INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Saturday, May 15, 2010

::suami tampar isteri ,tarik tudung ..tolak sampai jatuh ::


petang td..hajatnye mau ke Gempak Selebriti Astro di Dataran Shahbandar..punye la semangat aku pergi..ditemani 2 org budak gedik iaitu adek aku.so..lam kul 5 aku drive kete..sampai terus cari parking..nasib kete kecil montel..leh je muat sipi2 ..parking penoh.part ni aku paling menyampah..tp atas keberanian aku selitkan jugak kete aku even bila bukak pintu kete terpaksa kempiskan prut kasi lepas aku kuar..hehe..x ke gilos mcm tu..tp x bape syonot..aku pergi bukan nk tgk konsert but lebey teruja nk shoping2..tp gerai yg jual-jual mcm x bape nk banyak..adik aku mula merungut ajak pegi tempat lain..terus patah balik then pusing2 .mcm biasa apalagi terus g lepak jap Batu Burok layan rootbeer float then sesi bercamwhore..pastu adik aku gatal pulak ajak g lagun kt masjid terapung...

bru je lepas trafic lite masjid menghala ke lagun..tengah syok bwk kete..fokus okeh! makcik pemandu yg sangat berhemah you knoooeyyyy..tibe2 adikku cam terkejut..! kaki ku pe lagi terus tekan brek..aku dengar adikku cakap pergi! pergi! terus je aku tekan balik minyak kete..ape ke hal.?aku pon slowkan kete then tengok sorg suami..suami la kot ..pegang beby sebelah tgn,then sebelah tgn lagi tarik tudung si isteri..oke..1st aku nampak yg tu..2nd aku nampak dia tampar isteri dia then aku dengar isteri dia jerit kuat..walopon aku x turunkan cermin but aku still ley dengar isteri dia jerit..3rd aku dh tengok melalui cermin pandang belakang,i isteri dh terjelepok ke tanah!..weyyy! gile kejam laki dia..dh la tepi jalan ..org lalu lalang..kete kuar masuk.org ramai dekat ng van yg jual kt tepi tu dh tercegat tengok..terkejut kot..bukan xnak tolong tp mebi org pikir ni hal umahtangga..gile babeng si suami bg penampar free kt isteri depan org ramai.

aku rase cam nk patah balik then saksikan drama sebabak itu..tp bila pikir balik x haruslah buat mcm tu..tu menyebookkk namenye..pulak tu dh hal rumahtangga dia..yg aku panas membaranya kenapa si suami tu sangat-sangat x berhati perut..weeii! tu isteri ko la BODOH!..bukannye hanjeng!bukannye kambing!..sgt la x elok pandangan masyarakat ..dh la depan org.xleh sabar ke lau ko nk mrh isteri ko bwk la berbincang kt umah..memang xde hotak..aku xtau kisah..memanglah saat ni aku sgtlah hngen ng suami dia tuh..tp if si isteri tu wt salah sekalipon jgn la ko nk tunjuk hebat kasi penampauuuu sulung depan org..depan masjid plak tu..if Tuhan tu nk tunjuk kt ko,terus bagi balasan..kene sumpah jd batu terus sape nk jwb??? hengat la wei..isteri bukan untuk disakiti..

yg aku sedihnye..sambil pegang beby dia leh wt mcm tu..depan anak..even dia seorg beby sekalipon.ko hengat dia x ngerti pape ker?? anak ng ibu ni punya pertalian yg sgt rapat..nak2 si beby tu..maeti dia kasihan tgk si ibu kene pukul mcm tu..lau dia buley bersuara ..lau la beby tu leh jalan..aku rase dia dh terajang si ayahnyer..dr firasat aku mebi si suami tu panas baran..then pantang ader silap terus hangen naik sume kaki tgn..mebi si isteri plak ader wt salah..ye la xkan si suami nk hangen if isteri tu duk elok2 kan..erm..tatau la..tu hal umahtangga diorg.pe salahnye bwk berbincang elok2..ape yg ko dpt lau pkul isteri mcm tu? puas hati?si isteri dpt sakit..silap haribulan ko pukul x hengat dunia,isteri terbungkam x bernyawa...menangis airmata darah sekalipon tarakk gune beb..

sedih sgt..rase takot pon ader..mintak jauh dr tu sume..sume manusia ader rase nk marah..tp sume tu boleh dikawal.syaitan lagi suke melompat-lompat if ko ikut nafsu amarah mcm tu..if suami isteri gaduh sekalipon,bukan depan anak-anak..x elok..masuk bilik,berbincang..jgn biarkan anak-anak terpengaruh dan tahu masalah umahtangga..itu hal suami isteri..gduh-gduh manja tu biasa la kan..tp elakkanlah dr gaduh sampai naik tgn..sangatlah tidak harus..aku sgt menyampah org mcm ni! langsung x hargai si isteri...

even aku blom kawen sekalipon..if gadoh ng bebyboy cepat-cepat selesaikan..xmo panjang2 kan..coz xde pe yg dpt..gaduh-gaduh manja katakan..alhamdulilah setakat ni xde perang besar..sgt kami hindari..bebyboy salu pesan kt aku dan nasihat yg baik-baik..lau dh saling sayang buat pe nk gaduh..xde faedah yg dpt..lau dpt emas duplohlima ketul xpe jugakkkkk...bile pikir ye la time bercinta segala madah pujangga yg kuar..tp bile dh kawen you'll see ape dh jadi..cam seram sejuk gk drama td..mintak jauh semua tu berlaku..amin..


MizzGhah