INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Thursday, April 01, 2010

:: MATI itu pasti ::

alhamdulillah akhirnye dpt menjawab soalan test dengan jayanye..walaupown jawapan merapu ntah ape-ape..dari aku tinggalkan kosong je kertas jwpn better aku isikan gak jwpan walopon aku sendiri keliru..td kene ujan..walopon menumpang kete rakan tp still kene ujan.xpe..hujan itu satu rahmat..panas salah..hujan pown salah..itulah manusia..asek mengomel.hidung dan da mula berair..kepala berdenyut-denyut..after solat Maghrib terus amik selimut..berbungkus.sgt tidak larat.bila sakit mula ingat rumah..igt family..tibe-tibe terpikir camne kalu ajal aku di ketika itu..huhuk..bese la tym kite sakit kita akan terpikir sumtin yg bukan-bukan tp suatu kematian adalah pasti bg suma manusia di muka bumi Tuhan ni.kita hanya menumpang di bumi ini..terima kasih Ya Tuhan..syukur aku masih diberi peluang bernafas hingga ke saat ini..Alhamdulillah..


Kubur Setiap Hari Menyeru Manusia Sebanyak 5 Kali
1. Aku rumah yang terpencil, maka akan senang dgn selalu membaca Al-Quran.
2. Aku rumah yg gelap, maka terangilah aku dgn selalu sembahyang malam.
3. Aku rumah penuh tanah dan debu, bawalah amal soleh yg menjadi hamparan.
4. Aku rumah ular berbisa, maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawar.
5. Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nankir, maka banyaklah bacaan "Laa illallah, Muhammadur Rasulullah" supaya kamu dapat jawapan kepadanya. 

p/s : makan ubat terus tdo..sgt-sgt tidak larat..