INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Saturday, September 04, 2010

:: kampong ku indah nu jauh di sana...::

Assalamualaikum..salam satu Malaysia dan Salam Ramadhan Al-Mubararak..pheWWiiitt sangat sopan gitu..!

alhamdulillah selamat sampai di kampung halaman tercinta lebih kurang jam 9am( waktu Terengganu)..perjalanan memakan masa selama 10 jam wat punggung aku ibarat bersegi-segi dah nei..huh..seat da la x shape sgt..tegak semacam lak tuh..pastu seat muat-muat je untuk..xleh nak guling-guling kiri kanan..chaitt..bajet nak tdo atas katil ke hape..so far,perjalanan oke walaupon banyak henti-henti..al maklumlah naek bus bertambang murah ni..hahak..tenkiu UTHM coz rajin plak ye driver tu nak anta anak-anak timur ni balik beraya...dh la tambang murah tak best plak tuh!!...opsss....tp x best pon..tdo lena gak..sejuk nak mampppp...okeh..xleh bermadah lebih-lebih bulan pose ni..

nampak je muka Terengganu means Kemaman,aku dh ter'excited' lebih..rase cam nak g gohek bus sendiri pon hado...bajet ai ni pandai gohek bus la sangat kan..tp xpe..sabo is sapo..patient is half of Iman ken...cuaca??ujan renyai-renyai..tetibe terpikir..hurm..semalam ke malam Lailatul Qadar?wallahualam...hanya insan terpilih sahaja yang betul betul dapat menemui Lailatul Qadar..kita sebagai umat Islam haruslah beramal dengan ikhlas pada sepuluh malam-malam terakhir mcm ni...Unfortunately,sesampai je di area Penjara Marang sebuah bus UTHM had a small accident..sebuah kereta p langgar belakang bontot bus..pekejadah g langgar..dh sah-sah bus tu besoooo cik abg oi...yg hang p langgaq tu pasai pa...tp itu semua dh ketentuan..benda dh nak terjadi,terima la ng redha..alhamdulillah ,nasib sekadar kemalangan kecil sahaja..tak melibatkan nyawa penumpang mahupon driver...ngeri je dengar lau bace paper hal-hal melibatkan kemalangan meragut nyawa ni..hurm..mintak jauh la benda-benda mcm tuh..if Tuhan nak tarik nyawa pon,biarlah dalam keadaan yang elok kan..

so sesampai je di Rusila..cam jeling-jeling manja sket kat kampong bakal suami nei..tguu ye Rusila..ai akan datang..bawak rombongan cik kiah..hihhoohoo..xde lah..bwk kerepek kepada bakal mak mertua..ngeh3..!
nasib baik my mom dh tgu kat bustand,xdelah senget mane bahu aku ni bawak beg..muahhhxx pipi kiri kanan my mom..rindu banget..!!

menu berbuka??pelahap betul kan suh mom aku buatkan bubur lambuk..memg nak makan sesangat..pastu siap ade request nak bubur lambuk spicy ala-ala kepci gtu.yg best lau balik kampong secara otomatik selera berubah dr selera bandar------> selera kampong...mane bleh tinggalkan masakan ibunda tercinta!!..td masak sayur kulit rambai,gulai ayam kampong,ikan panggang,dan yang penting ulam cicah budu..OMG sangat enak sekali..selera makin bertambah-tambah lima kali ganda lau pulang ke kampong ni..mlm ni nak g tengok orang main pelita besar-besaran..uooccchh so sad..kt umah aku xleh nk pasang pelita..trun flight sebijik habes sume padam..so daripada aku letih duk tercongok api padam nyala padam nyala baik aku on spotlight habes cite...cerah satu taman..so,jakun makun lah gigih drive cross 4,5 buah kampong semata-mata nk tgk org pasang pelita..siap ade pertandingan tu yg syok bebeh tuh...bru bahang nk raye tu terasa..woootwooot

ni la pembuka selera..euuww...sedap sedap
quick updated!!..

celcom baik hati kan..tetibe jerk puji celcom ni pe kes??sbb dpt msg sape yg pakai celcomblue dpt kol free selama 7 hari..pdhal bukan besday aku pon dan jugak jarang sesangat aku ni gigih nak topup no ni sbb aku pakai line ekceli..so nak bergayut pon ng mr boyfie pon free je sbb pakai plan 5+1...bila dah try kol mr boyfie..tgk2 kredit xde luak langsung..maknenye msg ni betollah kan..x tipu kan...bgus!! tetibe jatuh hati kat celcomblue...dh la dpt kompol bluebear banyak-banyak..dpt freekol lagi sampai raye plak tuh..penat bergyut la pasni..keji je bile aku check sape list teman20,tgk2 ade la 3,4 kerat je no...membazir noooo lau no 3,4 kerat je tu hado sedangkan aku ledd sampai doploh teman...waklu!! takde pekdahnye aku nak kol sampai doploh org...sekarang zaman dh berubah..cukuplah aku kol chenta hati aku je memalam..so kepada mr boyfie..saya syg awak sangat,so saya kol awak selama 7 hari ek..pastu awak kene ganti ng hembeg Prada boleyyyy???keji tuh,,,hihik

MizzGhah