INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Tuesday, September 07, 2010

:: semalam punye kisah daaa ::


ini kisah semalam punya..sebab terlampau bizi,haruslah aku celah2 waktu malam yang dingin semenjak dua menjak ni utk updated blog supaya tidaklah menjadi jeruk...sebab hari raye nanti dah terang tang tang aku bizi mengalahkan mak cik enon sebuk p beraya kenduri kawen situ sana sini...nasib baju ade 60 pasang...hikhikhik..

ini kisah semalam jugak..tp tengahari siket lah ini punya cerita...tibe2 mata tertancap pada satu envelope terpapar terang lagikan bersuluh nama aku kenn...amik! then rakus2 je buka ..sedikit muka jakun sebab dapat kad raya bunyik ala-ala cute beserta kata-kata indah menusuk jiwa...perghhh...shocked!!...sguh tak tipu..hampir merajuk you tahu sebab xde kad raye i hengat tahun ni..zaman da makin canggih..jauh berbatu-batu pon leh send kad raya via facebook,email & etc..termasuklah aku yg gigih duk mengedit gambar utk kad raye then tagged je kat fren aku seberapa ramai aku nak..jimat duit beli card,setem lagi..pos lagi..ntah2 kad raye sampai ke idok...tp aku masih tak lupa tradisi dolu-dolu..tp gud reason!..aku xde mase nk buat sume tu..sbb last week ak da start bizi ng test dan assigment yg membukit serta menggila...hape,bajet aku nk buat sangat la tuh..bahep..sebab nak graduate dengan jayanya...peace!

ops..pasal kad raya tu ek??from??encek chenta la..tenks sesangat..aku bagi ket dia yg x bunyik sebab aku pikir lau aku bagi bunyik,xde maknenye dia nk dengar..bahep dia dengar aku nyanyi kot lagi merdu wuuuu...pastu aku nk bagi besar xde pekdahnye sebab posmen ni kompem2 lipat masuk lam box tu...tamau tamau...letih aku beli mahal2 pastu keronyot mcm tu<---pengalaman mcm ni dah hado okeh..pastu aku nak bagi yg mahal nak mampos bukti aku cinta dia sangat??xde maseeee okeh sebab dia pon xde masa nk tilik belakang kad mahupon gigih g kedai pastu tanye cashier bape hengget harga kad aku bagi tu...hahak...cukup la,walau seposen sekalipon harga kad tu, asalkan hati ikhlas bagi..tu pon dah ibarat seratus hengget sekeping kad ye nokss...siap ade bau-bau lagi..aku tatau la kad tu dah hado bau atau dia sembur perfume armani dia tuh..tp aku rase cam nk cium-cium kad tu..haduhhhh bau menusuk kalbu bu bu....

romantic jugap encek chenta aku ni ek..bermadah-madah pon hado..terharu aku jap..x sabar nak tggu encek chenta aku ni sampai..InsyaAllah pagi esok dia sampai leh la p bazar same2..im wetim..!!..

cute kan..warna dikelabukan utk tujuan privacy..keh keh

sila lihat dr belakang sahajo yerp..

gambar dikelabukan juga supaya anda x nampak kate2 romantis itu..kihkih


ini kisah semalam lagi tapi petang-petang siket...semalam berbuka ramai-ramai kat umah Tok aku..walau Tok aku da lama meninggal tp aku still panggil umah Tok lagi ..hehe..takpe mcm tu kan..sekurang-kurangnye ingatan aku kat Tok sentiasa hado..xpernah padam hokey..buat lauk banyak-banyak pastu anto kat surau dekat ng umah Tok..best..sume hado..sedara sepupu..memang happening habes..pas berbuka leh pulak aku join mak-mak sedara aku duk sebuk bercerita kesah Hantu Hari Raya...haduhh..serammm!!..sori tak sempat snap pic sebab semua nya pemalu..aceceh...hakhak..xde lah..sebab sume sebuk melantak since azan berkumandang...makan tak hengat..satu dulang lauk,3 org yang bedal..ape kes??btw,lauk yang maksedara aku masak memg kebaboooommm sedapnyer...

ini kisah semalam tp agak larut malam..sampai je kat umah area 10p.m..aku & gondang da tukar2 baju nak g "Chowkit Road" kat Shah bandar...hehe...ChowKit la sanget..biasalah saja nak jamu mata ..kot2 ade berkenan leh la grab..suddenly so scary sbb tengok jalan yg sangat jem...Quick lucky sbb dapat parking yg sangat dekat ng Chowkit tu...tgk2 xde hape yg menarik..kuih-kuih raya pon langsung x memikat..ekceli aku x bape suke beli biskut raye yg dilambak 3 seploh mcm tu..sbb corak punyalah cantek,tp rase sume sama..baling kat gajah,blom tentu tumbang...kekacang pon samo..better beli kat mane2 market...juz beli brooch yang seploh bijik seploh hengget..keji je dengar...tu pon hambek syarat je sbb aku ni hado bad habit..beli la berpuluh2 brooch tp after pakai memg aku tatau aku letak mane...hihik..lau nk brooch yang besau-besau gajah,aku rembat yg mom sudey..aku xsuke nak pakai besau2 kat bahu..sbb aku suke galas handbag then tatau dh ke mane brooch tu jatuh,,,see!!..sangat terbolahhh kan??hehe..then tertengok dress labuh yang agak cantek la..try tp agak singkat..dia boleh plak ckp,lau labuh leh potong...aku cakap bukan masalah labuh,tp singkat..abg poyo tu terus buat muka terkejut..hapo??ingat saya ni x cukup hinci ke bang??sebab terlmpau berkenan dan jatuh centa,aku terus grab..kain melekat kt badan,tak kesah lah..sbb aku leh tarik nafas panjang-panjang supaya nampak perut ku kempis..euuuwwwww..ngeri je dengar kan..balik2 terus test,memg cun habess!!lau kat Johor lom tentu dpt harga mcm tu..kompem rm200++..around 1 am..terus bim..hikhik..means titoo....itulah kesah semalam punye!!..babai...

MizzGhah