INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Friday, October 29, 2010

:: part3 : mekup ::


hai..salam..ser0not kan teng0k barang mekup banyak-banyak..mcm best je tgk org bwk beg mekup besau-besau..alahai..pompuan la katekan..pantang ng mekup..lau g Watson kompem je duk  melekat bahagian mekup kan..test percuma sape yg tanak..sapu sane sapu sini..solek sana solek bibir..auww auww..hasilnya masuk dengan muke pucat,keluar dengan muke bidadari jerp kan tanpa pembelian barang pon..hahak..kat bawah ni sikit jela dari mekup aku..tu pon yg basic-basic hajo...opkos la Mary Kay..mane leh curang okey..i x curang..tp curang sket-sket tu bolehlah..campur ng compact powder 2 way foundation yg Maybelline punyer..nak buang ,baru je beli..nak sedekah..sayang sangat..hehe


Foundation : memandangkan aku ni jenis oily skin,so aku suke dan jatuh centa yang amat ng foundation M.K..medium coverage..so when apply kat muke,xde lah nampak berminyak bagai mcm nk goreng kopok kan..geli tak kalau tgk cermin,muka dah berpeluh-peluh plus ng minyak lagi..geli kan?kan?kan?apatah lagi org yg memandang..so..u must try..foundation tu kecik-kecik cili padi..dah 4 bulan pakai lom abes lagi..wah..berpantun gitu!muahx!

Eyeliner : Sebenarnye mata aku ni bukanlah jenis mata besau dan bukan juga jenis sepet mat pet okey..so mata aku sedang-sedang je.eyeliner aku lebih suke pakai jenis liquid dari crayon..tp dua-dua aku ade tau..lau liquid ni kene hati-hati sket..takut terconteng ke atas ke bawah,..lau crayon ni main toreh saje..suke ng M.K jugak coz x comot walau kena air..sangat waterproof coz nk tanggal mcm tu je x boley..kena sental ng eye mekup removal..oke?muah jugak kat eyeliner..gambar kat bwh aku pakai eyeliner liquid..tak nampak sgt kan coz aku pakai lite-lite jer..x menonjol sangat..lau nk kasik mata besau lagi conteng atas bwah ea...tp aku amik masa 15-20 minit lau utk smokey eyes..bapak lame nk mekup mata saje


Blusher : aci x aci lau aku cakap aku wajib pakai blusher or cheek colour?..mungkin sebab pipi aku jenis tembam so aku wajib pakai..gigih gitu..tp aku x suke warna pink..oke..x suke pink..boleh terima x?aku suke sangat-sangat beribu kali M.K nyer kaler blusher..sparkling cider..wow..nampak natural jer..x nampak pink sesangat..cume nampak shining je pipi then nampak tirus jer..tirus??kurus la kot..eheh

Mascara : benda alah ni pown xleh dipisahkan ng aku..kena jugak pakai..lau x pakai x lengkap hidup..cewah..ayat!..walaupon aku ni jenis x penah mencuba fake eyelash..tp terhingin jugak la..tp kan bila pikir2 balik..takkan aku nk p kelas je pon nk lekap fake eyelash tu kan..nak jugak mata cam Rozita Che Wan..nk mata kedip-kedip ibarat barbie dolls..huhu..nak jugakkk!!..tp ng Ultimate Mascara ni aku xperlu nk bazirkan duit beli berpuluh-puluh fake eyelash tu kan..aku apply je mascara tu then bulu mata aku 2x ganda nampak panjang dan lebat..tak caya?cubalah..murah jer..RM75

Lipmask : Walaupon ade org sangat x mengambil kisah tentang bibir,tp tidak bagi aku..selain mata,bibir adalah part paling penting..dari mata turun ke bibir..tidak begitu?haha..aku makesure pakai lipmask 2x seminggu..tak susah pon kenkawan..juz letak around 5 minit,then gosok2 dan bilas ng wet cotton..hasilnya bibir lebih anjal..gebu dan pink-pink gtu..tanak pakai lipstik pon xpe..tp lau pakai lipstik lagilah gojes m0jes..sesuai sangat sape-sape yg bibir kering or kehitaman..smokers pon pakai tau..aku paling takut lau hadapi masalah bibir kering atau gelupas atau pecah-pecah..x best mata memandang kan?nak pakai lipstik pon x boleh..tanak la mcm tu..sayangi bibir anda..muahhhhhhx

Lipstick : After pakai lipmask,kompemlah nk bibir kaler merah sket..pink ke..tanak nampak pucat jer..nampak x bermaya kan..ade org yg xsuke pakai lipstik kan...mcm aku..lebis selesa ng gloss..bila dh umur meningkat,aku ade perasaan nak mencuba..tambah-tambah lagi lipstik Mary Kay ni mengandungi madu..so bagus kan??xpyh pikir 2x coz kebaikan pown banyak..bila pakai xde la rase selebet..pakai 4 jam pon still ade lagi kaler kat bibir..tp aku suke sgt ng gloss baru punya..Rasberry..cantek woo kaler..rase cam nk cium-cium je bibir sendiri..tp apakan daya,dh bibir sendiri..haha!

tu je untuk setakat ni..yg remeh-remeh macam pakai pengepit mata xyah la ea nk share..dh kompem kepit cara sama..xkan terbalik plak..hehe..dan satu je advise..pompuan haruslah bersiap..walaupon ade yg pertikaikan harus bersiap untuk suami sahaja,kenapa nk tayang pada org luar..yup..memg betul..tp ade kajian mengatakan apabila seseorang wanita bersiap,means pakai mekup..pakai baju cantek-cantek,beliau akan merasakan dirinya hebat dan akan bersemangat melakukan kerja..betul tak?hanggukkan kepala..sebab aku pon terdiri daripada org itu..apabila aku tersangatlah malas nk p kelas yg lecturenye sangat membosankan,so aku pilih utk pakai cantek2 then pakai mekup..rase ca, hebat dan semangat sangat..oke..tenkiu...babai


MizzGhah