INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Saturday, May 29, 2010

:: pengantin bagi cenderahati nenas kt aku??? ::


sekarang musin pok pang pok pang..gendang kompang berbunyik..sane sini kawen..umah aku dh berderet kad kawen..senang2 aku tampal je kt dinding..ye la manusia kan..mulelah terlupa tarikh jemputan..mane yg dh pergi tu,aku buang je lam tong sampah..kejam ke??opsss..kengkadang sampai 4,5 kenduri lam satu hari..habes tu lau perut aku mcm tong deram xpe la jugak..ni kene mkn satu senduk je satu umah..bukan makcik diet okeh.tp simpan space utk next house...

so..xde perasaan nk menyalahkan si pengantin mahupon sang pengantin..skunk ni je masa yg ader..kwn-kwn da mula menamatkan zaman bujang..kwn skolah tadika,skolah rendah,skolah menengah,poli dan UTHM semua ader..so,kepada yg aku x dpt nk pergi tu aku pohon 20 jari mohon maaf..huhuk =)..bukannye aku xnak pergi tp lau kt Kedah tu cane aku nk gohek kete.kalau boleh semua aku nk attend..nk gak hepi-hepi same ng korang di hari bahagia korg..xpe,yg penting aku doakan kebahagiaan rumahtangga masing2 dan selamat pengantin baru..

so,yg pasti si dan sang pengantin akan pening apabila hari bahagia bakal menjelang..aku??jangan kate x pening okeh..sgt pening..mula la bukak wardrobe pastu tarik je baju-baju kurung..xpon,tarik plastik bwh katil..carik balik baju2 yg da lame xpakai..hehe..dan aku juga harus bersedia dr segi mental dan fizikal kerana apabila attend kenduri kawen ni,mental aku harus tabah..bukan jeles sama itu pengantin,tp kene sedia 'terjah' oleh Nas Ahmad..hehek..bukan-bukan..apabila diri ini maseh solo mcm2 org tye,..bile nk kawen..wooi!! aku mls nk jwb..yg pasti aku tersenyum ng muke x bersalah dan ala-ala Ashu..pastu amik bunga telo terus blah..itulah adab terbaik kot..menjaga hati semua org..hehe..bajet Melodi fuhhh la nei..hello makcik..sila muntah!!..bg menyelamatkan keadaan yg kelam kabut asik diterjah dgn soklan-soklan yg x sepatutnye better aku bwk mak aku..mak aku sgt suke jwb soklan2 tu bg pihak aku...tettttt----------

semalam 2 kenduri aku pergi..dh la cuaca hangat bangat..berpeluh ketiak makcik..mekup2 sume dh cair..sebab pe cair?sebab aku mls nk mekup..main tenyeh jerk bedak sbb nti lau aku mekup org tertukar mane satu pengantin..hehe.perasan lagik! yg satu dekat je ng umah..so aku decide capai payung gaya mak enon berpayung jer ke rumah yg kenduri..mls nk bersesak ng kereta yg sgt ramai..lagipon aku pikir lau jalan nti leh bakar kalori..bile kalori dh terbakar maka lemak pon kurang..bile lemak kurang maka perot akan jadik kosong..bile perut dh zero..apalagi capai pinggan terus auuuummm makan nasik minyak sampai gemok balik!!!dhhhh stop!! jgn nk merapu lagi wahai makcik

ni gaya mak enon pegang payong..sila teka mane satu mak aku??hehe(sengetkan sedikit kepala)

hari ni plop ader 2 kenduri gak..jalan pon same bersesak..almaklumlah weekend sume org duk umah goyang kaki dan isi perut ng nasik kenduri jer..pergi kedua-dua majlis..biasalah anak mak..harus mengekori ke mane saje..harus yerk!..pastu tersenyum tersipu2 dpt wedding gift dr tuan rumah..ko tau per dia bagi??jeng jeng jeng...!! sila layan gambar di bawah
...xnampak??jap jap..ni intro..kuiz ala-ala sempurnakan harimu..sila teka!
---
---
---
---
---
---
---
---
..nampak??? nenas lam tin...puas hati??

adekah itu satu kepelikkan?? x kot..tp cuak gak..apesal berat je..bukak2 aku hengatkan bg iron ke seketul..skunk ni da mcm2 wedding gift from tuan rumah tu kan..dulu pon aku pernah pergi kenduri kawen umah yg agak berada la..dia bagi kicap kipas udang tu versi minicooper..cute bangat..mebi tu dh jadi satu trend skunk bg mda pelik2 mcm tu kan..tp skrg telur tu dh semakin pupus..bunga telur ader la..tp apesalahnye bagi sebijik telur pon jadi la..ni xde langsung..kan telur tu dh jd mcm satu tradisi org2 kawen..huhuk..sedey =(..saya nk telo...saya nk telo...*lupekan perihal telo*

mcm nk tergelak pown ader..terpikir nti giliran aku nk bagi aper??bg buah durian seketul sorg..kompem hengat sampai mati..kahkah..tp yg penting telo* wajib ader..nk bg telo penyu??tgu sponsor dr Datuk K siti nurhalipas dan juga Datuk K umie aida..telo penyu mahal la cik kak! sebijik mau empat hengget! kalau nk sila beli sendirik..xpon sila bawak hadiah beso2 dan juga mahal2..gile keji buat mcm tu..sekarang aku dh penat mkn daging..gigi dh makin jarang dan semakin jarak2 coz aku senjoh daging kuat2..tau pe itu senjoh??lu pikir la sendirik...sok mau lompat bintang limaploh kali supaya daging lam perut cepat dihadam..

p/s : daging mengambil masa selama seminggu untuk dihadam..so kene mkn daging sekali je seminggu..wakakakaka..lau mkn hari2 nti daging2 kt dalam perut sane kene amik no tgu turn la jawabnye tuk dihadam..hehe..=)




MizzGhah