INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Friday, February 05, 2010

:: kesah nyer si dolphin ::

 
aku bela dolphin nih

ha...ader kene mengena ke kesah si dolphin yg namenye si codot ni ng aku mahupun bf aku??oh i say no..tp aku sangat obses ng dolphin nih becozz sgt comel ng multnye yg muncung mcm ikan todak tuh...td tengah2 bermeh-mesehan ng bebyboy ku..ops dia otw dtg cni..so ntuk menghilangkan keboringannye tuh aku mesej la ng dia...pastu ntah macamane tetibe dia tercerita pasal dolphin.."..B..td abg terbaca paper metro yg arinim nyer..ader la artikel psl dolphin d japan..kesian abg tgk pic & bace.boleh plok dorg tangkap ikan tu idup2 & pastu potong kepala..dorg nk wt sushi..dorg kate menu tu paling berkhasiat & bst skali antara sushi2 yg ada"..chait!!macam hampeh aku dengar...ni baru juz dengar..eh silap..br bace meseg..tu blom lg aku tgk pic & bace nyer artikel..kuang ajar lu!sanggup wt mcm tu kt binatang..nak2 dolphin.dh la ikan tu sgt cantek..sampei hati..huh..sangat emo jgk tym2 tgh study last2 bace berita mcm tu..memang manusia skunk x berhati perot la..lau korg nk mkn sushi paling best..potong la kepala anak korg or kpala korg sendirik yg ko potong..!gle ksian kt dolphin tu..dh la mati..sape nk bg susu kt anak2 nyer? & sape nk jg anak2 nyer?aduh...kejam gile ah..bknnye bunuh dolphin tu untuk amek hati ke pape ke sebarang organ..tp juz nk wt sushi..oh mg God...bunuh binatang ciptaan Tuhan dengan kejam semata2 nafsu makan korg tu..teringat aku tym2 kecik2 dulu..ntah betul ke tidak cite ni..xtau la dongeng ke x..mase dulu2 ader la org jual pau tepi hospital..mcm2 ader..pau kacang,daging,ayam..etc.aku termasuklah manusia2 yg sangat suke membeli pau itu & makan dengan byk sampei x hengat dunia..see!p pipiku skunk dh jd mcm pau tersebut..so bkn slh aku yg mkn byk tp salahkan pau tu yg sangat gojes..haha..tp after tu aku de dengar org citer rahsia kenapa pau tu best sgt..dorg ckp inti daging pau tu sebenarnye ialah kucing yg telah dipotong2..weks!gile babi nk muntah aku...bior benor ko???tp aku xtau la cite tu palsu or direka2 coz sampei skrg ader jer aku tgk org jual pau..tp aku dh set mind dr dulu yg aku dh xnk beli pau kt hospital lg..so aku xbeli sampei arini..yg aku beli kt pasar pyg jer..hakhak..oh go back cite sebenar..my bebyboyku xpenah mesej panjang berjela2 sampei byk page..tp kerana si dolphin tu..panjang bebenor msg tu..ni wt saya sedikit jeles wahai abg.haha..yg aku x tahan "B tau x yg abg ni sgt aktivis pd kekejaman haiwan yg sangat pupus"..wow dem!..sangat terharu..statement yg meletop nyah di abad ini..i loike u..i sayang u lebey !..nti dh duk seumah phm2 je la ye syg..umah i byk kucing miaow2...sekali  sepak terus melambung..so kite tgk sape yg aktivis pd kekejaman haiwan okeh?..deal..hehe