INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Thursday, September 09, 2010

:: entry satu syawal ::

salam SaTu SYAWAL..alhamdulilah..semalam kita da meninggalkan RAMADHAN yang cukup bermakna,.rase cam sekejap je berpuasa..pejam celik pejam celik dan celik lagi,dah Hari Raya kan...hoii bestnye..tp aku xde la excited sangat memandangkan raya tahun ni agak sunyi..kakak aku balik beraya umah husband dia..raye ke 3 baru balik sini..abg & kakak sorg lagi kompem2 pagi2 da tersembul depan umah...heheee...syok2..leh mintap duit raye..argghhh fedulik hape aku,besar gedabak pon aku tetap nak mintak duit raye..feeling budak kecik umpama semut jap boley??hopefully leh collect duit raye banyak-banyak sbb nak topup duit nak beli iPhone..heeuuuu...niat da terpesong,makbullah sangat ken...

menu pagi raya??aku da prepare barang-barang kelengkapan utk buat lontong..tp until now xde bergerak la brg-brg tu sume..jwbye raye ke2 la merasa lontong air tangan aku kot..da tolong mom cucuk sate ayam..dh la besa nak mampos.makan sebatang pon da kenyang kot...wat ala-ala sate kajang..besarnye ya hampun...pastu leh plak merengek-rengek suh mom wat nasik kunyit(pulut kuning)..sebab terliur nak makan ng ayam merah..nyum2..!!..menu ketupat terpaksa dibekukan tahun ni dan ditransferkan pd tahun depan gara-gara si penjual ketupat yg penipu!!..x baek woo...aku dah hangen tau..oke tanak story tp terpaksa story gak atas sebab2 nak korang jadikan ni pengajaran di next Aidilfitri okeh..mcm ni kisahnya(sambil sinsing lengan baju)..semalam aku tgu la kat gerai ketupat seperti yg dijanjikan..nak beli ketupat lah kan..ketupat kat situ memg best..besa..pastu fresh2..tak mcm kat sesetengah tempat yg jual ketupat yg 2,3 hari lepas ken..pastu aku hengat nak tempah dulu 2 hari before raya..pastu dia cakap,xperlu tempah..juz tgu kat gerai then beli..oke,aku habeskan masa satu jam tgu wahai cik ketupat tak dtg2..bukan aku sorg,berderet manusia yg senasib ng aku tgu..aku pon terpikirlah murah betul rezki dia ni kan..blom dtg lagi,tp customer da berderet..pastu tgu punya tgu tak dtg2 jugak..aku da naek hangen duk lam kete satu jam..pastu dengarlah pakcik tu cakap..yg dia dh pergi jenguk kat umah si penjual ni..rupa-rupanya ketupat da habes dia jual kat umah..perghhh aku hangen!ku hangen!...pastu kitorg blah mcm tu je kan...aku tahu pakcik-pakcik dan makcik yg tgu kat situ bukan main sumpah lagi kan..tp dlm hati jep...aku pon yg memg hangen tahap gunug berapi terus drive ke umah si penjual ketupat...pastu kan....**** tet...sampai cni jelah episod ketupat..yg story kat umah penjual ketupat tu hanya aku dan org sekeliling je tahu...ss aku sgt hot,jgn main-main..kat umah pon aku bleh serang...takut tak?takut tak?aceces...aku baik hati lorhhh

end about ketupat..ni perihal bunga api yg main mcm tanak raya..since 12 am lagi aku da dengar keboom!! keboom!! terus tuka uniform then pergi kat roundabout batu 6..waahhh,memg tiap2 tahun aku tak pernah miss duk tercongok tgk bunga api..beratus2 das bunga api..sakit leher aku,manusia?jangan cakaplah..aku tak nampak jalan..aku nampak manusia je berlambak-lambak..rase cam duduk dlm bunga api je..hehe...pastu around 1am aku da balik sbb malas nk terteleng..kan sok kepala da takleh tunduk sape mau tanggung maa...balik dan hajat mau tdo..tp updated blog dlu lah..hehe

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI..MAAF ZAHIR DAN BATIN..MAAF ANDAI ADA TERKASAR BAHASA DAN SALAH NG SESIAPA..NOBODY'S PERFECT RITE!!..RAYE NANTI DTG LA RUMAH..ADA OPEN HOUSE..YUHUUU!!

nice kan...!!

yg ni meletop tersentap jantung aku...

yang ni cute!
MizzGhah