INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Sunday, June 26, 2011

:: what is different about it l0rhhhh ::


first of all..aku nak tanya korang-korang la apa beza pakai tudung labuh(jilbab) dengan pakai tudung biasa-biasa je..?!biasa-biasa tu lebih kurang mcm tudung bawal,shawl,awning dan sebagainya lah..

jawapannya mestilah berbeda kan...? bedanya dong adalah jilbab itu adalah labuh menutupi dada tu haruslah..manakala tudung-tudung biasa tu tudung yg kita boleh style kan dan juga ada pendek ada yg labuh..erk?! betul dak?aku pon tak paham soalan gak sebenarnya..lebih senang kita boleh conclude kan sbg tudung labuh ni lebih nmpak sopan..rite?aku ada satu kisah sentap hati dowh..

aku ada satu kejadian nk share ng korang..anak-anak sila amik perhatian ya ..kejadian ni berlaku dalam bas.melibatkan aku,seorang perempuan,penumpang bas yg lain-lain dan juga watak sampingan dan interframe sahaja iaitu my sayang..haha..aku?watak utama..perempuan..?oh ya..perempuan itu bertudung labuh yakni berjilbab...memakai baju kurung serta sangat sopan..lagak bagai seorang pelajar.mungkin.aku?aku pakai tudung bawal serta dress pendek..juga agak sopan..tp nk dibandingkan perempuan itu dia jauh lebih sopan serta ayu dari aku ni haaaaaaaa.....aku respect serta hormat sama keperibadian yg jarang-jarang kita jumpa.sgt ketimuran ..

masa tu bus belum gerak lagi..yg jd penumpangnya adalah aku manakala my sayang juz hantar aku naik bus sampailah aku duduk atas seat dengan selesanya...barulah dia blah..yela..haruslah nk pastikan kerusi yg aku dpt ni empuk,lmbut serta selesa untuk berdengkur nanti.hahaha.!my sayang memg mcm tu...sesekali geli lah..!(ya ampun...gurau jer sayang weh..B suke!) then sampai kat seat yg sepatutnya iaitu seat paling last yg berderet boleh duduk 4/5 org tuh disebabkan beli tiket yg dh reject2.pdn muka aku..so sepatotnya seat aku paling tepi..means tepi tingkap lah kan..tetiba aku tgk yg kosong adalah kat tengah-tengah..tepi seorang lelaki.tua jugak la..tapi no tiket aku is no..no ..no..! seat aku telah dicuri...wawawa..dicuri oleh pompuan itu..pastu dia boleh je buat derk jer..aku yg dok bising-bising pening ng seat aku ni,dia boleh buat boo layan aku kat depan ni..pastu aku ni dengan baik hati nya cakap elok-elok la dengan dia ..aku cakap itu seat aku..kau tau ape dia cakap..?

" awak duduklah situ..."

ewah-ewah..terlebih sudah kauuu.dh la amik seat aku..pastu suruh aku duduk sebelah lelaki itu..berhimpit-himpit..laki aku marah wehhh...dengan lantasnya laki aku bakup aku...haruslah my sayang aku marah..jantan mana tak tercabar kalao perjalanan berejam-rejam duduk bertempek ng lelaki...mentang-mentang la aku ni nmpak mcm gadis tipikal,elok2 je dia suruh aku landing situ..aku cakap mcm ni pulak yer..\

" ni seat saya..kalau awak x selesa awak boleh tukar dengan org lain yer.."

harus ke dia layan aku sebegitu mentang-mentang dia lebih bersifat kewarakan...pastu kau tau apa jd..dia boleh tarik muncung then tarik beg dia mcm marah-marah..mecok le tewww..oke..td aku respect kan..habis aku ni?kau tak respect..aku pon ade privacy aku sendiri..aku hormat dia then dia haruslah hormat aku.mentang-mentang pakaian aku x sesopan dia,boleh ke dia layan aku mcm tu..?..kalo dia x selesa,dia boleh tukar seat ng org lain tp bukan aku..ape?igt aku syok sgt ke duk berhimpit2 ng lelaki..jgn pndang aku sebelah mata oke..nak-nak mysayang ada..jgn haraplah kau.....

moral value : kita semua sama..jgn sebab pakaian kau tak hormat aku..aku hormat kesopanan dan kesusilaan kau..tp jgn sebab selfish kau tanpa pkikir sensitiviti org lain buat aku tak hormat pd kau..eventhough kau nmpak lagi adik dr aku,aku tak kesahlahkau tak hormat aku but kau hormat aku sesama saudara Islam okey...