INTR0 B0UT ME

My Photo
mizz ghah
i am 24 years old girl whom very much love bout myself, my family and really appreciate all the moments of my life..n0t worry bout t0morrow..s0meone who likes the freed0m,beauty and education..Alhamdulillah, i graduated as a Bachelors Degree in Electrical Engineering with Honours.if i have extended life and if there's a chance, i want to continue my study at a higher level..Insyallah..sumtimes im a emotional pers0n..ermmm...whats0ever..owh well..this is my life, When Heart's Say is my blog..;-)
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Wednesday, July 13, 2011

:: the g00d girl ::


babyface sgt..suci tanpa apa2 yakni bedak tabur sekalipon 


assalamualaikum..entry ni berperihalkan keperibadian serta akhlak la sikit.a little bit.aku rasa entry ni mendekati perasaan sesiapa yg baca ni ke arah kemeluatan la sikit.tapi takpe..dun wori-wori la sangat.aku sengaja nk memuji diriku sendiri.apasalahkukan...

whatever  i do la..aku tak kisah pon.tp aku rasa mulut aku ibarat puhaka pon tp kenapa ye aku terperasan satu benda ni..aku digemari dan disukai serta tak keterlaluan kalo aku cakap aku digilai oleh kaum-kaum tua..ala..kaum-kaum makcik tu..aku tekan kan kat sini adalah makcik-makcik ye.pakcik-pakcik aku simpan kat tepi dlu.sebab pakcik-pakcik ni kau faham-faham sendiri la ye.eheh...bukan senang tau nk jd seglamer kumpulan k-pop tiruan neh..eh,perkenalkan..saya la solo kumpulan k-pop..uwekkkk!
back to the story..drp pemerhatian aku,aku ni terlalu lembutkah?berbudi pekerti sangat kah?atau aku ni saje buat-buat baik pijak semut tak mampos kan...tu kau punya pasallah apepon tanggapan..tp kalo depan kaum-kaum makcik ni aku bukanlah berlakon sgt kan.cukup la kalo nampak makcik-makcik di pinggiran kota tu aku senyum dan satu anugerah yg Tuhan bagi iaitu aku mudah je layan makcik-makcik tu cakap eventhough aku kenal tak sampai seminit.gileks kau kalo makcik tu penculik macamane?senang-senang je aku bercakap dengan org tak kenal kan..tp tu kata kau lah...makcik...dh kompem-kompem la dia lagi tua dr aku malah tulang 4 kerat sudah menjadi 2 kerat.mungkin.kesimpulannya toksah duk pikiaq bukan-bukan.belum sempat dia culik aku tarik masuk van, aku dah kasik pelempang sesat satu das..urgh kejam..*taknak pikir...taknak pikir*

aku x specific entry ni utk org tertentu.contohnya future mother in law aku.first jumpa dulu pon aku tergigil-gigil jugak kepala lutut..berlaga gigi-gigi neh...takut punya pasal.tp mcm biasa..kepala otak duk pikiaq laju dr perbuatan lagi.tp tu semua koyalan je semua...perasaan takut tuh terbang dengan tiba-tiba bila aku dh mulakan satu ayat...contohnya..." makcik sihat?tengah masak ke?"  tu contohnya lah.jadi bila aku dh kuarkan satu ayat aktif mcm tu seluruh kenervousan aku tu takdak...alhamdulillah sekarang aku ng future aku ibarat best friend..ng mak aku lagi lah..the very best best best serta lagi best lah kan...aku boleh je kongsi bercerita serta bergelak bagai dengan future aku..oke..aku taknak ckp sgt pasal future ni sbaku x specific pd future sgt.
walaupon ni kisah lama...tp aku x nk utarakan pasal aku ng anak dia yg ibarat celakkkk a a a itu.walopon aku dh lama break ng my ex bf,..aku pon tetibe rasa segan ng mak bapak dia..sebab ye lah walaupon tu kes budak-budak jd aku rasa aku tak perlu nk libatkan mak bapak dia.sebab mak bapak dia still layan aku ibarat anak sendiri okey.dengan itu aku dh tukar nombor baru..aku lupakan sekaligus lupakan semua termasuk sekali ng mak bapak dia la kan..*urgh kejammmmnya aku*.. siryesly aku x pernah nk marah sama mak bapak dia..walopon terkadang aku rasa berdosa sbb melibtakn mak bapak dia..ha lahh wei..sbb nak marahkan anak dia kan.cheit!..so aku tau tau mak dia kol no fon satu lagi..tetiba aku rasa mcm org simbah asid kat muka aku neh.aku rasa segan nak mati.pastu mak dia ckp dia anggap aku dh mcm anak sendiri..wah..terharu...pastu dia siap pesan lagi kalo nk makan nasik minyak,jangan lupa jemput.kesimpulannya org tua-tua ni boleh menilai..mane perempuan baik dan perempuan yang tak baik.aku bukan nak perasan aku ni seorang perempuan yang baik giler takde masalah ng dosa langsung! no way man...aku x pernah anggap aku sedemikian..tp kdg2 aku rasa aku ni boleh masuk dengan masyarakat..bila ada tazkirah kat surau ni aku boleh je join walopon aku seorang je gadis berumur 24 tahun sedangkan makcik-makcik sume dh 50 tahun...

bila waktu rehat pagi aku boleh je join makan-makan ng makcik-makcik ni tanpa aku rasa ada penghalang usia antara kami-kami...aku tak taulah ape yg aku ade..nk kata soft spoken sgt pon aku rasa aku ni kategori loud lite2 spoken gtu..nk kate aku ni pakai jubah berpurdah,hari2 ade je aku pakai sluo pakai kemeja atas punggung.haha!..tp aku tak tahu lah kot2 memg org2 tua kata kot..sape dahi bentuk love tu memang akan disayangi mertua..sila check!sila check!aku ada..kau hade...?babai