INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Friday, November 26, 2010

:: suratan atau kebetulan ::



sekarang aku da naek malas utk hadap buku-buku..memang tertekan weh bila asal aku bukak buku jer..pastu kire-kire melambak tuh,bila x dpt jawapan aku jd hangen..rase nk marah 0rg sekeliling..rase nk marah si penulis buku..mcm2 aku pikir..adekah si penulis ni silap taip?atau mesin silap cetak?atau ape-ape jelah..selasa ni ade paper Power Electronic..bermain dengan rumus ni kadang-kadang buat seseorang jadi gila tahu tak..so pandai-pandai la bermain dengan rumus yang amat banyak..kalau buat kepala sendiri jawabnye lingkuplah..

sebenarnye tengah membiasakan diri dengan tidak 0n fb sepanjang aku exam ni..tp apakan daya aku hanyalah insan biasa yang tidak mempunyai ketetapan yg tetap..ape punya ayat da..asal uka fb je aku da rase susah nk berhenti g0dek mouse ni..adeh..kuat gila penangan fb ni..melangut 4,5 jam depan fb pon xpe..x b0san..best..leh senyum2 jer depan fb..leh komen-komen org..leh tgk pic-pic cantek..tp kenapa yer lau bukak buku x sampai 5 minit,mulot da sibuk menguap..x phm lah aku..sila kaji ye..dan congratulati0ns kepada kawan aku..Puan Siti Hajar Maisarah sebab da dpt 2nd baby..lame k0t aku tak tanye khabar dia..tup2 tgk post kat fb da melahirkan beby boy..aku tahu laki dia mesti melompat-lompat sakan sebab dapat beby boy..dlu dpt bebygirl yg sangat cumil..beruntung kan dpt jantina sepasang mcm tu...kawan aku yg s0rang lagi ni pon da pregnant..baru kawen da pregnant..rezeki Tuhan nk bagi kan..alhamdulillah..syukur2..semoga dia jaga kandungan betul-betul..first pregnant memg la sume nk kena jaga..sebab dia ade order set skincare Mary Kay.da benti yg lain takut effect pada baby..Mary Kay nye set botanical so juz ade tumbuhan jer..walopon preggy tp xde alasan kenapa muka kering je kan..kusam semacam..muka x bermekup..alasan?preggy..perghhh..tp ade jugak yg bet0l-bet0l alahan xleh pakai sebarang bahan kat muka ni..rase cam busuk la..serabut la..hitam la..tu la ragam mak buyung la kan..aku mana tahu..sebab aku x pernah mengandung..kawen pon blom..bujang trang tang tang..teheee =)

19 hb baru ni pon kawan baik aku da kawen..alhamdulillah..sebab perkara yang elok tak perlu dilambat-lambatkan..semoga mek nor kekal bahagia bersama suami hingga ke akhir hayat..tp sayang aku x sempat p kenduri..aku juz jumpa kejap je after dia akad nikah sebab malam tu aku da nk balik Johor..sempat la aku berbisik supaya jadi isteri yang solehah..jgn derhaka pada suami..aceceh..pesanan bagai kan..mcm la aku ni da kawen..eheh..sekarang da boley bilang pakai jari berapa lagi kawan aku tak kawen termasuk aku..desperate sangat kah aku untuk berkahwin..?jawapannya no NO no..kalo org duk sibuk aku tanya bila nk kawen..dh kapel lame sangat tp x kawen-kawen..nak je aku jawab..awak boley tulun kawen utk saya..nk tak?nak tak?hehe..senang kan kalo cakap..ye..esok saya kawen..senang nyer wah wah wah..pakai air liur semua jadi kan..tp kalo pakai duit berkira-kira jugak dengan jari ni..tp rase cam ser0n0t mer0not jugak kan tgk kawan-kawan da kawen..hepi je ade suami..tp takpe..aku pon heppi jugak ade mak g0jes,family dan encik hubby..buat ape aku nk mendesak..encik hubby cepatlah masuk meminang saya..cepatlah..x sabar neh...ouh OUH ouh...aku tak berdaya hokey..sebab aku ade komitment dan aku sangat percaya pada takdir serta j0d0h..bak org cakap kalau j0d0h tidak kemana..takkan lari gunung dikejar..pernah tak kamu-kamu dan kamu terpikir..wah..dh sah-sah si farid kamil tu jodoh aku..dia kan pakwe aku paling ensem semalaya..dia sayang aku plak tuh..yakin tak mau-mau kan..tp tup tap tup tap after lima tahun tengok si senah ni kawen ng orang laen..tp bila tanya balik..mane pakwe kau muka feeling Farid Kamil tuh..?jawabnye dh xde jodoh...alahai..ayat..senang je kan..tu la aku ckp senang cakap pakai air liur ni kan?kan?sebab x payah bayar!

dan pernah jugak tak korang terpikir ape yang korang ade sekarang ni akan kekal ng k0rang..yela..mcm kapel contohnyer..mcm aku kan,,aku ade encik hubby,.aku sayang dia ,dia sayang aku..so opkos la aku nk kawen ng dia kan..bila org tanya aku..opkos la aku cakap aku nk kawen ng dia..sebab dia je buah hati aku..tp pernah tak korang terpikir ape akan berlaku pada perhubungan korang dalam masa 5 minit lagi..5 hari lagi..mahupon 5 minggu lagi ..tak pernah kan..yang korang tahu..ape yang korang dapat akan kekal selamanya.sebab tu utk kali kedua aku takkan letak harapan tinggi menggunung..cukuplah aku punya harapan dan niat yang betul-betul suci dlm hati..untuk kali kedua ni jugak aku m0re to learn for my pass nightmare..aku da serik wei..bercinta bagai ..berjanji bagai..tp hakikatnye walaupon perpisahan tu sangat perit tapi aku merelakan jugak sebab dia sememangnye hantu segala hantu dlm perhubungan..alhamdulillah seperti aku cakap..patah tumbuh hilang berganti..Tuhan tarik ape yang aku ade dan Tuhan Maha Mengasihani hambaNya..gantikan aku dengan orang yang ja0h lagi baik..iaitu Mohd Najmie bin Zainal Abidin..dia kawan aku,dia kekasih aku dan dia pendengar setia aku..walaupon kadang-kadang dia musuh aku..teheee

mcm satu kisah ni..kawan kakak aku..isteri dia pregnant..tp asek keguguran.tak pernah nk melekat..kesian kan..after dat usaha punya usaha alhamdulillah isteri dia pregnant 6 bulan..ser0not kan..lagi 3 bulan nk due,ntah macamane anak hilang dalam kandungan..sedih woo..dh la ade masalah utk pregnant,bila dh lekat ade 'org' amik..Walahualam..isteri dia cakap selalu je mimpi ade org yg cantik sangat-sangat nk datang amik beby tuh..pompuan tu cantik..tp dia bukan amik beby utk aniaya tp untuk jaga elok-elok..itu cite alam ghaib la kan..semoga beby tu selamat-selamat sahaja di sana..alhamdulilah selepas tu jugak rezeki suami isteri ni melimpah ruah..dpt pakai kereta mewah lagi..terpikir tak?cuba renungkan..mungkin rezeki dia untuk dapat anak belum ade tapi rezeki yang lain Tuhan kurniakan...alhamdulillah..semoga dia cepat-cepat dapat cahaya mata..yang penting jangan mudah berputus asa..

mcm aku..x sabar weh tengok kawan sume da naik pelamin..aku terhingin..tapi lau cakap pasal komitment sampai ke esok pon tarak habes..dan encik hubby kol tadi..cakap kawan dia offer job ke Qatar..1 year..so dia discuss ng aku dlu macamane.tu rezeki dia..lau dah rezeki tu terima jela..dia pon cakap tanak tinggal aku lelama..kesian kat aku takleh tinggal jauh-jauh..dan jugak dia cakap job tu makan masa lame...aku sebenarnye takde la nk letak syarat yg dia mesti masuk meminang aku ke hape..depends pada dia..sebab aku still blajar..InsyaAllah lagi satu sem aku grad la nti..dia pikir after aku grad dia nk terus je langsung..tp aku pikir lagi mane nk keje..aku pon tanak bila da kawen da beranak pinak tp x mencukupi dari segi tangunggan kos..kalo boleh give me m0re tyme utk pikir semuanya dari A sampai Z..aku nk persiapan yang rapi..aku nak semuanya aku buat sendiri pakai duit aku..aku taknak bergantung harap pada family aku or encik hubby sendiri..doakan aku ye kawan-kawan dpt offer job yg sesuai..huhu..sebab aku nk kumpul duit kawen..tabung GAJAH aku dh nk penoh ni..hikhik...


rase cam bersalah je stop kat sini kan..tapi takpelah..sebab aku tetibe dapat mud study...hehe..sambung esok ea..tata



MizzGhah