INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Sunday, February 28, 2010

:: mad ::

kemarahan satu kesalahan paling besar dalam cinta

statement killer..korang sume stuju x ng statement ni?ari sabtu lpas terlayan cite hindustan.bkn minat sgt.aku bkn peminat hindustan hey or tamil yep.tapi disebabkan tertengok salman khan terus jadik tercongok je depan tv..tatau tajuk ape.tp layan jer la.sedikit teruja tgk statement nye..kemarahan adalah satu kesalahan paling besar dalam cinta.yep!i very very very angry..bkn setakat dalam cinta jer tp dalam segala-galanya la..kemarahan?depends pada sumone la camne nk kawal kemarahan tu.marah..marah..marah...ni bkn perangai seseorang yang kekal.kita boleh berubah jd cool bebeh,tp bkn sumenye bergantung kepada org yg mengubah kita but diri sendiri yg mengubahnye!..takkan aku mrh,tgh hot,tgh melenting pastu nk org asek pujukkan.tak boley..nehi boley..sumenye kawalan dalaman sendirik..for da example..amik air semayang ke,semayang...doa byk2..tu da main point k!..kenarahan ni berpunca dari ego..bkn moto ego or nouvo or yamaha lc ke hape...ego means sifat sombonk seseorg.lgik besar ego tu lagik besar kemarahan tu...ye,aku tau aku ni ade a little panas baran tu.tp x salu aku flow je panas baran aku tu.kdg2 aku juz wat ignore jerk coz x leh ikut je..tu sume dah setan yg hasut..lg kite hot lagi setan & the gang bertepuk tangan seronok..so jangan ikut  sgt nafsu amarah tu.byk lagik cara-cara nk kawal kemarahan tu..kan ader satu news yang betul2 menyentap hati aku..tgh syok2 makan malam kat kedai mkn,tgk brite kt tv3..aku tatau lagi berita hape..tetibe tersentap tgk seorg pakcik tua nanges..pastu tgk ader mayat budak..esoknye bru aku tau sorg kanak2 pompuan meninngal coz kene dera ng boipren maknye!..yg boleh aku cakap..ko ni manusia ke babi??..tahap menyampah aku bertubi2 rasenye..Ya Allah..kenapa pelaku tu sampei hati sepak terajang & dera kanak-kanak tu..camni ke nk jadik seorg bapa??..terharu gile..sedih x terkata..jahatnye manusia seperti itu..terpikir camne org macam ni boleh hidup di muka bumi ini..dah Tuhan bg nyawa..bg tumpang hidup di bumi ni,kenapa nk jd gangster dera budak?jadi pembunuh?sampai hati..dia memg kejam.memg patut dpt hukuman,.tu baru hukuman dunia..nti akhirat kompem terang tang2 ko xkan dapat lari dari hukuman Allah!..hati ko puas lepaskan kemarahan ko pada kanak-kanak yg x bersalah tu kan?hah..dah puas coz kanak-kanak tu dh x bernyawa lagik?puas..puas..?sekarang ko rase la akibatnye...salam takziah..al-fatihah...
ni sume amarah..sifat amarah yg terlampau & xdapat dikawal..so byk2 kan beristifar yep.aku pown belajar dari sume ni..hopes aku leh kurangkan sifat2 yg macam ni.