INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Tuesday, September 21, 2010

:: kau...aku kirim salam ::

" awak...budak laki tu kim salam..dia nak no fon"

korang pernah dengar tak ayat-ayat penyata seperti di atas..aku sebenarnya kompius dengan bab-bab bagi kiriman salam ni..ekceli ada mcm-mcm jenis salam yang org sampaikan..dat example..mcm kat ats..
ape yg korang pikirkan??gigih je budak lelaki tu sk0deng dari jauh-jau..pastu nk tegur depan-depan malu-malu kucaiiing..setakat mampoo kirim salam je kan..tapi aku tak paham salam yg disampaikan tu jujur sejujurnya atau sekadar dlm ati "weh,comel nye dak ni..lau dapat jdik awek aku,alangkah indahnya hid0p.." pernah x?? dengan bernawaitukan nak berkenalan dan nak no fon dan nak ajak kuar makan..dan blaa-blaaa-blaa...wallahualam.ni kiriman salam dr seseorg bergelar lelaki..tp pelik x korang rase lau pompuan sama p0mpuan kirimkan salam..??tak pelikkan?c0z,x salah bagi sampaikan salam kan..s0 ape k0rang patot buat?jawab salam ke tid0k?kompem2 korang jwb kan sebab sampaikan kiriman "salam" tuh..lau x jawab berd0sa..so jawabla eaaa...sedangkan kita still tatau nawaitu seseorang yg kirimkan salam tuh...

"wey,dia kirim salam maut kat kau...!"
salam yg ni pulop pesen hape..yg ni dah biasa sangat aku dpt tym2 skolah dulu..suke sangat bermusuh ng 0rang kan..ehh pembetulan..0rang suke sangat nak bermusuh ng aku..nampak muka aku mcm anak James Bond la kot..haisss tak paham betullah aku manusia ni..tp tu dulooo..ignore je kehidupan ibarat kanak-kanank hingusan yg tonyel-t0nyel muka pastu main sumpah seranah sebab xpuas hati x dapat main lompat getah..hahak..tp zaman sekarang pon hado yg still amalkan "sampaikan salam" yg bertujuan nk bermusuh dan bergaduh..tp hati-hati dengan salam yg full of da meaning mcm ni..sbb ade yg betul2 nk "berkawan" dan ade yg betul-betul nak "berkawan tp tinggalkan parut"..kau paham ke??gtu lah kekdahnyer..s0,berhati-hati ng musuh yg baik hati nk suh kita jawab salam ni..jwb la..jawab..berd0sa kau tak jawab..s0,sape-sape yg pernah sampaikan salam seumpama begini pada aku,why not aku tak jawab..haruslah aku jawab..salam dr musuh k0t,limited gtu nak dapat...kan?

"awak..kirim salam kat dea eaa.dh lame saya x jumpa dia.dh doploh tahunn "
ni salam yg berbudi pekerti sesangat la..aku pon selalu amalkan salam mcm ni..sebab ramai kawan-kawan yg aku dh lost contact after skolah dulu..x kesahlah sekolah mane-mane..lau nk list skolah,akulah pemenangnye kot..skolah primary,sec0ndary hamek kat aku lah kan..tp lau nak berkawan x kesahlah kau skolah tinggi langit ke,tinggi bangunan sekalipon,,kawan katakan..lau nk jumpa 0ne by 0ne memg la aku x mampo nak jejak..silap haribulan kau nampak muka aku tiap-tiap hari lam MHI coz nak jejak kasih kawan-kawan lama aku..haru dibuatnye,..s0 cukuplah sekadar salam aku..dah menunjukkan ingatan aku pd kawan-kawan still strong lagi kan..xkan kawan kau duduk nunnn negeri Arab,kau nk tempah tiket flight semata-mata nk p salam ng dia..huishh xde maknanya kau nk gigih mcm tu..s0,"hah..kalau ko kol dia,ko sampaikan salam aku pada dia..alang-alang sampaikan salam,suh dia bwk balik mamat arab kat aku sorang"..bagus kan mcm tu..hikhik...
 
 
tapi hakikatnye sume-sume kiriman salam di atas haruslah dijawab sebab sesama Islam ni kan lagi mengeratkan hubungan silaturahim..x kira la kirim salam maut ke,salam cinta ke,salam perkenalah ke..kau jawablah dulu..tp niatkan dlm hati nak jawab salam tu sebagai umat sesama Islam.,tp remind you jangan bermain-main dengan sampaikan salam ni..lau nawaitu ko jauh terpes0ng mcm ko sampaikan salam c0z sengaja nk sakitkan hati better kau x payahlah ...buat tambah d0sa saje..tapi aku rase cam serba salah kan lau ade org tlg sampaikan salam seseorang kepada aku.tp bila kita jawab salam tu terus dia pikir kita ni dh bagi greenlite nk kenal rapat-rapat..x suke mcm tu kan...s0.pikir-pikirkanlah...
i kirim salam ni...jawab eaaa....hehe...