INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Tuesday, January 11, 2011

:: sakit mul0t...huaaaa ::

mud memg x bape nak hokey ye kalian sume..0uch..keadaan semakin tenat..hep me..hep me..seri0usly hate gile ng sakit mcm ni.tp still bersyukur kepada Yang Mengurniakan..sakit tu penghapus dosa-dosa kecil..rite?..sekarang mengalami simptom bibir kering dan pecah-pecah..since dr jumpa encik hubby lagi..tp tyme ng encik hubby tade la parah mcm ni..lite-lite je lagi..nasib la kan..tapi tape..encik hubby paham je pon..sakit mul0t..taleh cakap byk-byk..nti kene sepak..haha..!xde la..mane de aku sanggup sepak encik hubby kan..sayang nyo nyo nyo kat di0..hehe

balik je dari jumpa encik hubby keadaan semakin parah..c0z kat sane nk cari farmasi yg bukak punyalah hamat susah..serious..nk cari farmasi pon susah,apetah lagi nk cari yang bukak..haish..same ke tidak ayat aku tuh?last2 jumpa Watson tapi nk cari Jelly Gamat pon tade..tp tak terpikir lagi nak beli Vaseline lagi tyme tuh..=(

sampai je sini..bibir makin kering..dlu da pernah jd mcm ni tp luka-luka kecil je aku taruk minyak gamat then da oke..tp ni minyak gamat pon tade kan..memg takkan jilat la bibir sendiri c0z org cakap air liur lagi mengeringkan bibir rite?mit0s atau fakta atau auta aku pon tatau...dlu kes ni jadi c0z silap pakai pr0duct..so yg ni pon mebi aku silap pakai pr0duct la jugak kan..sebab gatal beli t0ner pastu campur..aku memg sensitif bahagian bibir..silap pakai memg akan naik luka-luka kecik..huhu..sob..sob..sgt memedihkan dan memeritkan..tambah-tambah effect pada mud aku..nk cakap ng org pon rase cam nak hangen tetibe..betul tak?mcm sakit gigi gak kan..org tak bersalah pon boley je kita jerkah tetibe..hehe..

s0 semalam pergi Guardian dan cari Vaseline...tgk direction and ingredients dan terus grab,,nampak boley apply kat lips je terus sambar..boleh mcm tu?c0z ramai yg cakap Vaseline is da best s0lution utk bibir kering..tatau la sebab ni 1st time aku beli Vaseline..selama ni pon tak pernah pakai lipbalm or segala lip la melainkan lipstick dan liquid lip..yuhoo..then tak puas hati lagi neh..sebab hajat di hati nk cari Jelly Gamat..aku pon tatau la nape aku harus cari benda alah tu..sebab menurut kepercayaan diri sendiri la kan jelly gamat ni sgt bagus utk luka..luka je pon..tp tatau la boley ke tak apply kat lips kan..tgk la dlu..janji beli..nasib bek ader kt farmasi..yg kecik pon mahal jugak ea..tinggal satu je pon..hehe..terus grab..suitable for treatment of minor cuts and relief insect bites..ahh...oke la kot utk luka kat bibir..mind set!yihaaa...

balik je terus apply..kejap letak jelly gamat..kejap letak vaseline..kejap jelly kejap vaseline..bgun2 tido da tak menggelupas..luka da mcm sikit sembuh..tapi yang belah kiri ni haishh nape la n0ti sgt tak sembuh-sembuh jugak..yg kanan memg da 90% sembuh..alhamdulillah..pastu bila telek balik tgk luka mcm da tade ..eheh..baru pasan lol..pastu kawan ade bg moisturizer utk kulit kering..apply yg tu plak..hadeh..memg aku mcm ni ek?kal0 boleh nk terus sembuh dlm sekelip mata..mane boley mcm tu kan?isk..bad habit..jgn ikut pangei aku mcm ni ek..pantang kering sket aku apply ubat-ubat yg ade ni..last2 nampak makin membengkak..huh00..sedih sgt..camne nk g kelas sok ni..b0leh je pergi..bukan pergi pakai mul0t pon kan..pergi naik mut0 je pon..tp mcm x de spirit la nk g kelas mcm ni..sakit-sakit..mengada-ngada tak aku..?mul0t sakit tapi effect x m0 p kelas..hadeh..

dan aku da tanak teruskan tabiat bur0k aku itu..last-last aku p buat muka simpati mintak minyak gamat.ng kawan.kasik pulih bengkak-bengak ni..selain tu minum air masak banyak-banyak..hope esok bibir aku da oke dan boley cakap banyak-banyak..hihi..

 ni jelly gamat tuh...kecik je pon 

 Vaseline..bagus ni..hehe