INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Saturday, November 27, 2010

:: keinsafan ::


semenjak dua menjak ini aku selalu mencuri masa aku utk updated blog ini
dan semestinya aku updated pada pagi2 buta di mana kamu-kamu lena diulit intan 
huhu..dan sekarang jam menunjukkan 4.09 am
asalnya hendak menunggu waktu Subuh
tapi dalam masa satu jam setengah lagi azan mungkin berkumandang
jahil sangat rasanya kalau asyik tuang Subuh kan
nobody's perfect
kadangkala syaitan suka menghasut anak Adam
supaya tido la tido la sehingga mengabaikan kewajipan kepadaNya
setiap kali tertuang Subuh
rase mcm nk nanges2 jer
memikirkan balasan di akhirat kelak
Nauzubillah..
sem0ga mata terus segar kerana niat suci ini taknak tertuang Subuh
ataupon kalau terlelap sekalipon,ade suara halus mengejutkan aku
supaya mengerjakan Rukun Islam tersebut dengan sempurna
memikirkan kerana belajar,solat diabaikan
naif sekali bukan..
atau org selalu menilai..muka nampak baik tapi ...
mulut manusia mane boleh tutup
mulut tempayan boleh la nk tutup
selagi tak her0t mulut tuh,manusia terus alpa
manusia rambut sama hitam tetapi hati lain-lain
ada hati kering ada hati basah
bukan nk bagi ceramah yakni tazkirah di pagi buta
sebab siapalah aku untuk menilai setiap perbuatan manusia
aku juga insan lemah yang kadangkala selalu melakukan kesilapan
siapa yang tidak takut akan kematian
semua yang bernyawa pasti akan mati
dulu2 aku selalu berputus asa dengan kehidupan ini
dan juga selalu pikir kenapa Allah tak amik je nyawa aku kan
Astarfirullahalazim..tapi bila aku mula dewasa..aku baru tahu kenapa Tuhan still hidupkan aku
supaya aku dapat menikmati kehidupan dunia yang sangat indah
dengan kewajipan-kewajipan yang telah Tuhan arahkan
tanpa membebankan hambaNya
aku sangat-sangat bersyukur kerana Tuhan masih bagi aku peluang utk bernafas di bumi ini
peduli ape 0rg hendak cakap
setakat manusia naif mcm aku mungkin org cakap aku tidak layak utk berkata-kata
sesungguhnya mengingatkan itu seharusnya utk sesama umat
kalau org pertikaikan kejahilan aku..teruskan
semoga Tuhan mengampunkan dosa-dosa 0rg itu
amin..
sem0ga Tuhan bagi aku kekuatan untuk menempuh hari seterusnya
semoga aku berjaya di dunia dan akhirat
aku bukan manusia yang terlalu suci untuk dinilai
aku juga hanya manusia biasa yang sering melakukan kesilapan  tetapi masih memikirkan di mana aku berpijak iaitu di bumi Allah
kepada Islam juga aku berpegang..



MizzGhah