INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Wednesday, February 17, 2010

:: not in mud:-( ::

SAYA XDE MUD HARI INI OKEH

Dun disturb me..dun disturb my feeling coz my feeling not well today..but not for today ..for dat moment.why?sebab sumone telah menyentap mud saya di pagi hari.da la semalam xley zZZzz dengan lenanye coz suhu panas plus nyamuk jantan yg sentiasa nk suck my sweet blood!...bengom nye nyamuk..ble dh on da lamp nampak dua tiga heko nyamuk dh terbungkam mampus coz dek tamparan wanita aku tu..so today mud untuk hang out telah mati..tp mud untuk masak telah hidup.td masak ikan singgang plus kangkung goreng belacan plus ikan goreng plus kicap plus budu plus ulam..sama dengan makan dengan kenyam sekali hari ini..terbelek2 magazine & then terbace artikel bout kaseh sayang..u knoe wut about kaseh sayang??

 

tertanya2 bagaima nk bayar kaseh sayang tu? cash? credit card? or maybank 2 u? jawapannye aku tatau & terpikir..camne kaseh sayang ni wujud.?wallahualam..lau kaseh sayang antara ibu ng anak?tu memg dh semulajadi tercipta.sejak dr pangkal rahim lg si ibu da titip kaseh sayang tu..bkn siket but byk..selagi blh ckp byk..byk la..ibu mane x sayang anak..pastu ble janin tu da jd beby..lg la..x sabar nk tgu kuarnye anak ni lihat dunia..camtu r perasaan ibu..jg kandungan..jg pemakanan..sume la..dr A to Z sume nk tiptop demi beby..kdg2 terjeles pon ader tgk sume kwn2 da ader yg kawen..x lame lg msti dorg dpt beby..aku pon nk camtu..nk kaseh syg dr sumone bergelar suami but seru tu belum sampei..InsyaAllah tuhan makbulkan doa aku untuk bergelar seorg isteri yg sah kepada sumone & bergelar ibu one day!...msti mom aku jg aku dulu bgai menatang minyak yg penuh..dat's rite kan mom?lau x xkan la aku jd seorg yg agak berguna la sampei skunk.lau xbergune x la sampai ke tahap skrg..lau x dh jd banduan ke hape ker..tp in my mind camne nk bahagi2 kan kasih sayang tu? mak aku da beranak sampei lapan org xderk dengar mengeluh pown..sikit pown x.tp kdg2 aku ader tertouching..msti ader persoalan cenggini.."kenapa dia dpt?aku x dapat?".."kenapa asek aku je kene".."x adillah mcm ni..x suke la"...tp tu dulu..skunk aku dh besa..dh paham erti kaseh syg..not fair!..itu poor word untuk sape2 yg jeles sesame sibling nyer..dat word itu x wujud dh bg aku skunk nei..kdg2 terngalir gak airmata ni sebb tertouching tp tu 4 a while.xkan ng adik sendirik aku nk touching..sgt budus aku sekejap kan!..tp untuk adik2 ku sume selagi Tuhan ni bagi hayat kt aku selagi tu la adernyer kaseh sayang aku untuk korang & juga mom aku..gaduh2 biasa tu dh satu fenomena lam adik beradik..juz tinggal 3 org ni jer yg lom lepas..means di bwh jagaan mom aku..yg lain?sume da kawen..ada anak,husband,wife,& tanggungjawab masing2..aku?tgu la..tgungjawab as a daughter..student..& kakak kepada adik2 aku & juga as a hamba Allah di atas muka bumi ini.tp nk tunjuk all of da kaseh sayang untuk mom aku,x bleh! xsama! x big!..lau bleh nk bg nyawa jerk untuk bukti kaseh sayang...mom aku pertaruhkan nyawa untuk lahirkan aku..nyawa bagai ujung tanduk bebs..tp ader aku balas mcm tu?sanggup gadai nyawa?if sumtin happen terjadi untuk mom aku..tu la yg aku korbankan..aku sgup!..(sebak sekejap..huhu)..kdg2 nampak cam aku x sempurna di mata mom aku..itu salah ini salah but aku juz ignore.knape msti touching?terase ati?kecik ati?nk majok?pegi mamposlah lau majok ng mom sendirik!...tp ader aku tau mom aku kecik ati ng aku?adakah beliau bgtau depan2?no..xkan..mom sape2 pown berani potong jari xkan ader yg say mcm tu.,.latest new..byk kesah buang beby..oh aku sgt anti ng gejala pembuangan bayi..sanggup buang..bkn stakat buang je okeh! sanggup bakar..oh my God,ape dosa beby tu?knape korg buat mcm tu?sedey wey aku tgk..beranak pastu buang beby tepi longkang..berulat la..ko x dihantui ke wei?? mintak simpang mda2 mcm tu..beby yg comel..gebu..montel..baek la bg kt aku yg jaga..huhu

 
tibe2 terigatkan si kekaseh hatiku nun jauh di sana?salu tye mcm ni "B..B sayang abg x?lau buat pape igtkan abg x?"..jawapannye tiada di atas..cannot describe..sape x sayang awk..Najmie..saya kan salu ckp if have da word yg lebih hebat dr tu,tu la sy nk ckp kt awk..tertanya2 x ckup lagi ker kaseh sayang aku?.memg x ckup..aku yg tye & aku jugak yg menjawabnye..kaseh sayang xakan pernah ckup.like ombak gak..kdg2 berubah.nk2 mcm aku..yg in relation tp masih belum digelar isteri yg sah!..pasang surut..gaduh..baik..tersilap cubit..terlepas kata..watever..tp tu asam garam okeh!mcm umantangga gak..tu ibarat asam garam suka duka umantangga.but lau nk betul2 buktikan tu tatau camne...its so complicated. bknnye hati ni cepat2 berubah pantang tgk lelaki lain..no..itu bkn aku.tp lau awk bleh belah dada saya & amik jantung hati saya ni & tgk dalam2 camne sy cintakan awk..kasehkan awk..(tibe2 jdik jiwang pelik jer ptg ni)..aku xreti nk tunjuk2..amek hati..but aku try all my best tau! even kdg2 rase cam dia terharu gak..tu la yg buat aku hepi.nk jdk terbaek bknnye mudh..not easy mcm mkn chewing gum..difficult beb!..aku sgt sayang dia .kenape?coz dia berani ckp dia cintakan aku & dia betul2 jg aku even mcm2 halangan yg kitaorg trime.ye la manusia di luar sana sgt dengki sama aku & dia..tp yg aturkan hidup ni ialah Tuhan bukannye lahanat babi tunggal itu k..sekian sahaja warkah berlagu pilu tentang kaseh sayang..nk kuar jap..bye