INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Saturday, May 21, 2011

:: kepala buat duit ::

sampai sekarang aku rasa bersyukur dengan kehidupan duniawi aku. aku tak dilahirkan dengan kemewahan melimpah ruah.walopon dari kecik umah aku tu berbatu..tapi tak bermakna aku nk angkuh dengan kehidupan aku.harta duniawi ni sekejap je babe..bukan boleh dibawa masuk kubur..(copi ayat org2 zaman sekarang).s0, setiap inci kehidupan aku, aku hargai. bukan senang nk jd senang..dan sangat senang kalau nk jd susah.. enventhough org cakap mak bapak aku banyak duit, harta banyak sampai 7 keturunan sekalipon..hellooooo..tu diorang punya..aku punya??tak adoo..sesen harem pon tak ado..

mak aku salu cite tentang kehidupan beliau ng arwah abah aku.susah woo..walopon aku tak ada lagi time tu utk merasai titik-titik kepayahan tu,tp aku da boleh imagine mcmane susah tu walopon x serupa dengan yg terjd.at least aku dh boleh amik feel sket2 tahap kesusahan.dan aku bangga dengan kehidupan mak & abah aku. arwah abah aku jenis x boros..aku boros..mewarisi sape aku pon tatau. hehe..kalo nak compare ng life zaman skrg,bile ntah nk simpan duit..asal simpan je,korek balik..nk beli itu ini.dat's why aku teramat bangga jd anak kepada kedua ibu bapa aku.walopon abah dh xde,tapi abah sempat lagi simpan duit dlm setiap akaun setiap sorg anak utk masa depan.bila masa abah aku cr duit pon tatau.abah aku workholic.x pernah lekat umah..jap terbang sana sini.tp xpernah nk abaikan tanggungjawab as husband dan juga father.aku harap aku boleh mewarisi setiap kebaikan yg ada pd arwah abah aku dan juga mak aku.InsyaAllah..amin...

aku suka berniaga.ramai org cakap aku ni ikut style arwah abah aku. cari duit. aku pon tak sedar bila sifat tu dtg..since dr sekolah lagi time asrama aku da jual mcm-mcm.jual kerepek,biskut,asam,gula-gula..mcm-mcm lagi la..aku jual limaplosen satu bungkus.tp aku takde plak perasaan malu.tp mak aku x pernah amik duit hasil jualan aku even modalnye mak aku yg kuarkan..yaw!.mak aku suruh aku simpan buat belanja sekolah.tiap kali outing dpt la aku p kepci..makan besau-besau la tyme tu..student..apela sangat..kepci dh menunjukkan aku kaya taw..hahha. aku suka berniaga.aku suka tgk duit.bukan bermakna aku gile besi.gile mung!.aku dok paham apa maksud gile besi tiap kali dikaitkan dengan perempuan mata duitan.apa maksud besi dengan duit haaaa...bakpe x kata gile emas?! saboh jugop..takpelah..tu perumpaan kamus mane pon aku xtau..main ikutt jer.so sampai sekarang aku masih lagi ligat berniaga.mak aku tak pernah larang aku utk buat benda-benda mcm ni selagi ianya tak ganggu pelajaran aku..berniaga pon aku dpt A jugak..haha..bangga je kan..so bila aku pegang duit beratus-ratus, beli perfume,beg,kasut,jeans yg mencecah ratusan ringgit..ada yg pertikaikan.w0i..tadak sugar dady ha..sugar mumy ke..kasanova ke belanja  aku tiap-tiap bulan.takde..takde..sentap aku kalau org cakap mcm tu.aku susah-susah meniaga sedap mulut je mung kate ek..

aku rasa berniaga xde spesifik pd mane-mane org pon..anda semua boleh berniaga.ramai yg inb0x aku tya direction kedai aku.aiyoo..xde modal besar lagi la nk bukak kedai.aku prefer berniaga secara online.c0z aku tak rasa aku akan buat fulltime.aku rasa aku nak cari experience makan gaji dahulu.memang aku ada cita-cita nk bukak sumthing utk income luar selain keje tetap aku nanti..aku rasa berniaga online ni ada kebaikan dan keburukan.aku ser0nok bila org sume pakat booked baju aku.seronok wei tgk duit dlm akaun .yg lagi seronok aku tak payah gi jaja baju ke shawl ke yg aku jual ni kat mane2..internet di hujung jari.org lain duk pakat tekan booked2 je,wt payment then pos.aku rasa tu benda paling mudah dan senang kalau nk cari duit.skrg tak dinafikan kalau aku x buka fesbuk sehari memang beratus2 notification dan berpuluh2 gambar yg ditagged kat wall bisnes aku tu..makin bertambah ramai yg berniaga kat online.sume dh 'nampak' lubang duit.tp satu je nasihat aku..be careful.ramai yg da kena tipu oleh customer.cakap da wt payment tp x buat pun.skrg dh berleluasa edit2 kat slip payment tuh.tp alhamdulillah aku xde la kena tipu mcm tu.mintak dihindarkanlah..aku pon nak cari rezeki.moga Tuhan permudahkan segalanya.

bila kawan-kawan tya mcmane nk berniaga.aku cakap semuanya depends atas kita.ramai cakap aku ni jenis mudah nk pengaruhi org,pandai bercakap,updated ng baju fesyen skrg..dats why baju aku laku..eh,no no no!..aku tak rasa tu pendorong aku berjaya mcm ni.tu sekadar watak sampingan je dlm sifat aku ni.yg main nye ialah usaha ko sendiri. bukan bergantung atas minat pon..aku bukan minat sgt nak cari baju,amik gambar,jual..buang masa! baik aku goyang kaki.agak-agak kalau ko goyang kaki dpt ape ek?duit turun dari langit tak?! kalau ko rajin,kalau ko rasa ape yg ko nak tu or apa yg ko idam-idamkan sgt tapi smpai skrg tak tercapai,ko buatlah sumthing yg akan merubah hidup korang.setakat ni apa yg aku nak beli, aku boleh beli..aku buat,aku dpt duit.so xde sebab aku tak boleh dptkan benda tu.skrg ni dh ramai buat duit.dengan negara sekarang dh naik harga segala mcm-mcm benda..buatlah sumthing..improve urself.jgn rasa malu.kalau malu sampai bila pon takkan berjaya.sentiasa di takuk lama.woi woi weh..wake up la..walopon ko jual suratkhabar,itu still keje halal dan mulia hokey,.tp skrg nk buat duit dengan cara salah..puja segala mcm2 jenis iblis suruh duit beranak pinak.bengong!


cantik sgt ke baju ni?ramai gile berebut..td line celcom ada masalah.so dlm kul 5.30 ptg baru aku leh upload baju-baju ni dlm 12 helai..dan 8 helai dh dibooked dlm masa setengah jam.rezeki ada di mana-mana okey.xperlu nak kaut untung banyak-banyak maaa..skrg dh malas nk updated banyk-banyak sekaligus.ramai customer rambang mata sampai juling-juling dan mengamuk-ngamuk kalau x sempat nk grab.bukan salah aku yawwww..so aku updated dlm kuantiti sedikit-sedikit supaya customer leh nilai secara tepat.hehe..