INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Wednesday, November 10, 2010

:: talam bermuka-muka ::


pernah jumpa tak manusia muka bertalam-talam dan berlapis-lapis gtu?..ni bukan kuih tepung talam yer..akui la kan sememangnye penuh manusia ng org berperangai mcm tu..bukan maksud muka dia mcm talam..tp ni manusia jenis hati busuk..depan lain tapi belakang lain..means bukan aku nk mengumpat pada sesiapa tp aku grab dr bahan bacaan so aku paste sket2 tambah ng ayat aku sket..kira ni karya dari diri aku seniri termasuk luahan hati aku juhgek la kennn..

petik jari je nk cari org yg mcm ni kan..pertama ko leh cari kat tempat keje ko..or kat tempat blaja ko ke..cuba ko petik jari sekali..kompem datang..ala senang cite ko xyah la nk susah-susah petik jari..kompem dtg punyer ..kirenye manusia yang x diundang la ni.bak kate orang..manusia.."rambut sama hitam,tapi hati lain-lain"..tp kalo ko cakap macamane plak ng rambut perang ke?hijau ke?ade aku kesah lau rambut jenis siram air karat mcm tu?ala takyah ckp la..kompem ko kua dr perut mak ko rambut ko dh warna hitam kan melainkan ko anak omputeh atau mak ko kenan kat Brad Pitt ke tym pregnant dulu kan

contoh yang boleh aku berikan..ni sekaligus ye..boleh diaplikasikan kat opis atau sekolah atau universitas oke..ko ade 2 org kwn..dua-dua ko rapat..ko layan 2 org tu same adil je.si A ko puji,si B pon ko puji..maknenye ko xdelah nk berat sebelah kan..tp manusia kan sume ade perasaan hasad dengki..kalo ko ckp,ala aku tak pernah ade perasaan jeles..tipu!!aku x percaya okeh..tp jeles biarla berpada-pada..so si B pon jeles ng ko sbb sume benda ade pada ko..cantik,kaye,bergaya,sume org suke kawan,sume org minat...ni example jelah yer.jangan ko nk nilai-nilai org plak berdasarkan ape yg aku ckp ni..haisshhh lepuk kang!..pastu si B pon tibe-tibe ckp kat si A yg ko ni benci si A..mengumpat menda tu menda ni..pastu si A pon hangen ng ko..tibe-tibe terus tak suke..jadinya ko sorg-sorg..hah..pernah tak mcm tu?..oke semula-semula..pergi ke contoh seterusnye yg lebih simple kasi clear sket

example ke 2..ni pemegang watak utama adalah Joyah..kedua..Halimah dan ketiga Salima..Salima ni jenis x suke pada si Joyah..ape yg si Joyah buat,si Joyah cakap sume x kena pada mata Salima..so,Salima ni suke sangat down-downkan si Joyah tanpa sebab..bila Si Joyah cakap.."Salima,tengok ni..aku beli jam baru.."..Salima pon lantas berkata "..ala..jam murah je pon..setakat pasar malam,seploh aku boleh beli..berlagak " bodoh tak?bodoh tak?jawab dengan penuh kejelesan..haishhh..pastu ape kene mengena plak ng watak Halimah..?Halimah tu sekadar mendengar je la..haha..!pernah tak jd mcm tu kat korang?..nak-nak kat opis.kalau dh berkumpul bila bos xde tu mula la pakat tunjuk kain baju yg dipakai jenis ape..Crepe ke,Sutera ke,Cotton ke..pastu compare-compare plak sape lagi hebat..euuww,xsuke la aku.harap-harap aku leh jd askar satu hari nti..xdelah aku nk compare sape lagi bergaya..dh pakai uniform baju daun-daun hijau..sume sama..xde mahal xde murah..muahahahaha...

oke..dah..tu je lah..nk p makan ubi kayu lembik-lembik lak..ujan-ujan mcm ni memg syiookkkkkk..babai..

MizzGhah