INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Thursday, January 20, 2011

:: praktikal ::

Assalamualaikum dan Bismillahirahmanirahim...

Semenjak dua menjak ni rase mcm kalut je diri ini..tobak serabut...tahu tak aku serabut sebab ape?
mcm ni kan last week kami-kami ni as a pre graduate harus serta wajib apply untuk industrial training la kan memandangkan bulan May nanti kami-kami ni akan menamatkan pengajian dengan jayanya..InsyaAllah..berd0a la semoga lepas sume paper terutama Final Year Project..harap sangat dapat siapkan software tersebut bulan April nanti..susah w00...sume kene survive sendiri..hakikatnya until n0w aku sendiri p0n tak paham ng tajuk project aku tu..but still wish grateful c0z dah 0n my progress...20 % da siap..sekarang gigih kene cari c0ding utk 1st step..uwaaa....nan nanges boleh tak...banyak benda kene setelkan sebelum habisnye bulan Januari ni.

oke..back to the tajuk..haha...!..s0 aku attend la satu perjumpaan pasal cane nak apply utk practical nanti..seharusnye mempunyai 3 choices..tak kesah negeri mane-manepon lantak p la nak practical kat mane pon kan..memang la niat aku nak buat negeri tanah air ku je la kan...sebab satu jimat kos minyak ketapi aku nak g keje nanti..kedua makan minum aku ditanggung beres oleh mader aku..ketiga aku leh berser0nok-ronok nak mengular tyme keje g kar0ke kat giant ke kan...keempat leh je aku manja-manja ng mader aku time hujung minggu...kelima boleh aku tid0 dlm umah aku sendirik means aku tak perlu nak menyewa rumah kal0 area kuala terengganu sahaja kan...s0 secara keseluruhannya big advantages la kal0 aku pilih negeri Terengganu Darul Iman ni kan..kang aku buat senarai advantages 0verlimit la plak...hehe..

s0 diskas punya diskas ng banyak pihak termasuk family aku..encik hubby aku..kenkawan aku...maka dengan ini aku memilih Singap0re utk praktikal!...lempang*...aku memilih Terengganu...okeh..dah letih cakap asek2 Terengganu..pasni kena guna sh0rt form je la...dan aku juga telah memilih 3 tempat yang sangat sesuai ng jurusan yang aku hambek...takkan aku nak pilih jadi tukang masak kat hotel sedangkan aku belaj0 letrik...mampussss...takkan aku nak jd d0ktor kan..pelik la sangat tak?sepl0h org patient mati sehari..yela aku inject pakai karen..kahkah...okeh..ni tempat praktikal yang bakal aku pergi..tu p0n kal0 diterima la..kot-kot tetibe HR tgk resume aku nanti tgk muka aku mcm pecah umah terus reject aku..hu..hu..hu...la jawabnye..pinjam bahu boley..?nak nanges..ngeee~

i) TM Training Centre,Medan Jaya,Rusila 
hamek sekali bagi alamat terus...sape nak apply boleh...boleh..dipersilakan...mesti pelik kan kenapa aku pilih Rusila sedangkan ade je Telekom tengah-tengah bandor tu kan..suke hatiku la kata hatiku...paham dok?sebab mother in law keje kat situ..dan MIL jugak la yang rekemenkan tempat praktikal tu beberapa bulan sebelum aku nk apply lagi ni ha...bagus tak my MIL?bagus kan..siap kol aku lagi tanye bila nak anta resume..sabar ye my MIL..kal0 da jodoh tak ke mane..aceshhh...nasib la ade MIL..sekurang-kurangnya dapat gak la nak merasa keje kat TM dan InsyaAllah my MIL juga akan usahakan supaya aku diserap masuk keje kat TM after practical tu nanti..terharu sangat kan dpt MIL mcm tuh...ni sayang lelebih ni..encik hubby lagi la syi0kk melompat-lompat..at least dia xde la mcm ayam hilang anak bimbangkan aku..takut aku mengorat lain katenyer..kal0 keje sekali ng mama dia bolehlah mama dia tlg tgk-tgkkan aku...rep0rt tingkahlaku aku..huhu..pasni kene prepare buku rek0d disiplin la mcm ni..cukup bulan mama dia submit buku rekod kaler biru tuh menunjukkan aku taat setia sangat pada encik hubby..puas hati ye encik hubby..!

ii) Petronas Gas,Kertih
ekceli aku memikir perihal ini seploh kali tahu tak...wal0pon aku ade 'kabel' tapi tak bermakna aku akan dpt keje kat sini..eh wrong la..!practical ye noks..jangan berangan dulu nak keje sini..aku secara menyerah diri tekan 'pilih' dlm application tuh...dan aku dh kol abg Nazri..dia cakap after dh apply,bgtahu la dia sepatah dua kot-kot boleh nolong nanti..kal0 dpt practical kat sini,alhamdulilah..company bes0 tuh..experience pon bes0..gaji pon bes0 dan risik0 lagi beso..laki?bes0 gak ea??..laki aku kurus slim je..xde maknenye aku nk cari yang bes0..ai sayang u encik hubby..dun worry!..dan secara jujurnya aku sangat takut utk join company mcm ni..yela..memg company terkenal serata alam,tapi aku sangat perfomance aku agak kureng...kal0 aku ni lelaki takpelah..ni aku bimbang dia suruh aku buat keje-keje yang sememangnye aku tak pernah buat....pastu kene marah-marah lagi..haisshh...setmind je ni..dan kal0 nk masuk tempat mcm ni aku dah tahu dorg takkan tgk pointer punyalah..!pointer dh ranking ke bape belas aku pon tatau..skrg dorg tgk perfomance dan juga attitude kite..kal0 attitude bagus sangat barulah dorg serap masuk...so..sape2 yang ponter 4.0 tu try la mintak tapi kalo perfomance kelaut...keje kilang la jawabnye,..!nasib la aku kurang cerdik..tak dpt la 4.0 tuh...haha!gile kaver punya ayat...

iii) Universiti Malaysia Terengganu
haa...korang mesti terbayang aku pakai baju kurung...pastu pakai spek bes0..gantung kad metrik kat leher..bawak fail..mcm ala-ala prof gtu kan...bajet pensyarah..!..haha...ade la siket iras-iras DR taraf phd..tapi ni last choice aku..aku text my brother in law..dia keje dlm tuh..ape position aku lau apply practical dlm tuh..dia cakap duk lam opis atau lam makmal dan goyang kaki..waklu...!sape tanak goyang kaki dpt elaun..waduhhh ngek..saya mau !tapi ni dekat bebenor umah aku..masuk gear satu pon da sampai UMT..hahak..!..yang dlm ni kabel aku lagi bes0..abg ipo tuh..bukan nak berlagak..tp kompem la dapat kan...haha..gile bangga ayat...

dah cukup pilih tiga-tiga..dh memenuhi kriteria..kwn aku ade suggest..katenye kat tempat dia keje ade nk pakai org sesangat..Engineer...huhu..kat Kerteh jugak katenye..Multi Trada Alam..not sure la sangat pasal company ni..coz aku try search asek pending jer..aku KIV dlu la yang tuh..bila dh terdesak nanti aku try la apply plak..sekarang jugak gigih kene siapkan resume utk pihak UTHM fakskan pada tiga-tiga company nih..huhu...mane nk cari gambor cun nih..kasik org amik terus aku keje..hehe...oke ..doakan aku yer..

p/s : rajin bangat baca metro today..ade gambo encik hubby kat page hiburan youuuu..haha!glamer lelebih..muka aku xde =(..nak siggnnn pelis...