INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Friday, October 15, 2010

:: presentation PSM1 ::

assalamualaikum and salam satu Malaysia to everybody..t0day, i would like to present ab0ut my project tittle...bla..bla..bla..mud presentati0n maseh hado..hihihi..so xleh nk dikate hape la..alhamdulillah syukur nikmat kepada Maha Esa ..korang tahu ape perasaan aku sekarang?? lega tahap nk mamp..hah macam tu lah..sgt lega okeh..dh boley tarik napas laju-laju,makan kenyang-kenyang,baring-baring atas katil..betapa nya hidup aku yg bizi sebelum ni kan..

so 11am td dh terungkai segalanya..acewah..korang tahu macamano berdebarnya nk tgu turn present?aduyai..sangat hebat perasaan itu.rase cam nk pecah jantung..dan juga selamat tinggal PSM1..dan selamat datang PSM2 pada last year aku di UTHM..means sem last..PSM??amende tu?ehem..bukan Pusat Sekolah Memandu ye tuan-puan..PSM iailah Projek Sarjana Muda.dan juga kerana PSM ni la wat aku bizi 28 jam mengalahkan orang yg paling bizi di dunia..seriusly ng tajuk projek aku,mane perlu setelkan report lagi sangat memenatkan diri aku..2,3 kali kena baiki kesalahan yg sama sehingga satu masa aku rasa down sangat-sangat..betapa kejamnya PSM 1 ni..xde sape yg cakap..wahh enaknya buat PSM ni..kepala hek ngkau..berani cakap,meh run litar depan aku..hehe..takuttt...dan tenks kepada org sekeliling especially my supervisor..biarlah org cakap apep0n,yg aku tahu aku kena jaga mus SV aku yg x menentu tu..kejap jumpa marah2..kejap gelak,.kejap suruh buat,kejap balik ng tangan kosong xde keje..kesimpulannya aku memang x paham ng ngkau wahai SV..tp aku perlu bermuka-muka untuk dptkan A or A- or B+ utk PSM1 ni..

ko bayangkan nk tgu hari ni punyalah mcm-mcm perasaan..sedih,takut..xpyh cakap la..mase aku anta seminar paper last week kepada panel yg nilai aku,pastu aku rase sgt letih...ko tahu letih??makan ntah kemana..tdo pon x sampai 2 jam je pon..aku rase mcm aiii peritnye hidup mcm ni..balik bilik bukak laptop nanges depan laptop..ngeri kan lau aku dh gile mcm tu..bila aku tgk gambar-gambar yg tersayang aku ni,perasaan nk balik membuak-buak..aku memang xde kekuatan masa tu..penat sangat..sebab aku penat aku nanges..bukn sebab aku benci kena repeat 2,3 x buat seminar paper..tu xde problem langsung bagi aku..tp bila aku rasa sampai satu level yg perasaan aku dh xleh kata ape,diri sendiri penat,letih..wat aku down..down..down...dan menanges sepuah hati..aiii x malu kan ...

dan tibalah hari ini..ko tau aku x tdo...semalam pon aku nanges..sebab??aku takut camne aku nk present..camne aku nk jwb soalan-soalan yg sangat maut itu..maut lah sangat...aku nanges puas2 sampai bengkak-begkak mata aku..kihkih..nasib mr hero aku dtg menyelamat heroinnye..pkul 2pg buat 3G semata-mata nk dengar aku present..konon2 dia tu berlagak panel la..hehe..credits to him..sayang dia more more more..dan segala kekusustan aku terjawab bila masuk lab sistem pintar tu..ya hampun..kenapa??

  1. dua-dua panel aku sangat kelaka okeh..sorg nampak mcm psiko nak mampos..sorg lagi mcm otai je
  2. mereka sangat suke gelak-gelak ..kenapa??ntah..aku pon tak tahu..lucu ntah hape-hape
  3. boleh bercakap dlm malay version..sgt best..!part present memg fully english..tp part ask question memg xleh blah..sume belasah BM..okeh!!..
  4. ekceli kalo ko nk skip part present pon xpe..sebb mereka x dengar..asek berbual-bual je then bila "oke,tenyu,..dat's all"..baru gelabah2 nk tye soklan..
  5. boleh gurau-gurau lagi..maksud aku bukan main teka teki..bila dh blur nk jwb soklan..yg mampo sengih-sengih ketawa2 sket bagi ilang nervous tu..haiii...nasib badan kennn
  6. hah..ni lawak nak mamp0s..ade ke pat0t yg 3 org last tu mereka suruh present serentak!!..kahkah..lawak siyot..yg penting panel aku memg sempoi..
dlm setengah jam gak aku berdiri depan..komen?aku kena upgrade projek aku ..alahai..dh la buat yg ni pon da pening..ape lagi daaa.."Content Based Image Retrieval using Principal Component Analysis"..korang pening x??dengar tajuk pon dh melampau hebatnya..aceceh..biasa-biasa je la..xkluar satu sen pon utk buat projek ni coz aku buat software yang mane aku leh cari image dlm database yg very da big big tu yg gambar beribu-ribu lemon tu..so limablas hari pon blom tentu kau mampu jumpa gambar yg kau nak kan..so aku cipta software ni utk senangkan kau cr gambar ni dlm beberapa minit je..tp yg pasti aku akan pening lagi utk coding-coding MATLAB tu.ayooyooo,,dh..mau tdo..!!lupakan PSM..lupakan MATLAB..babai...krooohhhh krooohhh




MizzGhah