INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Sunday, January 16, 2011

:: rahsia bulan kelahiran ::


assalamualaikum dan bismilahirahmanirahim..

hehe...sesiapa yang lahir bulan Mac jum kita sesama share rahsia bulan kelahiran
aku sebenarnye agak musykil lagi keliru..ekceli ada yang berkaitan ng aku jugak ciri-ciri yang terdapat dalam bulan Mac ni kan..seharusnye memg aku tahu yang mempercayai zodiak ataupun bintang kelahiran(Pisces contohnya) adalah sesuatu yang syirik bukan..so yang ni aku pon musykil la boley percaya atau tidak..tapi dun u all worry sume..tetapkan hati..aggaplah ini sekadar info sahaja dan jangan mempercayai 100% kerana yang datangnya sume dari Allah S.W.T...

jum aku c0mpare sedikit tentang info yang Dato' Dr Hj Fadzilah Kamsah ni kaji..erm,tatau la..ni aku dapatkan kat fesbuk..godek2 terjumpa la menda alah ni..tapi tatau la sekadar letak je muka Dr ni atau pon memg betul dari kajian beliau..Wallahualam...

* BERPESONALITI MENARIK DAN MENAWAN
aceh..kembang jap l0bang idung...haha..!nk bantai gelak boleh...adelah 79% betul...prinsip aku kalo kluar je mesti 'bersiap'..i mean bukan nye kua menonong je tanpa seurat benang secalit bedak,..muka harus nampak berseri-seri wal0pon tyme tu tengah sakit...ngeee...dan pompuan semua,satu je nk hengatkan anda..anggap diri anda sume ibarat RATU wal0pon anda tidaklah ratu mane..jerawat batu banyak..gemuk...ign0re it .percayakan pada diri yang anda sangat menarik dan menawan..pasti hidup anda jd bersemangat..

*MUDAH DIDAMPINGI
ia..sangat mudah didampingi kal0 sape2 yang betul2 kenal akan aku ini shiapa..1st impressi0n org yg baru nak kenal aku pasti cakap aku seorg yang s0mbong..pasti okeh..pasti!..ntah setan mane yg hasut aku ntah ..aku ade satu penyakit malas nk tegur org...boleh mcm tuh...tipu2!!..kengkadang aku tak teg0,tp aku juz senyum-senyum kure mcm tu la..sebab kal0 teg0r,aku lemah bab nk susun ayat okeh..,kal0 sape2 yg baru nk kawan ng aku mesti amik masa yang lama..lebih kurang 5 jam jugak utk aku bermesra..ahhhaaa...!tp bile dh jadi kawan...yg 1st impression td tu dh lenyap..cakap aku baik hati..erk eleh...blah la..puji diri sendiri tak tahan..choiiii!

*SANGAT PEMALU DAN PEMENDAM RASA
 sangat pemalu tu lempar dlm longkang lah..pemalu la sangat...memg la aku ni pemalu..pemalu ni bertempat la sayang o0ii.kal0 p pasar beli d0nat bulat p0n malu2 tersipu-sipu baik balik je..kan?kan?..okeh..kal0 bab pemendam rasa tu harus..haruslah sangat..aku memg jenis pemendam rasa yang secukup rasa gtu..!kal0 kecik hati,makan hati,terasa hati dan segala bagai hati lah..aku lebih suke keep silent in my heart..aceh..ayat terabur takleh blah..bluwerkk!
*SANGAT BAIK SEMULAJADI,JUJUR,PEMURAH DAN MUDAH SIMPATI
betul..betul..115%..! i agree wit dis statement...golek-golek jap tanda setuju..hikhik..nih aku nak puji diri sendiri nih..aku sangat baik semulajadi..bukan yang dibuat-buat..bukan yg muka pelastik..!asal nak buat baik je baik ko pergi sarung plastik sampah kal0 nak bermuka-muka..kan?dari kecik sampai bes0 mcm ni ha..mak aku didik suh jadi baik..baik semulajadi dari dalam..dan juga luar..jujur...yup..setakat ni aku rase aku jenis jujur..jujur berterus terang..kal0 aku buat silap ng bf aku,aku cakap aku buat..aku takleh la nk simpan-simpan rahsia ni..aku bimbang nanti tibe2 dia tau dr org lain tak ke naya aku..better aku bersikap jujur dlm perhubungan..dan juga kal0 aku tak puas hati ng seseorg,aku jenis s0und direct..jujur la tu kan..drp s0und belakang ape kes...penak0t..cis..!hamek kau..dan mudah simpati..yer..satu kelemahan dalam kebaikan aku..aku sangat-sangat mudah simpati ng org..kal0 org nanges-nanges depan aku,aku pon nanges same..eiii tak malu kan..menagih simpati la plak aku nih..aku jenis mudah kesian kat org k wal0pon tanpa aku sedar aku telah ditipu..huwaaa!

*SANGAT SENSITIF PADA PERKATAAN YANG DITUTURKAN DAN ALAM PERSEKITARAN
uhuk..uhuk..ya,..ya...eh banyak yg betul ni dr yang tak betul..!aku sangat sensitif dan mudah sentap wal0pon ko nampak je muka aku kental giler kentang mcm ni kan..aku mudah menanges kal0 aku terasa ng ayat yang dituturkan..kal0 ko nampak je muka aku buat derk..buat bodoh je tp sebenarnye aku dah menanges dlm hati...try la intai2 dlm hati aku..heeee


*TIDAK CEPAT MARAH DAN SANGAT AMANAH
aku ni paling cool bebeh..mane boleh hot-hot..nanti muka berkedut..hehe...silaplah beb..aku memang kaki hangen..same je ng bf aku..jenis hangen satu badan..kal0 tak kena siket,ke laut lah jawabnyer..bukannye aku sepak org sampai ke laut..tp hangen aku tu mcm puting beliung la jawabnye...amanah?erk..aku sangat amanah!fullsetop..ngeee

*KECENDERUNGAN UNTUK BERDENDAM  JIKA TIDAK DIKAWAL
sape-sape yg pernah kutuk aku,hina aku tu siap la..aku pancung kepala..nak?mau?hah...berdendam tak..berdendam tak?,..no komen..kal0 nk tgk aku berdendam ke tid0k..cubelah...

*SUKA MELANCONG
aku sangat suke melancong.kal0 boleh nak melancong 25 jam 365 hari tapi apakan daya aku bukan jutawan..nasiblah bf aku punya sifat sama...suka berjalan-jalan non stop..berdua pasti lebih baik bukan? T___T

*SANGAT MANJA DAN SUKA DIBERI PERHATIAN YANG TINGGI
nak kate aku manja sampai asyik duk bawah ketiak mak tu,xdelah..manja sikit-sikit je kot.maklumlah umur dah makin meningkat so sifat manja tu beralih sudah...manja kepada bf la plak..nk memanja lelebih sikit tak salah kan..dan aku nak je org bagi perhatian yang lebih..kal0 tak,aku melenting la jawabnye..itu adelah faktor hormon,,lagi tua lagi nk diberi perhatian..setuju?


*KELAM KABUT DALAM MEMILIH PASANGAN
nehi..nehi..!aku bukanlah terlalu desperate dlm mencari jodoh yakni memilih pasangan..ko tau aku nk memilih pasangan hiudp punyalah susah..hehe..mcm bf aku sekarang si hensem ni kan...kenal da lame dh..since kat skolah menengah lagi..s0 sape2 jgn meraung la ek kal0 aku  kenal lebih lame lagi bf aku sekarang...then tak kawan lagi..after dah bertahun-tahun baru jumpa balik then melayari percintaan yang begitu indah sekali..ayat luga sangat!...wink2

*SUKA DENGAN HIASAN RUMAH TANGGA
aku mewarisi bakat emak aku..suke ng hiasan dalam dan luar rumah..tp bab2 menanam pokok bunga ke mintak mahaplah..aku tak pr0 dlm bidang tuh..tp bab susun atur dlm umah dan design2 terkini serahlah padaku..ehem2..


oke..sampai di sini saje..dh kenal ciri-ciri aku tak?sikit la kot....tak boleh cite banyak-banyak..sikit-skit sudah la yer..bobbbai