INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Tuesday, November 16, 2010

:: Selamat Hari Raya Aidiladha ::


 Selamat Hari Raya Aidiladha kepada semua umat Islam di mane saje anda berada..hehe!!..sori sangat bizi sekarang..bukan aku bizi hadap buku ..sebab pas Raye Haji ni aku dh start final..tp bizi ng bisnes online aku..alhamdulillah..dh semakin maju ..leh la tambah duit poket aku untuk blajar..beli mcm-mcm ape yg aku nk..dan yang penting leh menabung utk kawen..ngeh3..

mula-mula mase aku nk join bisnes baju ni kan mcm tak yakin..tp after da try bayangkan lam satu hari dlm lmabelas baju aku sold out..best kan mcm tu..sape tak ser0not..ade gak customer aku yg x banyak s0ngeh..ade je yg asek menanya tp xde beli pown.tapi yg penting lau nk berbisnes ni kene ade sikap sab0 yang tinggi..lau x sab0,memg kelaut la jawabnyer..ade yg tipu pon ade..aku dh kene tipu sekali dan memg akan bagi pengajaran untuk aku sampai bila-bila..ade s0rg customer ni..dia ni budak lagi..baru nk amik SPM..dan boleh katekan dia memg da 3x kot beli baju aku..s0 kdg2 dia mintak ak kasik less la..aku pon memg jenis baik hati dan pemurah gtu,haha..aku pon kdg2 lau customer tetap tu aku ade gak kasik less kan..Tuhan dah bagi rezeki masing2..bukannye aku nk tamak sorg..so arituh dia ade la beli baju aku 3 helai.s0 ak bagi details la ape sume kan..dan dia sememangnye dh ade acc bank aku.so xde masalah la kan..then mlm tu dia msg aku ckp da bank in dan suruh pos cepat2 pagi esok..lau og dah bank in memang aku akan pos la..s0 pagi2 tu aku dh p pejabat pos sbb aku terlewat nk p kelas so aku x sempat nk singgah kat ATM..sbb dia bank in melalui CIMB..lau Maybank senang aku heck pakai online jew..so aku percaya la kan sbb dia x pernah buat perangai..so aku trust betol2 kat dia kan..then ptg tu bila aku ade mase free aku pon check..kira-kira memg dia lom wat payment..aku da msg tye dia..dia mati2 ckp da bank in..aku still kompius la kan..so aku ckp mebi lom masuk acc aku..aku sabar lagi..takut sistem tergendala ke hape kan..then pagi esok tu aku tgk still xde..nk kate acc aku problem,payment aku lain still masuk cam biasa..sampai ptg tu aku tgk still zero..aku pon msg banyak kali..bukan aku desperate sgt nk duit tuh tp kan aku takut acc aku problem..tp dia yakinkan aku yg dia dh wat payment..sampailah aku dh malas nk layan then aku ckp..xpelah..mungkin xde rezeki aku la kot..

esoknye tuh mungkin dia cam serba salah..dia msg aku ckp lom wat payment lagi..dia bagi plak alasan abg dia kebas duit dia dan bla bla..aku dh malas nk layan..aku kecik hati dia menipuaku bagai sedangkan aku kalut cr kat mane problem..aku takot dia dh bank in btol2 tp x masuk tu memg problem aku la kan..dia tipu aku hidup2..sedih sungguh..mungkin dia terpikir kot sbb baju tu da sampai.nk pakai x tergamak sebab baju tak berbayar..aku?lau dia tak nk bayar..lantaklah..dia tanggung la akhirat nti kan..tp dia duh aku bagi tempoh 2 minggu..oke..aku still sabar..after 2 minggu tu baru dia bank in duit aku..pastu dah xde shopping baju aku..mungkin dia malu kot..entah la..aku xde nk marah sgt lau dia xleh bayar lagi tp nk booked baju,sbb aku leh reservedkan utk dia..tp dia dh tipu aku..sape yg x kecik hati kan..so m0ral value,bayar dlu baru pakai ea..

aku dr dlu selalu terpikir cane ye pencuri yg selalu mencuri brg tu then pakai..x takut ke..yela..aku selalu terbayang lau pakai baju curi mungkin naik kurap2..lau makan duit x halal,perut jadi kembung..kuasa Tuhan sape yg tahu kan..so,kepada semua-semua..jangan la buat perkara yg dkeji..lau xde boleh mintak tau..jgn main amik.kalau tak mampu jgn berlagak nak..ukurlah baju di badan sendiri..bukan aku nk aibkan customer aku di atas..harap boleh jadik pengajaran untuk semua..mgkin kisah ni xde la sekejam si peragut kat luar sane yg sanggup bunuh mangsa nye demi nk dapatkan sesuatu barang..tp dunia sekarang ni dh mcm-mcm..

Alhamdulillah syukur..Tuhan still bagi aku rezeki melalui ini..mungkin org ramai leh perlekehkan aku..tp aku still cari duit melalui keje yg halal..dan tenks kepada customer2 yg x putus2 beli baju..dan sgt terharu serta terkejut..baju yg updated 2 hari lpas..x sampai setengah jam aku update,dalam 11 helai baju dh dibooked..syukran-syukran..rezeki..kawan yg add aku kat fb pon dh mencecah 4k..semua tu rezeki dari Allah S.W.T..

p/s :yey!!esok dah raye haji..leh makan ketupat dan rendang,,baibai..menunggu ketibaan yg tersayang from Perak

baju ni antara fevret aku..slim je kan..cantik nak mampos..antara baju yg terlaris!


MizzGhah