tenDang2..lAu nk TendaNg sgt,TEndang sampei terkeluAr ng u skali..Ekeke..
okEla..mSti u pon X sabar nk tgk kAk chik yg kiut miut ni..Msti ur mom Citer pasal kak chik kan..*ceh pErasan*
noW..u meMbesar ng Sempurna k..nTi blE da kuAr..jd buDak baik..
Coz anak2 seDara kak chik Sumer baik2 Even sikit nakal..
nti u akan Dpt sepupu2 yg enCem2 & tomEi2 tau..
kak Chik doA u sihat lam perot tu..takE care sayang..
i'll Wait 4 u..mwAhx"





~bElieVe it~

berSama durian beSa gedabak...hehe
ari tuh p dusuN doyan..jauh...kt k.b sanEr(kuala berang ekceli hEE..)
jarak dr umah aKu tur lam seJam lebey gak ler nk kE sampaiNyer...
drivE nyer drivE..sampEi ler..mAk oi..Semak nk mAmpus..ntah2 ader Cik bet(namE gelaran untuk Si iDung dopot..B.A.B.I lew hehe)
ala..lau cik bEt kejar aku..aku keJar la Cik bet balik..(bran kE aku niE)
SampEi tu aK makE sure pakai kAsut(utk mEngelakKan si Pacat menghiSap darahku yg mAnis ni.,.Ecece)
apElagi..GO...CARI DOYAN....
cari punYer cari ke hulu ke hilir(ops dusun Tu lam 5 ekAr gak luAsnyer) ,kumpuL punyer kuMpul lam sebonEt kete gak lEr..(mak oiii bAnyaknyer)
*sebonEt kete kelISa*
tu pun Bercampur ng ditebuk tuPai..yang haLus2...
okE la tu...
puAs hati..
now...mAKan +kEdarah doyaN tym..
hehe..seTelah diteliti & dikaji dr Segi saIz dan berAt,maka aku poon Kopek la doyan tu..
WoWWWWW..AMazing!!!!!!
dun beliEve it!!!!
beSonye doyan niE..tersilap Buah ke Aku niE?
bolEy mkn 5 owg unTok seulAs niE..
tp AKu ni tomok haLoba..kedarah sowg2...
ader aKu kesah???
tp Atas niLai siLaturahim adek beraDek..AKu kongsi gak ler(coZ doyan tu X best sgt rasenyE cz terlampau beSO...)
Clic!cLic! aKu pon snaP pic doyan Untok tATAPan korang..
hehe



petAi???oh my God...
minAh niE suker petai??
of CoZZ la..aper igt mukEr aku niE x mkn petAi?
peliSSSSSS....
aku ni hantu+rimau+jembalang petaI tau
*opS..awEQ muDer my mom Say u knoE*
niE la haSil dr Air peluh aku kait buaH tu...
tgiiii nk mampuS pokok petai..Nasib aKu x mElayang ng Galah sKali..
sKAli dpt kaiT..yEay! meLompat..
cik bEt tgk aku pon gELak ekekeke...

Friday, July 17, 2009

~i likE,lUv my Crocs



CrocS?
wow!!!!yeay!yeay!dapat croCs
y i likE crocs?
  • comEi
  • cutE sangat..look bulAt jer kaki
  • grEy ccolor but i think whitE le cayang
  • comFortabLE
  • unTuk lasak
  • n yg pEnting lau tEndang org,noT sakit sgt ler
  • lg cHantek letak katoon2..
  • mickEy & minnie...
hehe...aku n beby boy maSuk la kedai crocs tuh..
bukan per sajer nk surVey katoon2 yg Leh disumbat lam luBang kasut tuh
pilih punyer pilih..taraaaa....
aku pun amek la katoon miCkey & minniE..
ltak kt kasut Tuh..
SANGAT CHANTEK!!!
mau peluk rase u dalim...
thanks!!
mwahX




mIZZvAlerie~LabLAb

  • vALEriE~LAbLab
LAbLab? who's dat?
ape tu?
Xtau? VAleRie plaK sapEr ntah?

hehe....

miZZ vaLEriE~my niCk..
LAbLAb~my beBy boy..
katoon Nath papE..buT sedikit comEl..
kEychain ni Wat tym Ader funFair..pk punyer pk nAme ni gak ter'buAt'...
murAh jew..rm 3 jer satu kEychain tu..
ak bg Kat beby boy 1 yg Lablab tuh..
suh diEr gantunG kt konCi motor..
hopE b4 stAt moto tuh..tgk kEychain nih igt la kt beby giRl kt cniE ek..
i lovE u so strong mwahX!

Sunday, May 10, 2009

~hEEpIEEE buZZDay my luVly freNN~


hEy u..hEppy buzday swit 22...
11 mAy~dh genap 22 tahuN ek..sEmoga panJang umo & dimuRahkan reZeki...
semOga berbahagia SelaLo hendAknyer...hehe..
wAlaupun aku Xley nk cElebrate Sesame tp ko Kene tgu gaK kepuLanganku..
mAu mereMpit samE2 neK motor..sKunk aku Lak yg kEne jdk peMboncEng..wawawa
Besh..beSh...dlu aku jd driVer ko slaLo..skunk nAh amek ko...
~weiP..laJo rerAjin tAo..paSni leY sambung deGree lak..dun givE up sayang...~
rinDunyer..mau balEk ketemu sama kaMo..g makan Nasik air bwh buStand..hehe
feVret kiter tu Syang..paStu maU dengar Luahan hati kAmo...tentAng dirimu..hidupmu..& SesEorang..
i Love u sO muCh ma bEst fren..frenShip foreVer...
n
U
R
u
L

a
i
E
n

h
I
d
A
y
A
h

Saturday, May 09, 2009

~Al-Fatihah~

Al-Fatihah...semalam ak dpt mesej....n dapat berita mengejutkan..
lecturer ak tym sem 1 dulu..menghembuskan nafas terakhir kerana 'breast cancer'
Oh Tuhan...terkejut aku..breast cancer???peMbunuh wanita...
terKilan coz x dpt jumPa dia tym koNvokesyen baru2 niE..
dia ajaR ak Sains Juruteknik dulu..Best dia Ajar..
KErana ilmu2 tu aku dpt 4.0 subJEk tu..lg keNangan umaH sewa dia Selang 3 buah umaH je ng umAH sewa aku..so ari2 aku Nampak dia balik dari poli ng keTa kelisa dia tu..
dia Kecil je..Comel...& beLum berumahtangga..but sapE tau muda2 camni Tuhan da tarik nyaWA dia..
Ajal & maut X kire usia..Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim..semoga Rohnya dicucuri rahmat..moGa Engkau ampunKan segala dosa2 hambamu itu...
kenAngan??byk...igt tym nk g maJlis bukak poSe..Walaupun mSE tu cik Su da x ajar kami lg,Tp kami still nk Cik sU join majlis tu..nk p naEk keta..?tp x muat...Terpaksa nek mto raMai2...
cik Su x kEsah lgsung..Mcm bwk kakak jErk naik mto tu..huhu..
Still igt lg muKe dia comEl tu..aku ng dia?nampak aku plak mcm kakak
suke Senyum..tp kitE xtau di sEbalik seNyuman tu,dia meNanggung saKit barah...tabahnye..
Cik su...teriMa kasih byk2 di atas jasamu seLama ini..wALaupun Cik Su dh Berada di ALam lain,tp ingAtan kitaorg terhadap Cik su x kan Dilupakan..tetap utuh...
seTiap yang hiDup paSti akan Meninggalkan duniA ini...X der Yang keKal selamanyER keCuali YAng Maha Esa...Al-Fatihah & seGugus doA sentiasa Mengiringi pemergianmu...
~AL FATIHAH untuk Cik Suriani..pensyarah polimas~

^^nEtbaLL oh NetbaLL^^



diZ week afteR fiNAl x Ley balEk kampOng lg..huhu
Training..training...Training...
training yg cUkup memenatkan..huhu..tp apakan Daya..berBakti pada
U tercHeta..unIversiti Tun Hussein Onn Malaysia..
hehe...jd winG attaCk..
xLa susah mane..penat?ikutKan sume position meMenatkan...
wat Latihan Pusat..pg petAng..Pg peTang..So so so Tired..
muKe pun Da merah2..rgn pun Dh tukar Warna..huhu
nti balek kaMpong mak X kenal..ah sudae...
kaki MElecet...huhu..Kuku da tukar warne biru..
Oh my God....sakitNyer...
kasut ketat ker??x la...lari kuat sgt paStu brek mEngejut tym nk Amek bola..
Mane nk jg kaki lg..ManE nk baling boLa lg..mAne nk guArd laWan lg....
igt Senang ke men nEtball???
susah bEb...susah...
mesti org tEngok terkinJa2 tengAh pdg pasTu baLing2 n thEn bla2...?
ponAt sey EVen maEn 40 minIt jeW..
huhuhuhuhuhu..
11 May gerAk p Um..
14 mAy baru gaME start...until 20 mAy..
Everyday lak tu..
arap2 utHm leh menaNg
lau X leh menang pon dpt g Semi final pun cUkup sudae..
dOakan kejayaan teAm netbaLL!!!
idup neTball!!!