INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Monday, October 04, 2010

:: part1 : sayangi kulit wajah anda ::


ni bukan entry nk yang promote barang koleksi ye tuan-tuan dan puan-puan sekalian alam..mud untuk berentri pasal "beauty of da beast" sahajo la kaedahnya di sini..dan ni bukan juga entry ape tu...orang cakap..entry menjaja product di tepi jalan 0lso..oh no no..saya bukan seperti itu " ahakkkksss...akak-akak tu,mai dekat mai dekat(slang sheila rosli )..haiissshh,ala kak,muka akak ni mcm kilang jerawat..!eiiiiyyy...nah saya bagi akak try krim ni..kompem meletop la kau kak..suami x cari laen.."..ni kesah penjaja yg x berhadap dengan orang..anda paham?pastu dang2 je akak tu terus beli  krim cap ayam tu..dh nye tamau laki cr lain..hahak...

dah..saya tidak paham apekah perenggan di atas..mungkin penyedap bg permulaan sesuatu blog..heheeee~..


ni set skincare aku..x banyak..juz cleanser,freshener,mask,moisturizer..then ada whitening system..dan last utk acne..tu je..simple kan..xcerewet..tp punya sifat yg sangat malas nk cuci muka dan sental-sental ni..ni kronologi product ape yg pernah aku pakai..hehe..jgn gelak ..jgn sengih..diam je tau.tp sila nanges.=)

darjah 4 , 5 dan 6 ------> x pakai pape..juz pakai bedak 3A yg bekas kaler ijau tu..sekali sapu,putih melepak mcm tepung gomak..x pon mcm 0pera ..tp 0pera tu hitam sket dr aku lesssss

tingkatan ------> erm..pakai campur..seingat aku la..Fair & Lovely,Safi ,Olay,Nivea..

after skolah..masuk p0li ------------> campur gak..Olay whitening la yg bertahan sket pon

masa menganggur sekejap ------> Alyssa

masuk u -------> Natasya

sekarang-------> Mary Kay

wah...boleh bukak ki0sk jual product ni tau..ekceli aku ni bukanlah addict sangat ng menda-menda alah ni..aku ikut flow..mane yg melet0p di pasaran tu lah aku beli..ikut org katekan..aku tgk muka org ni putih,aku pon beli...aku teng0k jenab ni muka licin..aku p0n beli jugak...x berpendirian betul kan..tp time poly muka aku sangat-sangat lah licin..cewahhhh...puji nampak!!..xdelah..naik jerawat pon tyme peri0d. hormon exchange la katekan..kiranya aku xdelah saving m0ney every m0nth semata nk beli skincare..nop!..aku bukan mcm tu..aku rela pakai sabun mandi lux je tenyeh kat muka je tahu..tp alhamdulilah muka aku xdelah bertukar jd shrek lagi sepanjang aku guna sabun tuh..hahak..then bila dh dewasa mcm ni aku terpikir yg aku sangat sayang pada kulit aku..oh, i love my skin m0re..sungguh..bila aku teng0k sape2 jela ekceli wanita yg sangat ad0re ng kecantikan..ad0re la sangat sampai kulit jd pink pink..ni bukan pink-pink light2..tp dark2..aku pon mula la buat manipulasi sendiri yg dia tenyeh muka 15kali sejam ke??sapu krim seminit sekali ke?atau pakai masker 24 jam?huhu..tp tu manipulasi aku je la kan..aku xdelah nk skodeng atau jd mamarazi nk tgk mcamane dia settlekan kulit muka dia tu..cume,sumtimes aku admire pd perempuan sendri..bukan admire maknanye aku ni lesbo..gilo engkau..aku suke tgk perempuan cantik..kulit gebu..bibir cantik..wahhh..indahnya ciptaan Tuhan..pastu bila balik umah,aku hadap mirror dan aku suke apply kat muka aku mcmane perempuan cantik yg aku lihat td tu..gigih kan aku??opk0ss la..masing-masing kot..sila jangan muntah!

untuk kekalkan kebersihan kulit muka,aku disiplinkan diri aku utk pergi salun sebulan sekali..wahh..dengar dat w0rd dh macam..kau datin ke??x kesahlah aku datin ke tukang sapu ke,kecantikan is priority..harus..tp tidak wajib!.eheh...aku mesti buat facial setiap bulan ..bukan ape,lau sape2 yg rajin leh je wat facial sendiri kat umah..mcm aku ni xde masa,..nak je org belai kulit muka ni..tgu pas kawen,kompem salun aku x jejak dh..laki aku je yg tolong  wat facial tiap-tiap bulan..wahhh indah sungguh!.facial ni penting,buang k0toran yg dah berdaki kat muka kita..even kau rase eh muka dh licin kot..xde jerawat..kenapa nk kena g facial plak?xmau!xmau!..hello cik kak,adakah anda rase kulit anda begitu suci??..oh jawapan nya tidak sama sekali..kulit kita ni ada lapisan..so hari-hari yg kau duk pakai bedak tu,terperap kat mane?memanglah kau xnampak kat atas ni berdaki..yg kau tgk licinnya kulit aku mcm t0maaaatoo..tp yg kat dalam tu mcm kulit neeeennnaaas..!kesian..so apasalah bazirkan duit pergi buat facial.buang whitehead,black head,skinhead pon kau leh cantas..x mahal sgt..dlm rate RM35 je..best ..lau buat facial aku selalu terlena..yela,dh org belai kulit muka..haruslah k0t.mcm jd tuan puteri je kan..cuci muka org tolong buatkan..haha!tp tyme picit jerawat or nyah kan segala head-head tu,mau menangis aku..meleleh2 hingus..sab00 la noh..

oke..dh panjang ni..s0,mcm aku ckp..aku sayang kulit aku..harta kita..jgn esok-esok kau nanges2 nk kulit cantek..gebu..menyesal sudah tidak berguna encik kakak..bila aku pakai pr0duct mcm sekarang,org selalu tye..pakai ape?mahal ke??..tid0klah mahal encik kakak oi..saya student je p0n..xde gaji..keje ada gaji.belaj0 xde gaji..buang duit..tp ade ilmu..sbb tu saya boleh pikir masak-masak..sebab saya sayang kulit saya..!hah..kenyataan!..so aku decide nk pakai product ni..sampai bila??sampai bila-bila..mahallah!..aku selalu pikir kan..mahal xpe,tapi berbaloi.so mahal ke murah ke..janji berkualiti..x bermakna yg mahal ribu riban tu oke ng kulit kita kan?jd,tepuk dada tye selera..alah membeli menang memakai..hati pon senang..xde sedih-sedih..bila tgk muka sendiri kat cermin..rase cam ser0nok..x malu nk keluar..nk jumpa kwn-kwn kan..ade sesetengah org,malu nk keluar..jumpa org..sbb kulit x cantik,byk jerawat..dunia..mcm-mcm..Tuhan dh bagi segala-galanya..ada kelebihan dan kekurangan,..jgn kau pergi ubah ciptaan Tuhan sudahlah...suntik bot0x..buat pembedahan pelastik..apelah..x paham sungguh aku..

so...(so lagi..dh bape byk so daa)..sayangi kulit anda selalu..cium-cium selalu..!heee~

 ni muka pembedahan pelastik ye<---sila jgn terpedaya

nota kaki : aku kene divide by part oke..nk tulis panjang-panjang x mampooo.. tgu kemunculan part 2..wahh mcm filem la pulap