INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Thursday, September 02, 2010

:: Slim World la sangettt ::

nak raye sekarang boleh??hikhik...fuh kanan fuh kiri fuh bawah fuh atas..semangat wei..lagak nak raya nih..afte test td,rase mcm dh merdeka!!..lantak pi lah boleh jawab ke tak td..soklan memg wat aku sakit perut..sikit lagi nk mereng tgk soalan..tp apelah sesangat kan..raya lagi penting kot!!pasrah jerk ng org mcm ni...haha

malam td da kemas barang-barang..angkat letak,ambik,buang..tgk2 ade la lam 3 beg jugak la aku bwk balik kampong..ng hangkut kerepek saje dh satu lori..x ke haru mcm tu.mcm la kerepek tu xde kat terengganu..xmahu jugak..org kampong nak kerepek cap parit king...mampossss!!..nasib sedap..rangup2..lau keras mcm puntung kayu sape nk jawab..baling anjing tentu koma..bersih punya bersih..segala binatang jumpa..ooo...awak sembunyik kat sini ye encik kabooo-kabooo..mau nya jumpa cicak sexy mati terberanak la haku..pantang oke..!pantang..bukan pantang sentuh..pantang tgk,pantang dengar..pantang segala jenis pantang la dengan keturunan cicak nih..heiii ai geli youuu pahammm ke tidak?..pasang lagu raya dengan harapan feeling lebey la nk raye..almaklumlah berada di perantauan memg la sedikit terasa mcm anak tiri??motif??sebab lapa...ngeh3

haku bukan hapo..cume nk berkongsi la ape yg aku alami sepanjang bulan pose ni..memg la pose tu rukun islam yg wajib kita ikut kan.. wajib!!no ponteng2..no berbuka pada waktu Zohor okeng...dan dalam sepanjang berpuluh hari dah pose ni,alhamdulilah aku still leh berpuasa tanpa ragu-ragu..means lom ABC (Allah Bagi Cuti)..ni pada kaum hawa sahaja..kaum Adam sila pastikan jantina anda dahulu sebelum sibuk2 nk mengaku anda dlm keuzuran..tak logik..mcm-mcm dugaan kot..aku sakit perut suspect gastrik sampai aku takut nk makan nasik..makan boleh tp rase mcm leh kira bape belas nasik masuk lam mulut..cesss tipu lagi!!..pastu dengan aku demam,selsema dan batuk..cuaca tak menentu...pastu lagik aku memg jenis harus bersahur..walaupon aku minum air sahaja..oh ya..aku bersahur tak amik makanan berat-berat means nasik ke,gulai ayam ke..aku juz wat seteko segelas milo then makan 4 keping biskut jacob tu..pastu sambung tdo!!..if terlepas sahur jawabnye bagai ular kehausan..bukan ular sawa kekenyangan okeh!!..

oke dah...straight to da point..pastu siang td mase duk khusyuk study aku tgk apesal la tgn aku ni..tulang berketul2..mcm ade muscle gtu..cewahhh..nampak tough je tangan ai..pastu rase cam pergelangan tangan ni kecik mcm tgn beby pon hado..gelinye dengar..yaksss!!betul..x tipu wooo bulan pose mcm ni..pastu dengan megahnye aku p timbang berat bdn kat bilik member haku...nah!! hamek ko sekali timbang..49 KILO!!empat puloss sembilangg KILOgram sahaja weh...auucchhh...leh masuk Ripley's Believe It or Not nei...feeling tetibe ringan bak kapas...euuwwww...wink2~ rase cam nk terloncat-loncat jer..lau loncat limaploh kali harus turun 2 kilo lagi...dr 52 kilo terus ke 49 kil0..oke la tuh..kurang 3 kilo ibarat kurang 30kilo..bdn aku ni senang naik..tp susah turun..so degil jugak la lemak-lemak lam badan aku ni..seswaiii tak ng tinggi aku 162cm neii?? hokey la kot..org lain gigih je wat slimworld,keep slim la hape la..tp haku??demam sane demam sini..

ekceli aku tak pernah berpantang lam makan..tak boleh minum ais!! tp aku cakap BOLEHHHH..tak boleh makan ayam..aku cakap SEDAP WATTT..tak boleh makan eskrim..aku cakap..SUKE ATI PERUT lahhh...so xde istilah makan berpantang la lam hidup aku..tgu aku beranak sulung,harus pantang tyme tuh!!..so,apatah lagi aku nak amik kapsul2 buang lemak..berak sane sini..no no no...buang mase ai lah...menyeksa diri..membazir ongkos..baek aku shopping ayam banyak2..wat stock lemak dlm badan hokey gak..cakap kt mr boyfie..dia cakap..wahhh ringannya mcm ...kau tahu dia cakap hape??ringannye sayang..mcm TONG GAS...!! wakluuu!!..tong gas dia samakan dengan aku..kejinye...majuk!majuk!..tp dalam kemerajukkan tu aku terpikir..kalau aku ringan ibarat tong gas kaler ijau atau kuning tuh,means dia leh kendong aku la??yippi!! terus senyum lebar sambil pkir niat jahat...(wat2 pengsan lam shopping complex..pastu leh dia dukung aku..xde la letih nk mampos..wawawaaaa...seronot!)..

nk kekalkan 49kg tu??tak mampoo kot..sebab aku pikir aku akan makan tanpa had bila hari raya nanti..mane nk sumbat lemang,nasik minyak,sate..sume2 lah..so better aku sediakan space yg secukupnya dalam perut aku sebelum aku naikkkan berat aku jd 52kg balik...takdelah aku meroyan sangat..naik sampai 60kg kompem aku suh SlimWorld lantik aku jd duta..!gigih bukannnn!,...so sape2 nk rahsia kekalkan kelangsingan badan?hubungi..bla..bla..bla.......bla.....

Salam Aidilfitri dari duta ubat kurus..hahak!



MizzGhah