INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Wednesday, November 17, 2010

:: lawak di malam raya ::


salam Eid Adha uk semua
macamane?best x melantak daging-daging lembu?
ehe..atau best melapah lembu
hubby ku bizi melapah lembu je hari ni.
alahai..aku nye turn esok hari
mak g0jes aku amik 3 bahagian..xpe amik lebih pown kan..
ni tengah bersakit-sakit dada
huhu sob sob sob =(
da sapu minyak kat dada..mungkin makan daging tadik kowt
sekali sekala,bukan selalu boleh bermewah-mewah makan daging sejam sekali kan?
thee..=)

nk dengar kisah lucu tak?
kelako gile weyh.
ni aku dengar dr cerite org tengah jela..
abg haku jugek.
kalau aku ade kompem terg0lek-golek aku suke
biasa la raye k0rban mcm ni
mcm-mcm kerenah org dan juga makhluk bernama lembu kan
kerenah org yg nk sembelih dan juga lembu yg bakal mati.
hehe
kesian kan..sedih je tengok
dats why aku mls nk p tengok lembu kene semelih
sedihh woo..sape nk kasik anak lembu tu mkn
dh3..semula2..

kisahnye begini..lusa my kazen ade la wak mkn sket kan
so lembu ni nak ditambat la pada tempat yg seswai
biasa la umah kami-kami ni kan jenis taman kecil yg sekelompok
so mlm semalam my kazen tarik la tali lembu tu
sambil leka-leka je
syok sendiri la..ibarat bagai lembu dicucuk hidung
betullah perumpamaan tu
sebab bajet lembu tu ikut jer..
tup2..lembu tu terjatuh lam longkang
bukannye longkang yg cetek tuh wei
tp mak longkang yg beso tu.yg empat segi tu
alahai mampos nk angkat
so dh xtau nk watpe..kesian kat lembu tu kan..dh mengebooh ngebooh
ahh lantak la..aku x reti nk bunyikkan lembu tu cane
diorg pon sepakat naikkan lembu tu
punyelah lame nk hangkat lembu tuh
berat wei..5x ganda manusia kot..
ehe...
last2 lembu tu dapat la naek ke darat
so apelagi sekali lembu berdengus,bertempiaran la manusia2 ni lari
yg lawaknye abg aku sembunyik atas lori kepala merah tu
kahkahkah..lawak gile..
lembu tu apalagi terus nk blah
ala..bajet leh lari la
igt terlepas ke tali gantung la tuh
last2 memg bad day utk lembu tuh
jatuh utk kali kedua kat longkang depan
tp ni azab babe..keempat2 kaki terkangkang ke atas
kahkahkah=)
lawak gile wei..dhlah longkang yg ni yg kecik...muat2 tubuh lembu ni
apalagi kazen aku da tepuk dahi
berkira-kira nk semelih lembu lam longkang tu jer
pikir nyer pikir amik part memasing
setiap sorg pegang satu kaki lembu
bajet nk angkat org..
mak aihh berat nk mampus..nasib la lembu tu leh hangkat
lau x,kompem tdo lam longkang la jaga lembu tu..
berair mata aku dengar kesah ni
mcm-mcm hal lah..
lembu ng cara lembu
manusia ng lagak manusia duk melayan lembu



MizzGhah