INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Thursday, April 08, 2010

:: kerana nasi kerabu ::

arini lunch makan nasik kerabu...sgt suke..memg fevret aku kot nasi kerabu tu..lau u'olls nk tau aku ni ade prangai x bape nk sopan sket..asal mkn la hape benda segala makanan ,gerenti aku memg xkan habes...walaupon tgl seciput lagi nasik aku xkan mkn..aku akan biarkan tgl siket lam pinggan aku tu..x senunuh kan..bleh kwn ng setan..haha..tp lau pekena nsik kerabu ni..memg kompem2 akan habes..memg licin aku bantai.aku xtau la kenapa aku addict gile ng nasik kerabu ni.i knoe x semua org suke mkn nasik ni kan..sbb lau tgk memg cam pelik jer..ng nasik kaler biru..pastu xde kuah..lau ade kuah pown..budu la kot..melainkan skrg zaman da moden..org dh pelbagaikan lauk untuk nasik kerabu..sebenarnye basic nasik kerabu ni juz nasik yg kaler biru tu..pastu ayam/ikan/daging bakar...pastu solok lada(lada yg ader nyor kt dalam tu...)..telo masin..budu..sikit sambal lada..pastu nk letak jeruk bawang pon oke gak..daun2 kayu..pastu sambal nyor n then kopok!..simple je kan..tp walopon simple gile tp aku bajet mknan tu gile sedap..sbb x muak..dan sbb utama ialah ader budu!..ngeh3..org luar..means selain dr pantai timo..aku rase dorg jarang makan kot..tym aku blajar kt utara dulu aku yg ajar kwn2 aku mkn nasik tu..pastu kt selatan pulak..aku tengok org mkn nasik kerabu pakai sudu!..xde nikmat lgsung...meh nk ckp..lau korg nk rase nikmta mkn nasik ni..haruslah mkn ng tangan coz nasik ni diwajibkan gaul2 dulu..kasik daun2 yg bersepah tu rata...bru la syoookkk.pastu ader di kalangan kwn aku yg x mkn nasik kerabu ni..katenyer pelik dan x pernah mencuba..try la bebs..memg sedap hingga menjilat jari..xtau la kot xmasuk ng budaya dorg..coz aku difahamkan pown nasik kerabu ni asalnye dr pantai timo..zaman dolu-dolu aku takot gak nk mkn nasik ni coz kaler pelik..warna biru..kang x pasal2 aku mkn terus pengsan ..bajet kene racun la..tp xpown..memg keturunan nasik kerabu memg kaler biru kot ataupon kaler kelabu camtu la..skrg aku lam proses mencari2 resepi untuk membuat nasik kerabu..aritu dh test buat sekali kt umah tp x bape nk menjadi..first time buley dimaafkan..aku x pandai nk buat kaler2 biru..aku juz bantai buat nasik kaler putih jer..oke wut =)..sape2 yg teringin nk mencuba..silakan niat anda itu..nasib baek kt dalam kamus aku ni ader satu kafe yg jual nasik kerabu pioooorrr gtu..org kelate yg buat.sbb tu aku leh masuk...sbb org kelate buat memg best kot..tym ramadhan dulu pown aku tgk lam banyak2 gerai kt bazar tu ..gerai yg jual nasik ni la paling femes..tp bile g beli aku dgr dialek sume kelate+ganu= pantai timo..tp tym mintak "akak..nk budu lebey ye!"..semua mata tgk aku..pandang ng jelik.. pelik..igt budu tu xbest ker?tu la pembuka selera u knoe....so sape yg x rase lg tu memang rogi besar!..ups...nasik ni jugak digelarkan nasik sampah sarap(mebi byk sgt perkakas kt dlm tu kot)..hehe...








MizzGhah