INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Monday, January 25, 2010

:: u are my idola ::

credits more love to my mom kerana berada denganku saat2 aku perlukan nyer..oh jangan tatau momku very sporting in da world..tenkius mom...muaahhhxx..aku cite sume tentang pape yg terjadi.tenks kerana sekali lg memahami aku..mak aku ckp semua manusia ader hasad dengki..suke sebok hal org..my moms said lg jgn amek kesah & pedulik per org nk ckp..ye la my mom kan knoe who am i.memg aku ni have a little bit noty & keras kepala but aku ni sangat la baek hati..tp berjiwang2 bergayut-gayutan kejap ng mak.sedey..nanges2 jap..my mom said anak mak kene kuat.very strong..jangan sedey ape org nk kate..tibe2 dpt spirit!!!huh yeah..whatever i do my mom xpenah mrh tengking..juz bg nasihat coz ckp anak mak da besar..so pandai2 pk..lau mak kongkong laen jadiknyer..tenkiu lagi moms..tp teringat dolu2..tym skul teknik..aku terberigap(tertangkap kerana fly~~hehe..panjat pagar)..kul 2 pg bebs..tp aku kol mom aku..ckp aku buat salah..pastu cekgu natam tu mintak no tel mak aku..mak aku says like dat.."dh anak saya borink kot duk asrama..xderk life"..hehe..hakhak..nakal mom aku..tp tym tu aku bersalah jugak kerana aku ni sangat la suke panjat pagar kuar p snooker.tp xlar sampei masuk.juz duk luar.kui3..dulu aku ni homesick..asal kol umah mesti xley ckp..duk soksek jerk..nanges bebs..tp mom aku ni bagus..susah jumpa mom sejati mcm ni..eberybeek dtg jumpa aku kt dungun..masalahye musti aku suh mom aku dtg ari kamis?kenapa & mengaper??kerana aku nk p pasar mlm yg pling besar & gojes di dungun..huahaaaa..bknnye ak ley kuar.warden xlepas..but mom i tu kcian banget ng anaknye ni..mom aku pon suh masuk lam kete &suh tunduk..kasik lepas pagar teknik tu..wahhh sangat best mendapat seorg emak mcm ni kan..tp kusangka panas sampei ke ptg rupenye kilat ribut taufan d subuh ari..akhirnye aku terkantoi..ntah lahanat mane yg jeles sama aku..report pada warden..siap aku kene berdiri tengah2 pdg netball sampei kul doblas mlm..aduhhh..x ke bengoms gtu..yg x tahannye warden ckp mcm ni "mak ng anak sama jer bersubahat"..menatam punyer warden..pantang datuk nenek aku ckp mcm tu..hey you!!tu mom aku suke hati akulah nk bersubahat ke ape.!dh makanan kt dewan makan tu x sedap..mom aku kecian la kt aku..nk beli donat..ayam & sume yg ader kt pasar mlm tuh..aiyakkk..tp tu pown aku da kontek mom aku siap..ckp warden da tau..mom aku ckp tgu je lar dia kol mak..tp xkol2 pown..huhu..tau takut!mak saya sangat garang..haha and 2nd tyme kenakalan ku terserlah tym aku berkapel ng *****..dia sangat baek tp mulut mcm ci sket..mom aku x berkenan but apakan daya dh aku berkenan..so mom aku ikut flow jer la..tp kan dasat x my mom..sume pergaduhan persengketaan kitaorg sume mom aku tau..pelikkan?eii mom aku ni gojes..suke menskodem brg aku..hehe..tp xpe coz i love u mom.!3tahun bebs kapel..sume2 boy yg aku kenal aku akan bwk jupe my mom untuk di interbiu!lau x lulus..jgn kwn!lau lulus..go on..bgus kan mom aku..tp ak clash pown bukan mom aku halang..but aku tersangat x tahan hidup ng dia even dia tu sanggup korbankan pape untok aku & pemeli aku.i knoe whut my mom want..dia mahukan kebahagiaan untuk anak dia..tp yg dasat mom aku ni..si duda aku ni xley trime kenyataan..dia xpuas hati..buat mcm2 untuk aku..siap anta msg kt mom aku..mms lg..tp yg lawaknye mom aku bls "itu anak saya..suke ati dia la nk pilih siapa"..u re my idola la mom!!gud jobs!..tp kan si duda aku tu xpuah2 hati lg sampei la mom aku naek hot sampei terbang tudung..mlm tu jgk mom aku mintak full name..name parents duda aku..alamat & no tel..for whut??oh my God..mom aku report polis!..oh no..aku tersangatlah terkejut..knape & mengape?sebab mom aku ckp ader bukti kukuh!..msg ni menganggu idupnyer..i said no mom!..tp mom aku sangat dasat..ak xley wt pape..aku terpaksa tukar no phone & leave my old life..huhu..terpaksa bebs..aku xley ingkari mom aku & then aku akan choose my mom whatever sekalipown..even its my blame tp mom aku owes side me..okeh!sebab tu aku xley jauh mcm ni.. ape2 musti i tell gak my mom..pic2 aku ng 'bf' aku sume mom aku tengok?kenape & mengape??kerana mom aku ckp no secret bitwin us!..oh mom..lau mom ni kaki blog..silalah bace luahan anakmu inim..ade org menyaketkan hati anakmu lg! demn kan mom..nti balik i tell u panjang lebar..td credits xbape byk..eh bukan ,..bateri kong la..kingkong mak..mom i lau da bercakap sume mda nk citer..haha..tu yg i suke tuh!..xsempat nk interup..bile i ckp ader org tell "mak bru balik mekah..tp anak mcm jadah haram"..u gelak mom?lawak kew?..mcm xlawak kan? as a mom..u knoe i..sangat noty..tp rajin masak..ape kaitan?hakhak..mom i ckp per? :

my mom : dia xder mak ker yg dia ley ckp mcm tu?
aku :ntah la..mebi ader..tatau hal dia sgt
my mom : layan ke dia tu sayang..jgn pedulik pe dia nk kate..
aku :tp hati saket..
my mom :sabar..nti dia rase camne kita rase sakit okey..
aku :yeps..tp kan dak tu ckp pasal arwah abh..dia kate mcm2
my mom :biarkan..nti bile nasib dia da same ng kita bru dia tau mcmmane..kehilangan org tersayang
aku :teruk kan dia?kenape sebut2 arwah abah nyer..rase nk gonyeng muke dia mak.she's also gelenya gelebeks

my mom :dah2(sambel ketawa)..nti lau da sampei thp maksimum..kite tau la nk ajar..okeh..yg penting jgn tgl semayang.doa2 byk

aku :oke mak(sambel nanges cz rindukan mak)..i lebiu lebey!i doa kasik sewel bdk ituh

my mom :kenapa?selama ni x sayang lebey ker?mcm2 anak mak..xbaek doa mcm tu!

aku :isk2 ke ctu lak..lebey la..lebey dr segala2nyer...okes..doa kebaikan dia.weks~


tenks mom kerana sudi dengar luahan hati aku..tp mom says gak..jgn sebuk berchenta je..study2 jugak..hehheh.ye la i knoe my tanggugjawab..sebab tu mom syg kt i..nakal2 pown  blajar xpenah luper..Alhamdulillah da sampei ke tahap ni..InsyaAllah lau ader rezeki mau amek phd terus..nk jadik perdana menteri..ley hukum jer sape2 saketkan hati aku & my mom.kan?kan?.mom..da simpan kopiah mekah untuk najmie x?haha..lupa la nk mintak aritu tym kt klia..hukhuk..kecik pown xper..ley kasik adik najmie si ikram tu pakei..hikhik..oke mom..nti ader citer terbaru i tell u okeh!

i & kak nor very closed ng my mom



peace!!



ke indon ng my mom..xley berpisah