INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Tuesday, June 01, 2010

:: dia saman aku xpe..tp ko lak camne?? ::



bila aku memandu aku sgtlah tidak suka pakai tali pinggang..bukan tali pinggang levi's or yg yg merelip-relip tu..ni tali pinggang keledar yer atau ertikata 'seatbelt'..bukan malas tp sgt rimas..kene tarik lagi pastu kena klikkan lam lobang tuh..pastu nk drift pon rase cam tersangkut2 je bdn..heheh *alasan yg x masuk akal*

sekarang xnak cite pasal drift or KL drift..nk dijadikan cite..sumpah ni akan jd teladan buat aku hengat sampai bila-bila.one day aku nk g buang sampah jer..bila dh ckp buang sampah korang leh terfikir la yg tong sampah x la jauh berbatu-batu dr umah aku..juz 500 meter la mungkin.nasib baek aku bwk dompet..terus nk g paso beli ikan..lepas baling sampah itu ke dalam tong terus tekan minyak then mcm biasa aku sgt benci akan seatbelt itu..sampai je selekoh maut tu,terus tersentak..tekan brek..aduhhh..JPJ..!!halamakkkkk..!terus tangan tercari2 seatbelt...tp yg buduhnye kaki tetap tekan minyak..haha...aku sempat tarik tapi................

tp nengok2 kereta dh sampai depan seorang pakcik JPJ itu...terus secara automatik tgn terlepas akan seatbelt itu...babai seatbelt..*kembali ke tempat asal ye*..senyum menawan dengan harapan suh aku teruskan perjalanan aku??




pakcik JPJ : ade lesen??
aku muka takot : ade-ade (hangguk laju-laju sampai pening)
pakcik JPJ : benti tepi...
aku muka dh x takot : haduhhh...dh aku ckp ader lesen awat kene benti lagi???*ni ckp lam hati je yer*

terus benti...kuarkan lesen dan ic..hengat aku warga indon kew??? mcm Agnes MKonica ade la..huh..lau dia suh bg surat beranak memg kompem aku suap selipar aku lam molot dia!hehe...berani cantek ko!* ayat xtau*.

pakcik JPJ : dh kawen?? ni cik ke puan??
aku yg berlagak ayu : cik la...nampak sy ni tua sgt ke??
pakcik JPJ : td x pakai seatbelt ehh??
aku yg x leh berlagak ayu lagi : erm..ala..sy buang sampah je..lagipown umah sy kt situ jew..(terkantoi dia dh nampak!)
pakcik JPJ : x kire la..umah dekat ke umah jauh ke ..asal tayar kete bergolek jer,maknanye kena pakai seatbelt!!!!
aku yg dh nk nanges : tolonglah encik..saya bukan xtau undang-undang..lgipon sy dh nk balik ni..(nada merayu)
pakcik JPJ : kalau xnk kena saman..bg no fon!
aku yg dh bengang : xnak lah saya..( bengang wei..suh aku bg no fon..! ko hengat aku ni sape bodoh?)
pakcik JPJ :oke..xpe..saman....(dengan perasaan xde belas kesian langsung!)
aku yg rasa nk tampor je : encik..sy student lagi ni..xpyh la smn..bukannye sy penah buat mcm ni..hri ni jer..bape saman??
pakcik JPJ : saman tetap saman.. RM 300..lau nk rayuan,naik mahkamah
aku yg rase nk tembak : terima kasih!..(aku amik surat saman terus blah..rase cam nk sepak2 je pakcik tuh!)

terus aku naik kereta dan dengan berlagaknye depan dia aku blah dengan still xpakai seatbelt!! lantak ko lah pakcik nk kate ape..dah ko saman aku buat kejadah hape aku nk pakai seatbelt lg..dh terang2 surat cinta saman tu ko bg kt aku....rase cam nk nanges..adekah kalo aku bg no fon dia xkan saman aku????..tp aku tetap xkan bagi okeh...pendirian is tetap...

oke..ape kena mengena cite aku ni??? sebab aku tertanya-tanya if aku bwk kereta aku salu nampak pihak2 berkuasa la terutamanya...(polis,JPJ,penguatkuasa..dan seangkatan dengannye)..xde pon nk pakai seatbelt..bila dh benti kt trafic lite tu ..nk2 bile benti sebelah-sebelah keta cenggitu..mula aku menggelabah takot woo...tp bila tengok diorg slumber je xpakai seatbelt rase cam nk turun kete nk ketuk cermin dan cakap 'hello encik2 ..mcm ni ke ikon kepada pengguna jalanraya??' xpon aku akan cakap 'byk cantek muka ko..aku ko nk saman..geng2 ko dengan angkuhnye xpakai seatbelt..xde plak ko nk saman?aci ea??'..

tp aku sedar aku taraf mane..student je pon..lau aku jd Perdana Menteri nanti tgu la..kite jumpa kt court!..haha..org salu ckp takut nye dengan polis..takotnye dengan askar..tp aku?? kenyataan ekslusif..aku sgt x tabik kt polis coz kwn aku penah dgr seorg wanita yg ditahan reman mengadu dipeluk oleh polis ketika dlm tahanan...what da hell!..mcm tu ke aku nk sanjung??mungkin diorang fikir dengan bersatus dan berjawatan seumpama itu dia bebas melakukan ape sahaja..sesetengah je seumpama ini.. oh tidak...nk saman aku buat kenyataan ni buatlah wei...sepupu sepapa aku bukan xde anggota polis??ade..melambak..askar pon ader..tp aku hormat dorg bukan sebab dia polis tp sebab kekeluargaan dan sebagai org yg lebih tua..selebihnye..ade aku kesah???aku x buat salah,aku bebas,maka bila aku penjenayah tangkaplah aku sebab itu adalah undang-undang..heheh..! tp tanpa polis dan seangkatan dengannye,negara akan kucar kacir..terima kasih bapak-bapak ibuk-ibuk semua ye..berkhidmatlah untuk negara tanpa rasuah! boncit perot esok2 makan rasuah sape mao jahhhwaaabb??


MizzGhah