INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Friday, May 20, 2011

:: ceritera Jumaat ::

entry secara marathon utk hari Jumaat..

tido x bape nak cukup lagi hari ni.dh la semalam da xleh nk nyenyak,pagi bangun awal c0z kena prepare nk balik umah Tok.ada buat kenduri tahlil dan juga sembahyang hajat utk kedua-dua mak sedara aku,3 orang abg aku serta seorang abang ipar aku yang bakal menunaikan umrah next week.syukur diberi peluang menjejakkan kaki ke Tanah Suci itu.InsyaAllah kalau dipanjang kan umur serta ada rezeki yang dilimpahkan, mak aku nak anak2 pompuan dia pulak yang pergi tahun berikutnya.kakak aku serta kakak ipar aku sepatotnya pergi jugak,tp dah 'termengandung' plak..alangkah bestnye kalau pergi ke sana denga berbadan dua,moga Tuhan makbulkan doa serta 'menjaga' seorang lagi nyawa di dalam kandungan tersebut.tetapi apabila pergi klinik,Doktor tak mau amik risiko utk bagi suntikan..sebab ubat tu kesannya lama, takut bagi kesan pada bayi dlm kandungan.so terpaksa la postpone..semoga abang-abangku sekalian serta mak sedaraku selamat pergi dan selamat pulang serta selamat menunaikan umrah.

dalam pukul 4 petang aku ng adik aku balik umah dlu..mandi2 then solat.terus siap-siap g jenjalan kat pantai teluk ketapang.pastu pusing-pusing kat bundle then ada la aku singgah kat jual shawl2 tu..pada tanggapan aku mungkin student lagi la coz aku tgk yg jual tu bukan main ramai..gerai kecik je tp yg jual dlm 4 org mcm tu la..tak dinafikan shawl nye memang cantik-cantik.mcm biasa la naluri fomfuan ni kalau dh tengok pasti nak tilik,belek,angkat,letak...memang diorang ramah..haisshh bukan main puji lagi..cakap shawl ni satu kaler ng baju aku pakai la,cakap kalau muka cantik pakai ape pon cantik..sempat jugak aku s0und cakap kuatnye mung jekkk aku..hahaha!..aku pantang hokey..pastu siap amik plastik pulak..bukak plastik depan aku pastu tye nk shawl mane..hadeh..aku baru je tengok kot..pastu dh nampak dia mcm mendesak jer,aku pon beli la selai.memang la aku tak rasa rugi pon beli sbb shawl tu aku x pernah tengok kot..dat's y aku main redah je beli..tp x berkenan ng pangei budak tu.aku customer ko penjual hokey.di dalam konteks jual menjual no more paksaan-paksaan mcm ni..rimas sangat ..rimass..tauu...balik umah,pakai,lilit2,selit sana selit sini..mak aku cakap cantik!..x menyesal la..hehe



umah aku dah langgan astro citra..sebelum ni xde citra..so xleh tengok Maharaja Lawak..actually bukan sebab aku nk tengok ML ni semata-mata tetapi aku potong utk siaran kartun.bosan dowh..umah aku takde budak kecik yg nak layan kartun.kalau aku, mintak ampun la..aku dr kecik sampai tua tak kenal erti kartun dlm kamus hidup.see!! kelassss kan.pastu tu yang topup balik ng Citra ni..ehhe..so kira 1st nite la aku layan ML secara live dr tibi dan bukan dari youtube. personally aku cakap aku xleh nk forcekan  diri aku untuk bergelak ketawa bagai tak hengat mcm org lain.pelik la..bila aku tengok Najmie kalau duk cite kat aku Jozan buat lawak,Jambu buat lawak mcm ni..dia sakan duk gelak..padahal cakap dlm fon ng aku.gelak bukan gelak hi hi hi..tp hahhahakahkahkah..pelik la aku mamat ni.pastu boleh pulak cakap aku takde perasaan bila aku x gelak.tak lawak pon hokeyyyy..! aku bukan manusia yg suka pada lawak yg dibuat-buat.memandangkan rancangan tu memang utk buat org bergelak ketawa kahkahkah,so aku rasa lawak diorang bukanlah satu yg spontan.kalau tetibe aku tengok org terjatuh kerusi menonggeng kaki ke atas,haaa yang tu aku mampo ketawa tak hengat..tak kelasss oo tak kelasss...jadinya bila tgk ML mlm ni,x sampai satu jam aku da tertido depan tibi.nampaknya aku xleh paksa diri aku ketawa berdekah dekah mcm org lain.hati masing-masing bro..naluri sendiri-sendiri la..jangan lu paksa gua aaaa...

p/s :  OMG! omaigod.. grrrrrr(gerreeeeee) marah le tewwwwww