INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Thursday, May 26, 2011

:: hahaha..si bec0k ::

*sensitivity...aku ckp ni berdasarkan hari-hari status mengkeji org dlm home aku...ape kes kau minah hoi *

memang perangai pompuan kalo mengandung akan tetibe bermulut bec0k eh? ye dak? tp x semua la kan..kalau semua bakal ibu yang mengandung asal memboyot je bermulut becok, tu bukan alahan atau berubah sikap,tapi itu satu tabiat atau ertikata pesen..i means segelintir sahaja perempuan yg mengandung ni tak lekang drp perangai lama..sampai terbawak-bawak je ke mana-mana eventh0ugh kau tu berbadan dua..ye dak?

ada la dua tiga dlm friendlist aku ni dianugerahkan oleh Allah zuriat.Alhamdulillah..ser0noknya semua bakal bergelar ibu..semoga Allah s.w.t permudahkan segala urusan sewaktu mengandung dan melahirkan.tahniah..tahniah..bakal jd auntie la aku ni kan.tp yang x sedapnya, kuat betul ibu mengandung ni mengkeji orang.jap-jap wat status x puas hati ng org ni..jap-jap tukar status mengkeji itu ini.hamb0iii kau cik kak..sesedap rasa je kau mengkeji orang.i menti0n kat sini bukan semua hokey..kan tetibe je bakal-bakal ibu mensaman aku sebab mengkeji para ibu sesuka hati..seram la jugak kan..ada yg terperasan tetiba makan hati sorang-sorang..oh no..!..aku x kata kauuu p0nn...sentap hati mak,nak..la sangat..uhoooii

aku rasa, bukan aku sorang kot yg rasa mcm ni..mungkin friend-friend dia pon berfikiran sama mcm aku..actually ibu mengandung ini x perlulah nk cari publisiti murahan mengkeji sana sini tanpa rasa apa-apa. zaman sekarang ni dh tak macam apa-apa kan..mengandung ibarat membawa anak dlm per0t..pastu "ohhuiii sesuka hati la mak nak cakap apa,kau kisah pasal apa..aku yang mengandung..bukan kauu..kau..pahham,,! "..dah kalau keluar statemnet mcm itu,hampun ya hampun la kan...ingat lagi pesan mak aku..ala ..bukan mak aku je pon..mak kau..mak mu..mak demo..mak hang..sume pesan mcm tu jugak..org mengandung ni banyak pantang larang..eh..bukan pantang sangat la..pantang tu lepas meneran..tp ni mcm perkara-perkara yang dilarang jugak la..susah jugak ye sepanjang kehamilan ni..serba serbi je kena jaga..mak aku cakap..semasa mengandung byk kena jaga..selain pemakanan,peminuman,penjagaan badan..dan sebagainya..tak boleh tgk itu ini,tak boleh terkejut nanti anak dlm perut terkejut melatah " opocot eh mak kau !"..mulut kena jaga.jgn duk keji orang,jangan duk mengata org sesuka hati "eh,apesal mata kau juling arr..." " apesal kau jalan mcm ketam"..atau "apasal lobang hidung kao sebijik mcm ter0wong haa...xpon mcm exzos kete.."..hahahaha..sesuka hati kau je ketawa melalak-lalak mcm dunia ni kauuuu la yang punya..tu dilarang weh..dilarang..nanti anak kuar " eh..eh..mak,kenapa mata anak sy mcm senget je ni"..tak pon "..abang...anak kita..lubang idung kecik takleh sumbat jari,cane nak korek nanti"..tak pon "hubby,anyoonyyooo...baby kita apesal jerit tak henti-henti dr td"..ha..masa tu la..kau teringat zaman kegemilangan kau mengandung kau mengkeji sana sini,menjaja sana sini bagai tak hengat..!..balasan Tuhan? Wallahualam ..

tak perlu cakap org jauh ye ...akak aku sorang mengandung..akak ipo aku sorang mengandung memboyot tunggu masa je..akak aku ni dah kena warning siap-siap jgn ber'mul0t cepat' dari otak..kau paham ayat aku?cakap tanpa berfikir guna otak la .choooi..biasanya mulut manusia ni mulut cepat dr otak..x sempat input sampai ke medula oblogata..terus mulut ni dang-dang je nk bertindak..nah satu ayat je..kau pegang ketat-ketat cik kak.."kerana mulut badan binasa"..jadinya akak-akak aku ni memang sentiasa nak buat apa-apa tu berfikir dahulu..kadang-kadang kalau terlupa,terkeluar,terlepas cakap..cepat-cepat istifar Astarafirullahalazim..mcm perbuatan jugak..kalau boleh hindarilah dr bunuh apa-apa binatang..mungkin rutin harian kita dh terbiasa..tak kisah lah sebab kau tak berbadan dua..tp mcm ada akak yg aku kenal ni ckp.kalau nk potong or siang ikan sekalipon..niatkan dlm hati nk siang ikan untuk makan,utk anak yang dikandugkan semoga sihat-shat sahaja di dalam sana..buat mulakan dengan Bismillah..bukan main redah jer..

selalu mengaji..bukan mengkeji..baca Surah Yusof atau Surah Maryam..baca ayat-ayat suci Al-Quran..perdengarkan pd bayi dlm kandungan..InsyaAllah sejuk 'beliau' di dalam sana..

aku harap ibu mengandung tersebut ambik iktibar la..belajar dr yang berpengalaman.., aku takde pengalaman lg..tp aku ni jenis reti la bahasa jugak sebab anak menakan dh nak masuk belas-belas..jd sikit-sikit aku belajar la dr akak-akak aku ni.ye dak? ..kalau x tahu,tanya..jangan main redah je..pikir la akibatnya..kita tak tahu kejadian manusia kt dlm perut tu mcm mana..bukan kita nampak ..kalau scan tu memanglah...tpAllah boleh buat mcm-mcm utk uji hambaNya..takkan yg tu kau xleh pikir kak oi..dh besar panjang tp tolonglah..buang sifat mengeji..ke mana tak tumpah kuah,kalau tidak ke nasik..jgn anak kau kuar esok-esok,bermulut becok pot pet mcm kau..hazabb la kan..Nauzubillah..anggap la ni satu nasihat.bukan memerli..beringat sebelum kena..jaga mulut ..jaga tigkahlaku..jg kandungan..solat jgn tinggal..

p/s :aku nak anak sedara pompuan pulak..semoga akak-akak aku menjalani kehamilan dengan jayanya..haha..selamat mengandung!