INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Friday, October 08, 2010

:: part2 : perfume oh gucci oh gojes ::




 hye si kacak dan si cantek sume..selamat..selamat..challow bette..!!..selamat datang ke edisi perfume lah pulakk..hehe..~

p0st entry di awal pagi...ekceli sangat rushing sambil pakai masker bertempek kat muka..kompem hantu yg da nak masuk kelambu ..lari terkangkang-kangkang tengok muka aku..kire tuko shift la ni..s0,i saje la nk share ng korang..kira mcm tutorial cincai-cincai la ni..ni la antara separuh my collection of perfume..sikit je..sangat feeling nk ade 1 wardrobe yg full ng perfume..tgu jd t0kei perfume la ye..aku ni sangat cerewet ng bau-bauan ni..sebab hidung aku ni kategori OKu siket..mane org cakap best,aku cakap tak best..mane wangi,aku cakap busuk..boley gtu??haruslah boleh..kita dilahirkan hidung sama,tp taste non samo hokey..!! so conclusionnye tepuk hidung,silalah bau..mane yg best rembakss sudey..

first perfume yg aku ada ialah J.Lo..glow after dark..aku rase cam x best bau dia..lemak-lemak je..ekcelli aku sangat loike loike very much ng bau-bau eks0tik..bukn bau-bau manis or bunga-bungaan..sgt x suke..example DKNY..aku x suke bau manis apple..!aku suke mkn buah x bermakna aku suke bau buah..boleh??tapi nk juga buat koleksi satu..tp yg J.Lo tu bila aku pakai after 1 hour maybe,bau nye sangat best..sungguh..silalah beli..sekarang tinggal botol kosong..sebab adik aku sembur sampai habes..huhu..skrg mcm susah sikit nk jumpa..pergi Down Town,ade..tp x berani sangat nk beli tmpat mcm tu..x 0ri..huhu =(

perfume kedua..Guess ..warna pink botol kaler silver..tu pemberian Najmie..haaaa...yg tu aku sangat-sangat suke..loike five star..!!sebab bau nye sgt ekslusif gtu..mcm bau org kaya-kaya..tp yg pakai x kaya pon..so,sgt sayang nak habeskan..jd harta pusaka aku..sekarang dh x pakai lagi coz nk simpan isi yg ade secoet je lagi..s0 aku decide beli Gucci by Flora..owh..yg tu still in gud condition dh full tank lagi..sape nk,aku boleh kasik..not my taste.. !!menyesal beli...sedeh lagi =(..then beli yg merapu-rapu mcm Body Shop..yg tu pakai tym-tym nak p kelas je..yg perfume canggih-manggih ni pakai nk g dating..layannnnn sket..haha.

then aku sekali lagi fall in love ng Guess Gold..kali ni botol kaler gold ..bau lemak-lemak gak dan why i grab it??sebab bau nye sebijik mcm J.Lo..oh Gosh,sangat best bau tu..so,aku pakai jimat-jimat je la..sayang kenn...aku sekarang tengah mencari Escada botol kaler biru..harum..coz kakak i pakai yg tu..aku asek kebas je,,hikhik..dan dipersilakan tatap perfume terbaru yg aku rembaks lagi..tadaaaa

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


hah hamek kau..3 sekaligus..tp jgn tertipu..aku beli yg miniature punyer..bestkan mcm ni..leh try & error lu mane yg best..lau best 10 star,leh grab yg 100 ml nyer..hehe..so,ptg semalam delivered brg ni kat hostel aku..tenks to Zaza coz kasik harga fren..hehe..3 botol RM90 hengget..yg 0ri punye..tada camppur2 okey..so decide amik Escada Desire Me, Lola Marc JAcobs  dan Gucci by Gucci..dan sangat adore ng bau Escada..best sangat..so pasni saya nk grab botol besauuuu..bolehh??

tips pakai perfume?..aku main sembur je..tade tips okey..tp satu je,aku akan pakai perfume after pakai losyen..lagi gojes baunyer..dan aku suke sembur pada baju..kasik cepat rosak sket baju..leh beli baju lain..ngeh2..then nk makesure perfume tu ori ke x..kau goncang botol perfume then tgk ada x buih2 kecik..if buih2 tu naik dan hilang dalam sekelip mata,kompem2 itu pasa malam punya daaa...lau buih2 naik ke atas & take tyme utk hilang itu 0ri la tu..sekian,tenk yu..jumpa lai tutorial di part 3..hehe

MizzGhah