INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Monday, February 22, 2010

:: MC tipu.. ::

org laen tgh pening duk lam kelas..aku tengah enak dibuai mpi sambey mkn jambu batu di rumah..kehkehkeh..yer..saya masih di rumah..di terengganu lg.lom blik johor..Ya Tuhan..ya ampun..aku sgt malas nk kembali ke penjara parit raja itu..sgt syonop duk kt kampung..huwaaa...xsey kelik doh sano..hep me!..tp dalam keseronokan tu hati ku gundah gulana.. kerana tiada tiket bus,aku terpaksa ponteng kelas..3 kelas beb! nak mampus? nk kene bg surat warning gak dak nih.aku bgun pg td terus mintak adek kesayangan iaitu siput sarawak menemani aku ke klinik..takut gak.xtau nk bg alasan pe coz aku sihat walafiat,segar bugar lg..hahak.lupe lak nk wat sakit2 xyah pakai lipstik kasi nampak pucat..tp gatal,still nk nampak cantek..so aku mekup lah.sampai je klinik dh mcm2 pk nk wat alasan.dlu ak wt alasan cirit-birit krn mau mc gak..so kali ni?aduh..cirit birit sekali lg la nampak gayanya lpedulik hape aku.xkan dia nk check kot ader x mknan lam perot aku nim..huah3x..jum ikuti drama sekerat sebabak aku ng doctor yg kene tipu hidup2 oleh si cantek ini.ngeh ngeh ngeh

doctor : ye cik nurul..duduk sini..saket ape?
si cantek  :hurm..cirit birit..dr semalam lg.pg td bgun kul 4 pg..
doctor  : ader muntah-muntah x?mkn pe?
si cantek  : xder tp pening la(sambil pegang kepala)..mkn(sambil kepala ligat memikir)..mkn kopok lekor..
doctor  :oo..nti sy bg air garam..kenapa kul 11 bru dtg.?lau sakit dtg la cepat2
si cantek : sy ingatkan sakit biasa..comor ubt da oke.tp x oke2 jugop(gelihati gile..tp ketawa lam hati jer)..erm doc..saya nk surat cuti ley?(mampus aku...)
doctor  : keje mane?
si cantek  :x..sy belajar.kt UMT.x masuk kelas arini(halamak tipu lg..takotnye aku)
doctor  :amik kos pe?ijazah ke?
si cantek  :(lam hati membebel byk mulut betul doc soram ni)..kos perikanan.yup ijazah(hamek ko..perikanan beb)
doctor  :dh menyelam kt laut r?abg saya ngajor kos tu..
si cantek  :..(hamek ko!parah..cepat2 pk!)..erm..yer akan ader nyelam la kekg..
doctor  :eh dulu dh penah dtg kan?sakit pe ek?(sambil membelek2 kad kesihatan aku)
si cantek  :(mati aku..mati aku..mati aku)..yer..cirit-birit gak..ngeh..ngeh..ngeh
doctor lain yg sibuk menyampuk  :buang terus la usus tu
doctor  :hah?asek cirit birit jer
si cantek  :..lol..perut sy memg sensitif sket ng makanan pelik2(blur kejap)
doctor  :oke lah..kuar g amek ubat dulu..pastu msuk balik amik MC.
si cantek  :tenkiu!

rase nk terburai isi perut haku..bengoms nye doctor..byk gle soklan..pastu nti kene masuk balik amik surat..tau la nk tgk muke aku salu..haduh..nasib baik dpt MC..mc tipu..tp bgus gak siap dpt ubat lagi..sekarang aku dh jadi pengumpul ubat-ubatan yg tegar..dh asek amek mc jew..sekali ng ubat lg..adik aku tersengeh kerang bususk..tau kan kakakmu ini sgt kejam..!so jgn jdikan aku ni idola kamu ye adik..lihat saje tp jgn ikut perangai aku sudey..pastu g amik duit ..byr segala bil2..byr kete..g paso payang..beli itu beli ini..pastu si adik ku gedik mintop belanja selipar..belanja la 2 pasang.ke adik yg sorg lagi..lau x mengamuk yg sorg lagik.tp bkn duit aku..duit mom aku lew..terus balik!..cite kt mom aku..berair mata duk gelak..padan muka doc tu kene tipu.mom aku ckp lenkali wt alasan laen plok..kang dok pasal2 doctor tu pgil ambulans & suh anto aku ke tanjung rambutan..ilang terus r sakit perut..hahak..lawak..lawak=)

 
mc sekali ng ubat-ubatan

 
ditemani semek ngokngek

 
i gt da money..yeppi