INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Sunday, December 12, 2010

:: 400 ++++++ fren lom approve in 1weeks ::

letih..sangat letih..cam scary je bila bukak fesbuk satu lagi..fesbuk bisnes..aku baru tinggal around 1 week and half dah menimbun mesej dan notification yg customer tinggalkan..takut..takut..tapi awal-awal dh bagi notis kat dorg yang aku terpaksa 'bercuti' dari berbisnes jap sbb nak tumpuakan pada final exam..alhamdulillah dorang paham ..mcm ni la customer aku .sayang  korang lebey lebey lebey dan hamekk muahxx..muahhxxx dua kali...

bila bukan je kat fren list makk aihh..dh lebih 400 request.rase bersalah sangat kat dorg.nanti cakap aku sombong tak approve..tu pon aku sambil study still mencelah-celah jugak approve mane yang sempat..kang tak pepasal melet0p fesbuk aku..cewahh..bajet artis glamer..wek!wek..!tapi sedaya upaya approve one by one..start dari bawah sampai atas..confirmkan mane2 yang suh aku like..pastu reply inbox satu persatu..kasik sama adil..then bace notification yang dah lima karung tu sampai lebam..hooyey..!ser0nok kan feeling bagai artis..bila bukak fesbuk komen penuh je berderet..pastu klik2 je mouse approve fren..hikhik...gedik!
tapi jangan salah paham..dat's why aku bersikap profesional dengan buat dua akaun fesbuk ni..satu untuk privacy dan satu untuk bisnes aku ni la..sebab bila buat satu fesbuk je aku takleh la tak approve..kang tutup kedai la mcm ni ka..kes tak laku..pastu lepas discuss dengan encik hubby akhirnye dia suh buat satu akaun lagi..tp dengan syarat aku takleh appr0ve L.E.L.A.K.I..dengar mcm melampau je kan..tapi ada bagusnye jugak syarat dia tuh sebab dah terang-terang aku jual baju ladies.sambil2 tu ade jugak org tanye pasal product Mary Kay..dah terang-terang jugak fomfuan punya(tp ade gak set utk lelaki ye)..sebab encik hubby cakap tak elok la tayang body kat public..hoho..dengar jela cakap dia kan..tp ade jugak terlepas pandang..ade yang guna name pompuan pastu letak pic profile lak pic bunga..mane taknye aku approve..rajin la sangat aku nak belek satu persatu..tapi dun worry kaum-kaum adam kat luar sane..sape yg betul2 ikhlas nk beli baju aku tuh leh la send mesej kat inbox..sebab dah ade 2,3 org yg nk wat surprise utk isteri dan awek dengan suruh aku p0skan terus baju tu utk isteri dan awek diorang..kalo mcm tu aku leh la c0nsider sebab diaorg betul2 nak beli kan..tapi ade gak yang paksa aku approve tp bila tak sempat approve dah mintak no fon la tye nk berkenalan la..tak bolehla mcm tu kan..niat aku bet0l-bet0l nak meniaga..

aku pernah dapat satu mesej berupa nasihat dari seorang hamba Allah ni..alhamdulillah..dia tak fren aku pon tapi aku berterima kasih atas teguran dia..dia cakap yang baju aku jual tu nampak sopan tapi kdg2 ade jugak yang sedikit ketat..aku terima teguran dengan hati yang gembira..kritikan membina org cakap tak salahkan..s0,aku terima kasih sangat-sangat kat hamba Allah tu dan dia seorang lelaki lantas aku terpikir yang niat aku utk tak approve lelaki adalah betul..sebab dia kan lelaki..dia ade mata utk melihat.so,bila kdg2 baju aku tu sedikit ketat ke lengan pendek ke..aku takleh nk salahkan dia yang melihat sebab aku sendiri mempamerkan..aku dh cuba juz snap pic baju then upload..tp customer merungut suh pakaikan kat badan aku sendirik supaya leh agak baju tu besar mane sebab diorg dh tau badan aku memang fit ot size S dan M..so kalau dh nampak menggelebeh ng aku tu maknanya tu size L or XL la kan..bila dh customer ckp mcm tu aku terpaksa ikut sebab xde mase lagi nak beli patung..nti ade mase aku nek pergi beli patung...pakaikan kat patung ke..lagi senang..tp nk request patung tu muka aku boleyhhhhhh??haha..dan bila aku gayakan baju tu aku still bersopan lagi dengan bertudung..dan InsyaAllah pasni aku pastikan baju yang nak dijual tu lebih selesa..mungkin dari pandangan dia baju tu nampak ketat sebab baju tu mcm kecik ng aku..sebab sekarang pon aku dh ramai customer yang size ber X X...so kena fair la kan..xkan sume baju nk size aku jerk..kompemlah sume kene diet sebab nk beli baju aku..haru youuu...

dan ade jugak customer yang add fesbuk privacy aku..olololo..akak tak marah pon..kalau yg dah jadi permanent customer aku tak salah aku nk approve kan..kalau kau stalker baru aku tendang kau jauh-jauh..hihi..kalau yang fesbuk privacy tu mahapla..aku approve yang aku kenal saje dan ade mutual fren melebihi d0t dot d0t..sebab zaman sekarang ni ramai sangat manusia berhati busuk.suke je nk stalker org kan..ala..jangan la mcm tu..ai bukan artis melet0p taooo..so kepada yang add fesbuk privacy aku tu sila jangan kecik hati kalau aku tak approve korang sampai ke tua..ehem-ehem..bukan bermakna aku sombong atau bajet artis..tp tetapkan niat yang betul jika mahu menjadi kawan.cukup la satu ayat tu wat kamu kamu paham ye..

oh yer..silakan..silakan ..add la Almari Si Gyhah kalo nak tgk baju-baju melet0p lagi murah dr butik..kompem sebijik!!...tp da banyak s0ld out..mungkin dis week aku updated yang baru...walllaaaaa.~





isk..isk..ramai yang nak beli dress ni tapi ku sayang..
nak let go ke tid0k..?haish..sayangnye!tapi xmo pakai dah..
sape nakkk?angkat kaki..ehehe..