INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Sunday, January 23, 2011

:: hilang nikmat dunia ::

k0rang pernah tak rase allergic pada s0me of food?yelaa...bila makan rase nak muntah..loya-loya rasa nk pitam la hape la..mcm-mcm la..2 mlm yang lepas..kepala aku pening sangat..berdenyut-denyut ..balik je kelas petang tuh dh mcm nk pitam dowh..tapi bila teringat janji nk kuar ng kawan terus p mandi..after mandi pon pening tu tak hilang lagi..perut mencucuk-cucuk rasa mcm nk muntah tp memandangkan perutku kosong so tarak kuar papelah kan...urat-urat kepala dah rase timbul-timbul..ayat nk kasik over sikit .then bila kuar makan aku hentam chiken chop babe walopon kepala pening hape ku pedulik la kan..janji makan mesti!..dan tyme-tyme tu jugak la aku rase mcm org alahan yang nk muntah sume...bluwerkkk..!tapi aku tahan saje..rugi dowh bay0 ciken chop mahal-mahal tapi dang-dang tu jugak aku nk muntah..baik aku makan biji kuaci yang tigaplosen tu jerk..

so...aku intr0 la dlu pasal aku makan ciken chop kan atas ni..nanti korang leh conclude ape related aku nk cite skunk ng ape yg aku cite kat atas nih..

kes pertama 
korang pernah makan oblong tak?oblong daging ke ayam ke..ape2 jenis oblong la kan...oblong ni lebey kurang mcm burger jugak la kan..ahha..!!lebih dekat lagi korang z00m pada prosperity burger yang kat mekdi tu..haaa..same lebey kurang mcm fotostat je tuh..s0 nk dijadikan cite kat hostel aku ade la org jual oblong..leh la nk order then nk suh delivery kul bape pon..tak kesah..tp after maghrib tu aku da makan ape ntah lupa..tp memg da makan la..full tank..so oblong ni delivery lam kul 11..memandangkan aku da kenyang kan..so aku take tyme kasi makanan turun dlu..phuhh..phuuuh..oblong ni aku pandang sipi-sipi je...takmo makan lagi..then mata da ngant0k..dlm kul doblas lebih aku mentekedarah oblong la plak..tp makan separuh je sebab barang da sejuk mane best lagi kan..separuh agi aku simpan..aceh..bajet la sangat nk simpan kan?esok pagi terus buang jugak..sebab nk jaga hati oblong kasik simpan la dlu barang sejam dua kan?kan?

pastu aku terus ZZzzzZZZ...masa tengah tid0 tuh aku rase mcm ade sumtin terlekat kat kerongkong aku..igtkan kene tindih setan..rasa mcm tak boleh bernafas weh...tulun..!tulun..!pedih ulu hati la..mcm-mcm hal minah ni...bgun-bgun then minum air masak..sambung tid0 balik..tapi rasa yang sama dtg balik..bangun lagi tgk jam kul 4..terus ke toilet..omaig0d! aku muntah sume ape aku mkn..sume..!kompem tade tinggal satu pun ..uhh..perasaan nak nanges..bila aku muntah aku salu rase cam nak nanges..rase penat sangat..!hadoww..sebab xde makanan dh lam perut so berfeeling letih yang amat..korang tau ape perasaan aku lepas tuh?aku rase mcm nk menjerit arghhhh kejamnye oblong buat aku sengsara mcm ni...huwaaa...!...lepas pada tuh aku sangat anti ng oblong..sampai sekarang aku dh x mkan..malah prosperity burger terkena tempiasnye sekali..aku pon tak makan...malah aku seksakan lagi diriku dengan tak mkn burger atau seangkatan rupa mcm daging burger...puas hati aku! mcm tu sekali kan noks...gile kejam aku..sape suruh buat aku muntah then lemah longlai mcm org alahan..haishh...

kes kedua : lepas dh hilang satu nikmat di dunia...huhu...
aritu aku ng rumet pergi Carrefour..saje pergi cuci-cuci mata...then kwn aku  ni suke bebenau makan sushi..so temankan dia pergi beli sushi..perut tengah lap0..aku ni bukanlah penggemar sushi okeh..tp aku tengok mcm best je kan..s0 aku rembat la barang satu atau dua..tipu..!aku beli 4 jenis okeh...! bila perot lapo,mata aku memg rambang la kan..aku ni jenis suke bazirkan duit asal perut aku kenyang...gilos adios..after bayar ape sume kami pergi makan KFC..nampak je KFC terus masuk..aku memg gile ayam..bukan gile kentang .so sushi ni kami simpan dlu..bajet nak makan kat bilik la sangat..after dat terus pergi karok..bila balik umah da nk dekt puk0l doblas mlm mcm tu la..then after mandi kami-kami ni sibuk tayang sushi memasing..amik buh la piring atur comel-comel tgk sushi sape paling kiup dan gojes...haha!...aku pon makan la sekerat sekerat..pastu cuba yng kwn aku punya..terus syok makan en hubby kol..ya ampun...terus delay jap makan sushi..ade lagi la yang aku punya tinggal siket..kawan aku tak makan sebab aku amik yang ade chili..so pedas ko tauuu..sekali masuk mulut dah rse berasap telinga..so tengah baring-baring gayut ng en hubby ni..tergolek sane tergolek sini mata pon terpejam dengan sendirinya..

mcm biasa..aku rase mcm kene tindih lagi...hadoi..aku bangun then terus p tandas..kali ni rase mcm alahan anok kembo kot..muntah tapi tak keluar..sengsara weh hid0p mcm ni..hukhuk...mulut duk bluwerk bluwerk..sampai terkeluar air mata..nasiblah biji mata tak terkeluar sama..aku rasa menyampah sangat ng perasaan mcm ni..ko tau pe ku buat..aku memg hangen sama sushi tu..aku teringat ade baki sushi aku atas meja..aku hambik terus baling dlm tong sampah..bunyik mcm kejam gile...memg kejam dowh pompuan ni..sebab aku benci pd makanan  yang membuatkan aku taboleh tid0 dengan lena dan asek muntah...sejak dari hari tu aku tak nak pandang sushi lagi..aku suka tgk sebab cumel kot tp aku tak boleh makan...

oke..skunk aku boleh related kan ape cite kat ats nun di sana..aku makan ciken chop kan ng keadaan aku pening..so aku terpaksa tahan nafsu aku dr muntah sebab fevret aku kot ciken chop tu..fevret forever..so aku tanak aku hilang nikmat dunia yang tuh...so after makan ciken chop tu aku terus makan gula-gula..aku tanak muntah ciken chop..aku rase kalo aku muntah kompem ciken chop pon jadi mangsa aku gak..tp aku sayang ciken chop..muahhx...muahhxx..