INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Saturday, November 06, 2010

:: koma ::


salam..akhirnye ptg tadi lebey kurang 6pm akhrnye selamat sampai jugak aku di Bukit Jalil..penat kot naek bus..lembap nk mapus driver tu bwk..tp sebenanrye syukur yang amat,bak kate org, "biar lambat asalkan selamat"..selamat jua aku akhirnye..nasib KL xde bencana banjir..alhamdulillah jugak..ser0not dpt jumpa mak g0jes,kak Nor dan Elman..tp agak terkejut sbb mak g0jes aku ckp dia bru je balik dr Hospital Sungai Buluh..my cousin baru seminggu melahirkan anak..dan ntah mcamane lebih kurang pukul 2am mcm tu la,dia mengalami tumpah darah yang banyak..terus husband dia bwk ke hospital..memang dh xde darah dlm badan,sangat lemah then doctor masukkan beberapa pack darah..tp my cousin dh x sedarkan diri until now..sedih dengar that news..

pg td mak g0jes aku p melawat..coz her m0m (kakak mak aku ler) pon da on da way dtg cni..MAghrib td da sampai satu family..alhamdulillah..mak aku ckp,sedih tgk..wayar berselirat..cucuk sane cucuk sini..doctor pon cakap jantung da lemah sangat..nafas dah terhenti sekejap td doctor pam dada,da kembali bernafas..ngeri je dengar kan..pastu text husband then tye cane keadaan my cousin aku tu..erm bad news..her husband ckp jantung da semakin lemah..nk nanges je dengar..tp kitorg sempat p Midvalley coz belikan hset baru kat mak aku..hset mak aku terjatuh..so da xleh on..nk baiki pon amik mase beberapa hari..better beli bru je la utk mak..

hopefully,keadaan cousin aku kembali stabil..semoga Allah SWT berikan yang terbaik untuk dia..semoga cepat-cepat sedar dr koma..sebab kesian kat beby br dilahirkan..nk susu badan maknye lagi kan..oh my cousin dpt beby girl..ser0not kan..before ni dia dh ade 2 anak..dua2 bebyboy..so opkos la heppy dapat bebygirl lak..

to Eton : kitorang dr family-family ni doakan Eton cepat smbuh..kuatkan semangat..lawan semua perasaan yang ade..InsyaAllah Allah SWT sentiasa bersama hambaNya..besar pergorbanan seorg ibu yg sanggup menggadai nyawa demi anak yang dilahirkan..kitorg mengharapkan perubahan yang positif dari Eton..cepat sedar dr koma..dan kembali ceria bersama anak pompuan comel itu..sama-sama kita doakan..

besar kan pergorbanan seorang ibu melahirkan anak..even bukan semasa melahirkan anak..tetapi selepas melahirkan anak pon dipanggil pergorbanan..Tuhan dah menjanjikan syurga di akhirat kelak..rase mcm dh melakukan perjuangan yg besar dlm hidup..melahirkan satu insan bernyawa..khalifah Allah di muka bumi..InsyaAllah..jangan pernah rase sakit utk melahirkan anak..jangan pernah rase takut untk melahirkan dan jangan mengeluh seribu kekesalah kerana tinggi darjatnya org sebegitu..

MizzGhah