INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Saturday, December 04, 2010

:: tanganmu kakimu harus dijaga..nanti.......... ::




 salam satu Malaysia..jum kita share2 sumtin hujung-hujung minggu mcm ni nak? jum meh aku nak share sumtin yang berfaedah daripada main fesbuk 25 jam..eh..mcm cakap dengan cermin je kan..ekceli aku x off laptop selama 25 jam sudeh..harap-harap sangat xde la melet0p berkecai laptop aku ni haaa...

jum kita bertut0rial bagaimana nk jaga kecantikan kulit tangan serta kaki..bukan muka semata yang hanya perlu kita jaga kan.jangan la pulak muka putih berkilat tapi tang kaki,berkarat ye dokkk..org tua-tua cakap kalo nk cari pasangan,kita kena tengok tang kaki..lau kuku penuh taik,maknanya pengotor..tapi sume aspek aku tengok,tang tangan,tang kaki..tang gigi pon wajib aku kaji sume..ye puan-puan dan tuan-tuan sume,adekah anda pernah pakai losyen..pernah aku jumpa seorang makhluk tangan kerapu bagai..dan bila aku tanye tak pernah pakai l0syen kah?dia cakap tak pernah..nehi-nehi...aku pon berceramah bagai..best ke tak kalo korang salam dengan sape2 pastu rase cam pegang tangan beby jer?lembut je kan...kan best mcm tuh..ni tak,kasar semacam..tp kalo tgn lelaki tu takpelah kan..diorg memg buat kerja kasar..dat's why la tangan kasar bagai.tp kita ni wahai akak dan adik cantik kelembutan kulit tu penting..serta juga kebersihan..kalo boleh pakai la losyen tyme nk tido tuh..sapu pd tempat2 tertentu..means siku ke,lutut ke..tapak kaki ke..dulu aku pernah pakai losyen tet....xleh cakap la produk ni jenis ape..sebab sume 0rg tau..losyen ni sekaligus melembut dan memutihkan kulit tangan..pastu beberapa bulan selepas tu aku perasan yang bulu kat tangan aku semakin panjang...huhuk..sedih..=( rupanya setelah dikaji bebrapa org pon cakap mcm tuh..produk tuh bg effect kot lain..rase mcm mat bangla plak bulu tgn lebat..haishh..pastu aku terus stop..dan juga aku kurangkan pemakaian losyen pd lengan..aku just sapu pada jari2 serta tapak tangan dan siku..

sekarang aku dh advance sket..dulu pakai losyen-losyen biasa je..Johnson je pon tp best .bau mcm beby..sebab tarhasut ng iklan-iklan kat tibi tgk lembut mcm kulit bayi je kan..tp aku pakai tyme malam jer..sebelom tido wajib sapu..nk lembut ke tanak lembut ke tuh lain cite..bila dh jadi habit,xde masalah la kan..dlm kereta pon harus letak satu..kot-kot la tetibe tengah drive terserempak ng kawan ke bakal mak mertua ke,leh je cepat-cepat pakai losyen kasik tangan lembut-lembut...then salam..tak susahkan..sekarang aku pakai satu set yang Mary Kay tuh..ade hand softener..ade hand scrub dan hand cream..best je bila pakai hand scrub tuh..rase cam daki-daki tuh lenyap sekaligus..lembut toksah nk cakap la..mcm beby baru lahir...cewahhh...pastu yang best nya kat kaki pon leh pakai..dan advantage nye leh cantikkan kuku juga..leh hilangkan putih2 kat tepi kuku tu..baunye pon best..dibuat dari buah peach..mungkin ade org juz ign0re je kan pasal kaki..tp aku tak..nak-nak bila hubby aku pernah check tapak kaki aku..hengatkan nk buat ape..tp nk check lembut ke tak tapak kaki..pecah-pecah ke tak..kita org pompuan mungkin xde kisah sangat..tp sesetengah ade yang kisah ..bila hubby dh mcm  tuh..aku jd mcm  salute kat dia..sampai mcm tu sekali dia check..tp bagus gak kan..sekurang-kurangnye aku alert dengan kebersihan dan penjagaan kulit..

ouh..yang losyen kaler putih tu losyen bengkoang..aku terbeli sebab aku g pasaraya then baunye memg best..yang tu murah je weh..sebab bau best je aku beli..tp pakai tyme nk kuar...sebab lau pakai sekali ng perfume memg terbaekkk ahh bau nyer..mavelessss babe..!! kita ni akak dan adik cantik..kalo pakaian superb gile..muka putih cam tepung gomok,lipstik merah menyala..tp tgk kuku panjang..penuh taik..kaki plak berkedut kedut..hitam sana hitam sini..tak elok la kan..kalo boleh biar balance org cakap..jangan luar je cantik dalam hitam...paham kan?paham kan?...oke lah setakat ni je mizzghah nk berkongsi..nanti kita jumpa lagi kat tut0rial yang mengarut meraban nih...babai dan terima kasih banyak-banyak..hehe


MizzGhah