INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Friday, September 10, 2010

:: first day raya ::

hai hai hai...Selamat Hari Lebaran..phuh ponat eden layan tetamu sekaligus pakej ng makan-makan sekali..hari ni aku mkn mcm2..nasik dagang,laksa kuah puteh,ketupat rendang dan byk lagi la..haduss...memg aku tak sayang perut eh..tolak ketepi pasal makanan..syukur alhamdulilah syawal kali ni aku berpeluang pergi menunaikan solat sunat Aidilfitri memandangkan last year aku bendera merah..agaga..

after menunaikan solat sunat bersama umat Islam yang laen,aku terus pergi ke pusara arwah abah..even hujan renyai2 aku still nak pergi jugak..thanks to Allah coz give me a chance to 'speak' briefly wit my late father..Alhamdulilah walaupun hujan mengiringi, takde halangan untuk aku menyedekahkan bacaan Yassin dan mendoakan semoga roh arwah abah dan juga semua umat yang telah meninggal supaya ditempatkan bersama-sama golongan mukmin..

after returning from tanah perkuburan aku mcm biasa baru nak terhegeh2 bersiap ala kadar dan mekup pe yang patot..utk 1st day ni ,aku pilih kaler yg terang2 sket ..kaler oren..ekceli baju aku ni tergolong dlm 'colourful' but aku prefer cari tudung kaler oren..lantak pi lah sum ke idokk..sudah menjadi satu kemestian, kami sekeluaga ziarah menziarahi..kampong aku bukan jauh sangat..lima blas minit dah sampei,so,xde la nak hangen kalau jalan jem kan..tgu la raye ke 3 or 4,kereta kompem berderet2 ..jem nak mampos..so,kitaorg bermaaf-maafan di pagi raya..

setakat ni pengumpulan duit raya dan menginjak kepada RM200++...mungkin bagi org lain..hekkk eleeehh apalah sangat dpt duit raye pon dh nyohor  org cakap..xde lah,aku juz nak mention,bdn aku ni kecik mcm baby ke yg org duk sebuk kasik duit raye katku??eheh,...sengal je kan..tapi tape..org cakap rezeki jangan ditolak..tp musuh meh aku tarik tarik..ngeeeee....yeyyeeeee!! aku still muda la ken..esok nk collect duit raye dr chenta hati..esok mau jalan-jalan ng chenta hati g amik pic raye kat studio katenye..waaahhh indahhh bangat bukan..so jum kita serbu studio pakat amik pic raya reramai...boleh mcm tu ken???euuuwwww.....

p/s : tema esok kaler hot kapel2...warna biru terqois...amik masa selama 1 jam utk iron baju ni..haku pon tak paham...jum layan pic raye utk 1st day...jgn muntah yerrrrr

ng gondang..hot giteuuu ndang!

makan makan...sila..homemade oke..air tgn haku!

0lolo..anak mama bucuk tomei2

kasih sayang dr seorang anak...cewasss gitu

anak mak haku sume cantek hokay!!

motif diya wat muka mcm ni??grrrr...romen kang!

 main tepuk amai-amai mau??

sama tak??mama gojes anak hot..begitu lah sanget


MizzGhah