INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Tuesday, November 30, 2010

:: dutch lady tetibe wat aku jd kanak-kanak ::




aku bukanlah penggemar susu atau segala jenis bijiran..aku sangat susah nk minum susu walaopon susu pekat manis sekalip0n..kalau aku minum p0n,biasa nye pakai gula sahaja atau pon 'o' peng sahaja..san satu jenis air sahaja je aku suke minum yg diletakkan susu pekat iaitu k0pi ais..klasik bukan..minum k0pi tuh..cewahh..pelik kan..sedangkan time kecik2 dul0 boleh jer aku minum susu..

dan beberapa minggu yang lepas juga aku telah mendapat sakit yang berpunca dari air..tp bukan berkaitan dengan susu..tp air putih..aku kureng minom air masak..h0ho..seakan nikmat utk minum air masak bagai ditarik-tarik..kalau aku minum pon sebab aku terlalu haus sangat..itupon ais kosong.s0 org sekeliling aku pon dah x heran kerana aku b0leh hidup tanpa air putih..hehe..tp alhamdulilah walaup0n aku kureng minum air  putih aku tidaklah mendapat sakit-sakit yang teruk seperti kencing manis..mintak dijauhkan malapetaka seperti itu..dan sakit yang melanda baru-baru ini membuatkan aku insaf..huhu...tp insaf sekejap je..tu pon dalam masa seminggu je pon aku berpantang dari minum air yang manis2..asek minum air putih je..bergelas-gelas youuu...tu pon rase cam nak tercekik je..nasiblahh kau air..lau x dah lama aku muntah-muntah..mak aku pon da bising-bising sebab aku cakap aku memg kurang minum air masak..disebabkan sakit tu jugak aku kena p check klinik..dan ubatnye mahal lah jugak dibandingkan ng sakit yang x seberapa ni.. 

minggu study ni jugaklah yang membuatkan aku obses gile pada makanan..sedangkan sebelum ni aku tgk-tgk jeling je kat makanan..cukuplah makan 3x sehari..x pon 2x sehari jer..tp minggu exam ni wat selera makan aku bertambah-tambah..tapi bagus jugak..dlm proses mengchubbykan badanlah jugak..bukan gem0k hokey..tp chubby sahajo..kerana berdasakan berat dan ketinggian menunjukkan  " ANDA KURUS ! "..seram je ng statement tuh lantas aku sekarang makan bagai tak hengat..dan sekarang aku berjinak-jinak dengan susu..Najmie pon dah bising-bising cakap aku nampak kurus..huh000..setiap kali nk makan,mesti dia pesan suruh aku makan sayur banyak..dan semalam aku memborong susu..bukan susu tepung..tp susu dutch lady..nk buat macamane susu tu je mampu aku telan..tu pon dah muak-muak..

semalam pergi pasaraya..beli cococruch yang berbagai-bagai tu satu peket..ekceli aku suke ratah sahaja..means makan mcm tu..tp bila tgk dlm tibi,rase euww terhinginnye aku mkn dengan susu..mcm berselera je kan..lantas aku mengidam-idamkan utk minum susu beserta dengan honey star di dalam magkuk sambil meneguk lebihan susu..lalu terpandang susu kotak kecik dan kotak besar..kan ade 3 jenis susu tu kan..yg kaler putih,yang coklat dan stoberi..kalau aku beli yang besar kompem tak habes..tapi bila aku baru sahaja nk amik yang kecik ala-ala airkotak doremon zaman dahulukala tu,tetibe ade s0re sound dari belakang..

cik kak..tu susu utk um0r 1-6 tahun..awak um0r berapa???

dan tanpa mempedulikan sore-s0re sumbang itu,aku grab sampai dua peket youuu..satu coklat dan satu st0beri..lantaklah 1-6 tahun p0n..fedulik hape haku..fakt0r pertama adelah kotak itu sangat kiut..leh genggam satu tangan jer..fakt0r kedua sebab kuantiti sikit..kompem sekali sedut je aku b0leh habes..cewahh bangga je kan minum susu sekali sedut jer...inilah org yang tak suke minum susu apabila bercakap dengan berlagak..hihi..

cuak jugak sebab bile cakap kat Najmie dia plak ckp mcm ni sambil ketawa..

mesti pemikiran B mcm budak um0 6 tahun

dan juga

mesti bila minum nti B jadik kecik mcm kanak-kanak

wah..ayat kedua tu buat aku senyum tak mau-mau..kanak-kanak tuh..feeling jadik baby sekejap...


MizzGhah