INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Thursday, June 23, 2011

:: that is pembaziran ::


aku akui aku ada satu sifat negative..aku pemboros.tapi bukan tahap kronik yang amat.boros light-light je sebab aku bukan kelab anak jutawan seperti yang diwarwarkan itu.seperti sebelum ni pengajian aku dlm diploma dan juga ijazah adalah ditaja sepnuhnya oleh tetttt...sangat-sangat hebat weh kalo nk shopping .tp masa sem satu,dua serta tiga masa diploma dulu aku sangat penjimat.aku boleh save sampai seribu lebih dlm akaun..kalo tiga sem?tiga ribu aku save tolak duit makan duit yuran whatever lagi la...after dat,paham-paham la..aku tidak lagi seorang penjimat..hu..hu...hu..sedih sangat ;-(

actually aku tak nafikan barang-barang aku tak smua branded.aku lagi suka pakai bundle.,.hey you ,tak kelass bundle..!gasak kau la tak kelass pon janji aku kelassss...aku boleh dptkan baju Zara,Prada, A|X hanya di bundle je weh dengan harga murah dr butik.kau ade?! aku tak cerewet kan?aku tak memilih kan? ni asal ckp bundle je sume org buat-buat jijik sebab brg secondhand,...aku rasa tak..sampai sekarang badan aku gebu je xde pon kurap-kurap atau kena penyakit gatal sebab pakai bundle..dan tak semua org ada minat mcm tu..sebab peminat bundle ni kene ada partner yg betul-betul minat sama..sebab utk mnghabiskan masa shopping di bundle ni lebih jam dr shopping di mall kau tau..kalau bab memilih aku kna habiskan sekurang-kurangnya 2-3 jam..sekurang-kurangnya okeyy..selebihnya...malam lah jawabnya..alhamdulillah aku ada ramai kawan yg satu kepala dan yg penting my sayang punya minat yg sama..dan jgn trkejut dia pandai je blikan sluar branded bundle dan juga dress-dress tanpa pengetahuan aku..tibe-tibe je bagi...semua kena pada size...bagus betul my sayang ni..support bini la katekan...;-)

dan sekarang ramai je aku tgk org lebih memilih utk shopping bundle..dan tak keterlaluan aku katekan pakaian bundle jauh lg stylo dr yg kat mall-mall luar sane..kalao aku pakai dress sume tya bape ratus..ade ke aku nak cakap hello kak saya beli doblas ringgit je..yg penting pandai gayakan... ye dak? so drp aku beli baju levis harga cecah 200 sehelai baik aku g mencacak kat bundle..boleh beli dua ploh helai gamaknya..tp utk sesekali aku kumpul duit aku nk jgk shopping brg2 branded kan..yg penting kasut dan tas aku tak beli la bundle...sbab biasanya yg tu tak terjamin sgt kualitasnya dong..

so semuanya terpulang pd anda...tepuk dada tanya selera..sesekali pon aku suka shopping kat mall..tp contohnya sluar jeans2 aku..bila da gemok langsung xleh pakai..nak bagi pd org sayang la jugak..aku prefer jual kat online jer..ramai je org beli..dr duit tu plak aku beli la yang baru..yg mane2 yang x muat baju2 tu aku prefer bagi pd kanak-kanak yg area umah aku..baik kan aku..sedekah menyedekah..atau lebih kepada 'hadiah' la..sekarang dh tempah 3 pasang baju raya,..nasiblah tailor still nak amik lagi..skrg tgh collect duit nk shopping raya..tapi utk raya janganlah kejam sgt nk pakai bundle kot...nk gak g shopping pavilion..haha..!! alhamdulillah dr bisness online aku yg kian maju ni aku dh bukak akaun AS 1 Malaysia..ASB biasa pon dh ade,tp aku bukak satu lagi yg 1M utk simpanan aku sendri..dh boleh tersenyum tgk simpanan aku...hehe..trima kasih di atas rezekiMu Ya Allah...InsyaAllah ada rezeki lebih lagi nk beli kereta sendiri..tgk la dlu camne yerkk..kawin ke beli kete dulu?ke bukak kedai satu?ke nk g travel satu dunia?arghhh parah-parah....T____T