INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Thursday, August 12, 2010

:: gastrik keeee nyahh? ::


syukran..syukran...da masuk hari ketiga umat Islam berpuasa nampaknya...dan juga aku berpuasa...means hari ke 3 jugak aku berhempas pulas bagai nk meraung sebab kesakitan dalam perut...sob3 =(...sedih xleh blah nk cakap ni..3 ari pose plus ng 1 hari before pose wat aku gile babeng kejap nape la ng perut aku...hengatkan merajuk sebab xleh makan kerang bakar rupe-rupenye....

maka berhari-hari juga mom kesayangan aku duk potpet potpet...telepon asyik berbunyik ring-ring ring...<---lagu zaman hingusan meleleh dulu..
mom aku asek tya bila nk g klinik..g jumpe doctor..mcm biasa alasan x munasabah sangat la kan semata-mata nk jaga hati ibu gebu ku yg tercinta..alasan hujan plus ng klinik tutup..macam la tade klinik dlm Parit Raja kan..ala,sememangnya aku malas nk hadap muka doctor ntah pape pastu suh tarik napas lepas napas then bagi ubat pastu bayar dan blah blah blah kau...<----style doctor mcm ni la...
mungkin da jemu ng perangai ajaib aku ni,last-last abg aku yg kol..(dengan harapan aku terus pergi klinik la tuh...weeee~)..siap bagi ayat sedas dua..."tak sayang perut ke wei"<---ni ayat abg aku...ni ayat aku lak--->"tak la weiii...tape..ade perut lembu leh ganti..."..hamek kau sekali aku bagi..buatnye betul,terpaksa la amek perut lembu jual kat pasa then tempek kat perut aku...wakluuuuu!!!...

setelah dicampur ditolak dikamirkan,masuk limabelas kali mom aku kol ditolak dengan seploh,maka aku pon dengan malas yang bertubi-tubi terpaksa la pergi klinik...mak aihhh..ramai nak mampos kat klinik..aceceh..yg ramainya lelaki..alasan nk ponteng pose la tu..mcm la tatau...<--haisssshhh fitn0h fitnoh..
mase jumpa doctor sume aku cakap..tade satu yg tertinggal..aku cakap perut aku lau x makan,sakit..tp bila makin pon sakit..pastu bleh plak dia cakap aku tak pose...weeee~~...hello doctor..i pose la..nampak x muke letih lesu mcm tak makan limaploh hari nei..aku cakap lagi da makan ubat cirit..ubat sakit yot..air garam..sume-sume la...tak berkesan langsung..!masalahnye pose pon leh sakit perot gak..ape ke helnye perut aku nei?hah jawab-jawab...

akhirnye terjawab..aku disahkan gastrik plus angin banyak lam badan...yg selebihnye adalah rahsia peribadi..lau aku dh xde di alam fana ini,doakanlah kesejahteraan aku nti yer..sob3...chewahhh<----sedey nih sedey..ayat pasrah doctor bagi ubat gastrik...suh makan masa sahur..aku cakap kt doctor..selama aku hidup dr kecik tapak kaki sampai besar tapak gajah...aku tak pernah gastrik mahupon buat-buat gastrik..doctor tu da mcm tak boley blah ng aku...msti dia pikir mak aihhh budak ni..aku doctor ke dia doctor..?hahakkkkk...pastu dia cakap lau ade sakit-sakit lagi kt mane-mane organ dlm perut terus dtg klinik...gerun gile dengar...hihik..baek encik doctor..lepas ni nampak gayanya kene buang angin banyak-banyak la lam perut..kene pergi petronas dan pinjam pam tayar sebab nk buang angin..lalalala...sori ye rumet lau tetibe angin puting beliung melanda bilik kita nanti yer...tu bukan angin litang tp angin badan maks..<----gile gile gile!!!

sekarang aku bagai orang beranak anak sulung la..kene pantang itu pantang ini...tak boleh makan pedas..hasilnye hari 1st aku bukak pose makan nasik puteh plus ikan dan hari 2nd nasi puteh plus gulai nangka...sedih wei sedih..tak boleh makan pedas-pedas utk seketika..pastu suh aku minum susu tepong..yg tu berat hati bagai bernanah la nk laksanakan..aku memg anti seanti-antinya bab susu tenusu ni..lau susu stoberi takpe la jugek nk telan pon azab weiii...xpe..arahan tu buat-buat tak dengar je la..boley??hope pasni perut aku kembali pulih seperti sediakala dan dapat makan tanpa pantang larang serta leh je bedal berapa kilo ayam kau nk sehari..motif?tahan mata..tahan nafsu..p bazar wat derkkk je tengok ayam kiri kanan depan belakang...rase cam nk tersekat jerk napas tgk makanan pedas-pedas plus menggiurkan...

oke...selamat berpuasa untuk hari ketiga..harap-harap leh tamatkan puasa dengan jayanya...chewahhhh...wiwit.!wiwit....!!

p/s : psttt...i da beli fon baru...upah sakit perut....hahak!!

MizzGhah